Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Babyen er ikke født engang, Likevel gruer jeg meg til dåpen.... Jeg har ingen familie lenger! foreldrene mine er ikke sammen og går ikke sammen, de går heller ikke sammen med sine foreldre... Tanter og onkler sletter meg fra facebook.... vi inviterer dem til bursdager ol men de kan aldri komme... vi blir ikke bedt i dems heller, heller ikke barna dems sine bursdager... Tanten min ble nettopp 50, og hadde et stort 50årslag med hele familien.... vi ble ikke invtitert.... å vi var de ENESTE som ikke ble invitert.... Bestemoren min er utrolig frekk mot meg hver gang jeg ser hu, senest i går sto hu å la ut om hvor feit jeg er og at det ser ut som jeg skulle føde når som helst... er i uke 27 bare... jeg synes det er kjedelig at familien aldri kan komme på busdager ol til sønnen min.... HVA skal jeg gjøre...... HVEM skal jeg be i dåpen???
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Høres fælt ut. Hvorfor er det blitt slik? Ang. dåp så trenger du jo ingen fest med gjester etterpå.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Dere trenger ikke å be noen unntatt fadderne. Kanskje faren til ungen har slekt? Rart at kristne folk oppfører seg slik. Eller er det bare dere som er det+
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Jeg vet ikke, det er familien til faren min, jeg har bodd mest hos mamma, men i sammen lille by. var på bursdag hos bestemor i november, prøvde å snakke litt med den ene tanta mi, for å prøve å se om det hjalp... men nei.... det virker rett å slett som de prøver å overse meg, sønnen min og mannen min! Når jeg snakker til dem, svarer de kort, og virker uintr i hva jeg sier... HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #5 Skrevet 25. desember 2010 er kristene? Er ikke spesielt kristene noen av oss.... Men døper barna når de er små, så kan de velge selv hva de vil når de blir store. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 Men da har dere allerede tatt et valg for de og lovet å oppdra de i den kristne tro. Det er om dere ikke døper de nå at de kan få ta ett eget valg senere. Og det passer bedre inn i situajonen deres.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 22.10, det var vel strengt tatt ikke det som var temaet her. Jeg valgte dåp selv og vi er heller ikke kristne. Jeg tok et gjennomtenkt valg og valgte dåp fordi det er lettere å melde seg ut av statskirka om barnet vil konfirmere seg borgerlig, enn det er å døype seg i forkant av konfirmasjonen. Har du snakket med bestemoren din, og fortalt henne hva du føler, hi? Hva er grunnen til at de oppfører seg slik?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #8 Skrevet 25. desember 2010 okey, nå må jeg svare. Det er myyye lettere å døpe seg enn å mld seg ut. jeg døpte meg da jeg var 15, jeg møte bare opp fikk vann på hodet før en gudstjkeneste begynte(vi som døpte oss hadde en privat enn). Min kusine skulle mld seg ut, MASSE STYR!! "Utmelding kan kun skje ved henvendelse til ditt lokale kirkekontor. Utmeldingen kan skje skriftlig eller ved personlig frammøte (jf kirkeloven § 3). E-post godtas ikke da elektronisk underskrift foreløpig ikke er tillatt. Utmeldinger kan derfor ikke skje pr. e-post. " Man er altså nødt til å møte opp, og det blir mye tull og byråkrati. Jeg og min samboer døper ikke våre barn. men folk må gjøre som de vil. Men man bør vite hva man gjør. derfor leste vi om alt dette før vi tok valget;-)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #9 Skrevet 25. desember 2010 jeg er ikke kristen men jeg ville langt fra oppført med slik. For en latterlig kommentar 22:02.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #10 Skrevet 25. desember 2010 Hahahha 22:48! En må jaggu møte opp for å få vann i hodet også så den der forklaringen tror jeg rett og slett var den dummeste jeg har hørt. Kjenner flere som har meldt seg ut og det har skjedd veldig enkelt. Frisyren hadde de jammen inkakt etterpå Reagerer også på at du som 15-åringen døper deg men ikke døper barna. Og dette er pga at en må møte opp?? Om en melder seg ut som voksen eller aldri har stått tilmeldt kan en fremdeles stå i statskirka. Jeg er verken døpt eller komfirmert men har i mitt 33 år lange liv meldt meg UT 3 ganger;)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #11 Skrevet 25. desember 2010 hvis ikke familien er tilstedeværende så har dere kanskje venner dere kan be? hva med bf sin familie? trenger jo ikke å være svære greier for å bli koslig sånn på siden av tema siden det kom opp her, så må jeg jo si at det er tullete å døpe ungen bare for å gjøre det lettest mulig når dagen kommer at barnet er så stort at det skal velge en evt konfirmasjon, når det ikke er planer om å oppdra barnet i kristen tro. Det er å stå forran presten å lyve. samtidig er vel det å være forelder ikke det å alltid gjøre alt lettest mulig for barna men å gi de grunnlag til å ta et fornuftig valg selv de kan stå for.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #12 Skrevet 25. desember 2010 Det er faktisk ikke lett å melde seg ut av statskirken. Min mann er aldri døpt, han ble meldt ut etter at alle ble skrevet inn som meldlemmer på 90-tallet. Alikevel fikk han brev i posten om å stemme ved kirkevalget siden han sto oppført som medlem. På grunn av dette er også vår eldste datter blitt ført opp som medlem. Og etter telefoner, og ikke mindre enn 3 sendte utmeldingskjema, har vi enda ikke fått bekreftelse på at hun er meldt ut. Etter min mening er det hyklerisk å stå som medlem i en menighet om du ikke tror på budskapet. Dessuten påvirker det inntekten til andre organisasjoner at du står som medlem!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #13 Skrevet 25. desember 2010 22:48 her. jeg døpte meg som 15 åring. jeg er ikke lengre 15. kunne jeg ha valgt nå hadde jeg valgt nei. Derfor.Jeg har ingen planer om å oppdra de i kristen tro. Vet nesten ikke om noen med døpte barn som gjør det... Har ingenting med det å måtte møte opp å gjøre at jeg ikke vil døpe mine barn, men fordi jeg og samboer ikke vil ta et slik valg Jeg var UTROLIG glad for at mine foreldre lot meg velge selv. det samme var samboer, og han døpte seg ikke. Jeg har til og med en kompis som er prest, men som ikke døper sine barn da han ser verdien av egne valg. MEEEN, nå var det ikke det som var temaet her. Hadde jeg vært HI hadde jeg invitert de jeg hadde lyst til å invitere. så får de som vil komme:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå