Sweet :-) Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Noen her som har rundt året mellom sine, og samme kjønn? Er de veldig like i oppførsel? Utseende? Osv... Bare lurer jeg på en kveld der jeg kjeder meg :-)
Gulosten™ Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Har ikke selv, men kom på mine kusiner. Halvannet år i mellom. Da de kom på barselbesøk til minsten min hadde de tatt på seg like klær. De kunne like gjerne vært tvillinger. Alltid gjort det samme, sammen. De er verdens beste venner. De har studert interiørdesign begge to.
solemio Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Mine gutter er det 1,5 år imellom. At to gutter kan bli så forskjellige med samme foreldre og likt utgangspunkt er helt vittig. Storebror er sjenert, pertentlig, veldig reflektert og forsiktig. Lillebror kaster seg frampå i alle situasjoner, tenker lite over følgene av ting, er utadvent og et sjarmtroll. De er hverandres bestekompis (og krangletrener) og har det helt knal,l stort sett. Nå er de snart 9 år og 10 år og blir mer og mer ulike (men driver med fotball og musikk begge to). Det er stor konkurranse mellom de, med de positive og negative sider det fører med seg... Har HI to tette sjøl?
Gjest happy mom:) Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Det er 24mnd mellom mine jenter. De er så ulike så dag og natt både i utseende og oppførsel! Eldstejenten er helt lys, har alltid vært en solstråle, tåler mye og er ikke redd for knall og fall , leker ofte med guttene i barnehagen og er veldig tøff. Samtidig er hun veldig følsom og veldig glad i rosa og smykker også da:) Minstejenten er helt mørk, VELDIG bestemt, sutrer mye når hun ikke får viljen sin, og er mer "prippen", vil ha alt på sin måte og sier klart i fra hvis det skulle være noe som ikke passer henne..hehe..hun er også veldig kosete og mammadalt mens eldstejenta er både pappa/mamma jente.
Gjest To små gull♥ Skrevet 25. desember 2010 #5 Skrevet 25. desember 2010 Jeg har litt over 13 mnd mellom mine gutter. De er både like og ulike, både i personlighet og utseende. Begge er veldig aktive og utforskende, de er fremdeles små, eldste er 2,5 år. Men de begynner begge å få mye glede av hverandre. Krangler mye men leker og koser mye sammen også. Jeg syntes det er fantastisk morsomt og givende med to tette!
therehag Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 har desverre ikke to tette barn, og min datter er for gammel nå(2) til å få det. Men jeg og min søster har minimalt med aldersforskjell;-) Vi er ikke like, men har alltid vært tette. ifølge mamma kunne vi fly i tottene på hverandre, men det øyeblikket mamma eller pappa kjeftet på den ene begynte vi å forsvare hverandre;-) etter vi fylte ca 7 har vi vel kanskje kranglet 5 ganger...Vi aksepterer hverandres forskjeller. Jeg er lik min mor og hun er lik min far(i væremåte) Men vi har like holdninger og verdier, selv om den ene er mere sjenert en den andre, liker forskjellig musikk, klær osv.. Vi valgte begge samme yrke, og like retninger innenfor det yrket. Vi verdsetter våre foreldre og er hjemme hver eneste uke. Vi er verdens beste venner og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skulle ha gjort uten hun! Vi snakker sammen flere ganger om dagen;-) min samboer bare rister på hodet;-) Når det kommer til utseende ligner vi litt, men IKKE mye. jeg er 171, hun er 178. Jeg ser ut som en klump uansett hvor mye jeg veier, mens hun har en sånn flott timeglass figur uansett hvor mye hun veier. Hun har store øyne jeg har små. men selvfølgelig mener vi begge at vi ville ha byttet med den andre på dagen, hehe;-) helsemessing har hun trukket bonuskortet og det vet hun. Jeg har alle de rare greiene som hun har sluppet unna. Men jeg hadde verdens enkleste graviditet, merket det så vidt. så jeg er spent på hvordan det blir for henne.. Min største drøm var å ha to tette barn. så når vi får nummer to får jeg se om jeg klarer å få overtalt han til å få en nummer tre like etterpå;-)
ormeynglet Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 Så hyggelig å lese therhag! Jeg har fire forholdsvis tette barn. Største er 5 og minste er 1 år. De to minste er nærmest i alder, 14 mnd mellom dem. Kan ikke si at de er så veldig like, hverken i utseende eller i væremåte. Hun største av dem var verdens roligste og mest fornøyde baby, og hun krever egentlig lite i dag også (2 år). Hun minste derimot, på 1 år, har vært ei urokråke fra dag en! Hun hylte og skrek seg gjennom det første halvåret av sitt liv. Nå er hun blid og sjarmerende, men gud for et aktivitetsnivå!! Her må alle stolene enten stå oppå bordet eller bli lagt ned på gulvet. Hvis ikke henger hun bokstavelig talt i taklampa på et blunk! Ser likevel en sterk tendens til at de to minste har "funnet" hverandre. De søker hverandre, og har de morsomste leker og de værste "krangler"..hehe. Håper at alle 4 får et nært forhold til hverandre når de vokser opp.
therehag Skrevet 25. desember 2010 #8 Skrevet 25. desember 2010 åå, så heldig du er:-D Og ikke minst så heldig dine barn er!! Nå ble jeg misunnelig:-)
ormeynglet Skrevet 25. desember 2010 #9 Skrevet 25. desember 2010 Takk:) Ja, vet jeg er heldig. Det kan være slitsomt innimellom med 4 såpass små på en gang, men gud det er virkelig morsomt også! De er jo så nydelige alle sammen, og ingenting er bedre enn søskenkjærlighet for et mammahjerte. Du har likevel en stor fordel, som jeg føler mye på. Du får gitt din ene all din oppmerksomhet uten å bli forstyrret hele tiden. Det føler jeg mye på til tider, men prøver så godt vi kan å få det til.
therehag Skrevet 25. desember 2010 #10 Skrevet 25. desember 2010 Det kan jeg skjønne. Men det er vel slik at de første årene med tette barn er de tøffeste. men når alle når en viss alder klarer de seg mye mere alene forde de har hverandre. dere trenger ikke ta med venner av barna på tur for de har jo hverandre osv. Det er nok fordeler og ulemper i alt:-) Du har nok en del av ulempene akkurat nå, men om noen år så har du alle fordelene resten av livet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå