Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Jeg har store problemer med å si nei, så jeg har endt opp med en del verv. Synes jo det er innmari moro da, så er jo derfor jeg stiller opp. Men har jo lagt merke til at det er mange som styrer unna, også er det de samme som stille opp hver gang. Stiller dere opp, eller lar dere andre ta jobben?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Er ikke det morsomste jeg er med på og har foreløpig ikke hatt mer enn en toårig periode i styret i barnehagen. Ser jo at jeg i løpet av årene på skolen må bidra med mitt. Så det blir vel fler i løpet av årene.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Pleier alltids å ha et verv eller to på fritida, barnehagestyre, FAU, foreldrekontakt og slikt. Synes det er ganske morsomt.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Jeg er vara i styret i borettslaget, og prøver om de ber meg møte, men har allerede takket nei til en gang fordi det ikke gikk da..... Men jeg sier NEI til alt annet, fordi jeg vet at jeg ikke har kapasitet til å gjøre en god nok jobb. Jeg har til og med hatt barn i barnehage og skole i snart 15 år, men har enda ikke hatt verv der. Og det er bevisst, fordi jeg klarer ikke å følge det opp. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men med handikapet barn, så krever det sin kvinne. Og jeg må tenke på MINE barn først.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #5 Skrevet 25. desember 2010 Skulle gjerne ha prøvd meg, men føler meg litt overkjørt. Er 33år, men i vår gate og barnehage må man visstnok blikke 40år for å få lov til å være med på noe. Og hva gjør man når det alltid sitter en overivrig mamma på første rad og rekker opp hånden før spørsmålet om ny FAU-representant er stilt. Så det er ikke alltid man frivillig styrer unna - noen ganger får man bare ikke tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 Vært 2 år i barnehagen så nå har jeg fri et år, he he. Men regner med det blir noe når eldste begynner på skolen og fritidsaktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 Jeg stiller gjerne opp, ettersom jeg synes det er interessant å være med på styre og stell:) Sitter som leder i FAU på bhg, nestleder i det kommunale FAU og sekretær i 2 styrer akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #8 Skrevet 25. desember 2010 Var medlem i SU og FAU i barnehagen i 3 år, Sittet i FAU på skolen og vært klassekontakt i 4 år og er medlem i det kommunale FAU. Har prøvd flere gaanger å la noen andre ta vervene men ingen som tørr...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #9 Skrevet 25. desember 2010 Jeg er styremedlem i Arbeiderpartiet og i et par bedrifter.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Har tre verv, men kun ett av dem er tidkrevende. Man må bare kjenne på sine begrensninger og si nei om en ikke har tid, overskudd eller lyst. At en sitter i et verv hvor en egentlig ikke vil sitte eller kan gjøre en god jobb; vel det er verre enn å si nei synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #11 Skrevet 26. desember 2010 Sitter i fau, su og er , lagleder og sånt, men har da aldri sett på dette som verv. Det er slikt som følger med det å ha barn, og alle må ta sin turn. Men jeg er ikke med i noe lag og sånt, det styrer jeg glatt unna. Jeg prioriterer tida mi på jobb, studie og barn. Med 5 barn, så har man å henge fingra i
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #12 Skrevet 26. desember 2010 Jeg har hatt verv i begge barnehagene ungene har gått i, der har det ikke vært mye å gjøre så det går greit. På skolen har jeg ikke tatt noen verv og kommer nok heller ikke til å gjøre det tror jeg. Jeg jobber veldig mye kveld, og sliter med å komme på tingene som skjer etter skoletid på skolen som det er nå. Men hadde jeg ikke jobbet så mye kveld, skulle jeg gjerne gjort det. Min mor var med på alt og ingenting når jeg var liten og syns det var veldig hyggelig så jeg kunne godt tenkt meg det selv for ungenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #13 Skrevet 26. desember 2010 Jeg sitter godt i det og har gjort det siste 8 år, på skole og bhg. Har vurdert mange ganger å gi meg, men det finnes ingen som stiller til valg. Nett nu sitter jeg som leder i fau, vara i su, sekretær i au, kasserer i den lokale frivillighetssentralen og er klassekontakt på 3. og 9. trinn.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #14 Skrevet 26. desember 2010 Nei. Satt i Fau et år, men de som var der fra før var veldig ekskluderende og alle som var nye ble egentlig skviset ut. Så ikke så mye vits i synes jeg. Nå har jeg ikke kappasitet heller så da styrer jeg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå