Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Jeg og min mann er blitt forespurt til å feire nyttårsaften to plasser. En i vår nærmeste familie spurte først, men de har et barn som aldri legger seg, til tross for at det bare er 7 år. Vi har selv en liten sønn på 2 år, og synes det er litt godt å bare være voksne på nyttårsaften. Kan jo hende vi tenker helt annerledes når han er eldre, selv om vi synes 7 år er litt ungt for å være oppe til langt på natt, selv på nyttårsaften. Et vennepar har også spurt oss om å komme til dem på nyttårsaften. De har selv barn på samme alder på oss, og tenker likt som oss om det å slappe på kvelden. Hvordan kan man si nei til noen i vår nærmeste familie som er så snill og åpne hjemmet sitt til oss, og vi vil heller tilbringe tid med et vennepar (som spurte etter de)? Jeg vil ikke lyve, men heller ikke si at det er barnet som er problemet. Det er heller ikke bare fordi det er lenge opp, men også litt "vanskelig" (noe jeg ikke liker å kalle ham, bare så det er sagt, men fant ikke noe mer passende å si akkurat her for å forklare godt nok). Jeg nevnte at vi kanskje skulle være hos noen andre, og at de hadde spurt for lenge siden, og da hørte jeg skuffelsen hos familiemedlemmet. Får så dårlig samvittighet :-(
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Men da har du jo allerede sagt ifra at dere er bedt en annen plass?? Si at dere får ta det igjen en annen gang,kanskje invitere de på middag en annen dag det passer?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Det er lov å takke nei, og si at dere er invitert en annen plass. Nå kjenner jeg ikke til situasjonen, mulig du presenterer den litt merkelig, men hva er galt med at en 7-åring er våken? Barnet kan jo se en film eller noe, han sitter vel ikke i fanget deres?!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Kanskje han er av typen som ikke sitter stille, men nærmest sparker fotball inne i stua?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #5 Skrevet 25. desember 2010 Siden du sa at dere var invitert en annen plass så må det vel være greit? Selv om jeg skjønner at du synes det er vanskelig. Men det at en 7-åring er oppe på nyttårsaften er helt normalt! Jeg kjenner i alle fall ingen så store barn som legger seg før etter midnatt den dagen. Eldste her på 9 har vel vært oppe hele kvelden fra han var 4-5.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 7-åringen sitter ikke så mye i ro, hysjer på oss hvis vi prater for høyt når han ser på tv osv.... Men vi ble likevel invitert først til familien, ikke venneparet....Der ligger problemet. Vi er ellers ofte hos familien, men ikke hos venneparet. De er vi blitt kjent med de siste året pga barna. 7-åringen er en herlig unge ellers, bare så det er sagt! Men i år vil min samboer ta seg en øl eller fem, og det passer seg jo heller ikke i lag med et våkent barn.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 Sønnen min får lov til å være opp og se på fyrverkeriet på nyttårsaften..han blir 7 i januar, men var oppe både i fjor og i forfjor..trodde dette var helt vanlig jeg... Det er KUN denne dagen i året han får lov til å være oppe så lenge da.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #8 Skrevet 25. desember 2010 Ifjor var guttungen min på da 2 år og litt oppe til etter midnatt... ingen av ungene som la seg før rakettene....
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #9 Skrevet 25. desember 2010 Som jeg nevnte, var ikke det ungen var oppe hovedproblemet.....Jeg kjenner flere med barn på 7 år som ikke har vært oppe på nyttårsaften, et annet familiemedlem blant annet.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #10 Skrevet 25. desember 2010 Jeg hadde bare sagt at de andre har et barn på samme alder og at de leker sammen. I tillegg har dere ikke sett de så mange ganger og vil gjerne bli bedre kjent med de siden barna deres leker med hverandre, Alle burde skjønne at man vil finne seg venne par med barn på ca samme alder. Skjønner at det er kjipt, men hvis dere trives hos det venneparet så kanskje det blir en bra tradisjon, og det er en sjanse jeg ville ha tatt;-) du mister nok ikke familien av den grunn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå