Gå til innhold

Leggerutinger i julen? (tenker da på de aller minste)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 8 mnd, og jeg la henne like tidlig som alltid på julaften (kl 19). Hun var stuptrøtt etter alt oppstyret, samt at alle gjestene hadde herjet og lekt med henne noen timer. Noen foreslo å la henne sove litt slik at hun kunne være oppe utover kvelden, men jeg ser rett og slett ikke poenget med å holde en liten baby våken hele julekvelden.. Hun skjønner jo ingenting av det uansett! Ikke minst er det veeeldig deilig for mor at hun er i seng ;)

Hva synes/gjorde dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yngste på 1,5 la seg til vanlig tid, hun sover dårlig ogb lir gretten om vi drøyer det ut mens eldste fikk være oppe rundt en time elstra for å leke litt med gavene sine men da var han og sliten :)

Skrevet

Har en på 1,5 år og en på 4 år. De la seg ca halv ni i går. Seint for de og de sjangla rundt her. Men men. Begge sovna tidlig i dag da..

Skrevet

Enig med deg, så små skjønner ikke noe av det allikvel, så hvorfor holde de oppe. De er jo fornøyd med det de har opplevd så langt, og vet ikke hva de går glipp av :-)

Skrevet

Minste her la seg til vanlig tid. Da var han trøtt og hadde fått nok av dagen! Mye bedre å bruke dagen i dag til å leke med nye leker.

Skrevet

Enig med deg jeg også ja, ser ikke helt poenget.. snuppa på snart 7 mnd la seg i normal tid, pjokken på snart to var oppe en liten halv time ekstra- fordi han lekte så godt og rolig med en leke han fikk i gave, og fordi han ikke virka så trøtt heller, faktisk:)

Skrevet

Jenta på 8 mnd var i seng litt før kl 19, og gutten på snart 3 var i seng 20 min etter det. Holder rutinene som vanlig for dem- de er så små, at å tviholde dem våkne blir bare stress, mas og sutring fra overtrøtte unger. På julaften starta vi heller pakkeåpninga mye tidligere for deres del, begynte før middagen, spiste, og fortsatte etterpå. På den måten rakk de å leke litt med det de fikk, før det ble leggetid.

Holder på rutinene også på nyttårsaften. Er det ok vær, og ikke for kaldt, går vi ut med dem om ettermiddagen, tenner stjerneskudd og fyrer avgårde noen raketter.

Skrevet

Her la minsten på 4 mnd seg når han var trøtt, han pleier å legge seg i 19-20 tiden å det samme gjorde han igår.. Eldste på 3år fikk være våken så lenge hun ville, hun var våken helt til vi dro hjem i halv 12 tiden, kom hjem(5min kjøring), på med nattdrakt å rett i seng, det gikk helt fint. Det skal sies at hun var helt med hele kvelden, hadde det blitt noe surmulig/sutring pga at hun var trøtt hadde vi selvfølgelig lagt henne.

Skrevet

Poden på snart 9 mnd la seg kl 20 i går. en time senere enn vanlig..:)

Skrevet

Når de er små og ikke skjønner så mye av det, er det best å holde på rutinene.

Større barn tåler bedre sjonglering med leggetid enn babyer/ettåringer, og har glede av å være litt lenger oppe på dager som julaften, nyttårsaften. Men 2 1/2åringen var ganske gretten når hun skulle legge seg en time etter leggetid, så hun hadde nok hatt godt av å legge seg litt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...