Gå til innhold

Er det ok om butikksjef reiser bort i romjula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som jobber som butikksjef og nå reiser hun bort i romjula. Men jeg trodde ikke at de som jobbet i butikk kunne reise bort i den tiden da det som oftest er veldi travelt. Har selv jobbet i butikk og da stod det i kontraktene våre at vi kunne ta ut ferie mellom 1-31 desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan hun det. Regner med at hun har ansatte hun kan stole på og at alle vakter er dekt opp.

Skrevet

Jepp, de har vel flere ansatte der.

Skrevet

Spørs hva reglementet sier. I vår kjede kan man ikke ta ut ferie i jula.

Skrevet

I noen butikker er dette en veldig rolig tid.. kommer an på når salg/vareopptelling starter...

Skrevet

Som butikksjef i bokhandel står det i innstruksen at jeg ikke kan ta ferie i august eller desember, det er høysesong hos oss (skolestart og jul).

Men det er jo andre typer butikker som ikke har noe særlig av hverken bytting eller klargjøring av salg i romjula, og da kan hun sikkert trygt reise vekk. Man har jo gjerne en assisterende butikksjef og er ikke uunnværlig..

Skrevet

Jeg jobber i matbutikk og har hatt flere sjefer som har hatt fri før og i romjulen. Hos oss har det aldri vært ett problem siden flere andre kan alt som trengs å gjøres, også har man assisterende butikksjefer.

Vi prøver å ikke ha ferie i desember, men er det spesielle ting så kan man få fri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...