Gå til innhold

Skuffet over barnefar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 19 snart 20 år som er gravid i uke 28. Barnefar og jeg er ikke sammen lengre. Men da vi gjorde det slutt, ble vi enig om at vi skulle holde en god kontakt og være der for hverandre.

Føler meg så alene og skuffet. Han gleder seg jo til å bli pappa, og jeg vet han kommer til å bli en god far for barnet vårt også... Men de siste mnd har han festet hver helg. Han kommer aldri på besøk til meg, og om jeg spør han om hjelp til noe så er alltid alt annet viktigere enn meg.

Han er veldig egoistisk også.

Tenk.. Jeg kjøpte den fine bursdagsgaven til han, tror jeg brukte 1700 kr på den. Og jeg fikk ikke noen bursdagsgave når jeg hadde bursdag i sommer. Da var vi jo enda sammen. Nå før jul har han lovt at han skulle kjøpe julegave og bursdagsgave i lag. Men fikk ingenting hos han til jul... Han sier at han ikke har penger. men jeg vet at han har hatt det. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om at jeg ikke har fått noe gave. Men det sårer jo litt at han lover og lover, men ikke klarer å holde det.

Istedefor har han drukket hver dag siden lillejulaften, og han skal ut i dag og i morgen, jaa.. kan vel egentlig bare si at han skal ut hver eneste dag i hele romjulen. Så om han er blakk, så skjønner jeg ikke hvordan han har råd til dette.

han spør meg heller aldri om jeg vil være med ut på pub. Han bryr seg mer om seg selv og vennene sine.

Sitter hjemme hver helg siden ingen spør meg om jeg vil være med på noe lengre. Og det vet han jo. Om jeg spør om jeg ikke kan være med, så får jeg bare "det kan du vel.." til svar. Og måten han sier det på høres ikke særlig glad ut akkurat. Så da føler jeg jo bare at jeg trenger meg på.

Virker som han har glemt at jeg faktisk bærer på hans barn som han gleder seg sånn til å treffe.

nei, huff.. måtte bare få dette ut. kanskje jeg overreagerer, men jeg føler meg så alene om dette. Trodde ikke han var slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er slutt kan du ikke forvente noe av han før etter at babyen er født. Synes du forventer at han skal varte deg opp som om dere er kjærester, noe som jo blir feil.

Skrevet

Tror du bare må venne deg til tanken på at det er slutt mellom dere, med alt det innebærer. Nemlig at han ikke har noe ansvar for hvordan du har det, og om du sitter hjemme mens han er ute.

En annen ting er at du trolig ikke har valgt rett far til ditt barn. Det er trist at du er alene om dette, at du skal ha barn med en som ikke stiller opp for deg. Får virkelig håpe han stiller opp for barnet sitt, men jeg har mine tvil.

Skrevet

Slutt å forvent noe av han. Så blir du heller ikke skuffet. Skulle han mot formodning glede deg en gang, så får du heller bli positivt overrasket.

Skrevet

Dere er ikke sammen lengre så du kan strengt tatt ikke forvente at han skal ta deg ut, komme på besøk og ikke gå mye på byen. For meg virker det som at grunnen til at han lover og lover gaver er fordi du maser og han prøver å få stopp på det på den måten (selvom det selvfølgelig ikke er greit heller)

Du må nok belage deg på å få besøk og gå på besøk til andre venner og ikke vente på at han skal stille opp.

Slutt å synes synd på deg selv og begynn å lev på dine egne premisser ;)

Skrevet

Dere er ikke sammen,og du er skuffet for at han ikke vil være så mye med deg/hjelpe deg/finne på ting-med deg og at han ikke vil invitere deg på pub? PUB?? er ikke du gravid da jente?

og nei han har ikke noe ansvar for deg nå,leit å si det,men sant.

håper dog at han vil stille opp for barnet sitt :)

Skrevet

Han har nok ikke noe ansvar ovenfor deg nei,men når barnet kommer DA har han et ansvar overfor baby.

Men be deg med på pub? Skjønner godt han ikke gjør det siden du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...