Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha elgstek på nyttårsaften. Av tilbehør skal jeg ha:

 

- helstekte småpoteter med olje og havsalt

- stekt rosenkål med bacon og pinjekjerner

 

Føler at jeg burde ha en grønnsaksrett til, men hva passer til dette?

 

Desserten blir creme brulee. Og spørsmålet er hvor mye vann skal det være i vannbadet? Bare litt, eller deke halve, hele formen? Aldri laget det før og trenger litt hjelp her :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomkål og brokkoli er godt til elgsteik:)

Skrevet

Jeg ville laget noe med sopp til steken. Aller helst kantareller eller en blanding av forskjellige typer sopp. Kanskje bare steke dem i godt smør og smake til med litt hvitløk, salt og pepper og blande med persille rett før servering?

 

Creme brulee bør stå i vannbad til godt oppover formen. Halvveis opp eller kanskje litt til. Pass bare på at det ikke er så mye at du søler vann oppi formene når du tar dem ut. Da blir det grynete.

 

Lykke til med nyttårsmiddag!

Skrevet

Blomkål, brokkoli, gulerøtter og asparges :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...