~sjiraff~ Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Skal ha elgstek på nyttårsaften. Av tilbehør skal jeg ha: - helstekte småpoteter med olje og havsalt - stekt rosenkål med bacon og pinjekjerner Føler at jeg burde ha en grønnsaksrett til, men hva passer til dette? Desserten blir creme brulee. Og spørsmålet er hvor mye vann skal det være i vannbadet? Bare litt, eller deke halve, hele formen? Aldri laget det før og trenger litt hjelp her )
ellen-propellen Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Blomkål og brokkoli er godt til elgsteik:)
Iiiiik Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Jeg ville laget noe med sopp til steken. Aller helst kantareller eller en blanding av forskjellige typer sopp. Kanskje bare steke dem i godt smør og smake til med litt hvitløk, salt og pepper og blande med persille rett før servering? Creme brulee bør stå i vannbad til godt oppover formen. Halvveis opp eller kanskje litt til. Pass bare på at det ikke er så mye at du søler vann oppi formene når du tar dem ut. Da blir det grynete. Lykke til med nyttårsmiddag!
♡ A & E ♡ Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Blomkål, brokkoli, gulerøtter og asparges
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå