Gå til innhold

kjenner lite liv i uke 36 :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker stort sett aldri over hvor mye knøttet beveger seg, men jeg legger jo merke til at det er bevegelse ihvertfall daglig.. noen ganger mer enn andre..

Men de siste dagene, spesielt i går og i dag, har jeg kjent ufattelig lite liv! ingen spark som jeg kan huske, og bare så vidt at babyen har flyttet på seg, etter jeg har beveget meg, vel og merke.

Sitter å drikker eplesaft og spiser godteri for å se om det blir litt mer livat da, men jeg er litt bekymret!!

Er det grunn til bekymring eller er dette helt normalt? Har termin om en mnd, og håper jo virkelig på å ihvertfall gå over nyttår.. Er jo ikke tegn til fødsel men vil jo helst høre at dette er normalt og at jeg ikke må settes i gang før tiden? er vel ikke noen sjans for morkakesvikt eller noe? Babyen min har alltid hatt det så fint i magen min! Jordmor og lege er alltid såå fornøyde, skjønner ikke hva som kan være galt hvis noe er det ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vent!

Ring føden og forlang en kontroll PÅ FØDEN!!!

Jeg trodde det var normalt og mistet tulla mi!!!!

Ikke ta sjangsen!

Skrevet

Jeg ringe føden for kontroll. Morkakesvikt, hastesnitt og friskt barn.

En annen mor skulle til jordmor på mandagen, og ventet til da, det ble krisesnitt og hjerneskadet barn. Vi var på neo sammen etterpå.

Skrevet

Jeg ringte ikke føden, men var ikke langt ifra.

Grunnen til at jeg ikke ringte, er fordi jeg satt meg ned og tenkte ordentlig etter, og en ting jeg ikke tenkte på i går (surrehue og hønemor er ingen god match.. hehe) var at jeg sto opp så sent!! Vanligvis står jeg opp tidlig, og er vant til at hun er ganske aktiv de første timene jeg er oppe. I går dro jeg den langt og sov til langt på dag; når hun pleier å være rolig. På julaften og dagene før var jeg så opptatt med å fly fram og tilbake at jeg hadde ikke så mye tid til å tenke over bevegelser egentlig, men har allikevel kjent litt bevegelser når jeg "skal", men når da de første timene på dagen i går var så rolige, ble jeg jo litt bekymret og begynte å tenke de verste ting..

Men var hjemme hos mamma, og hun har vært gravid fire ganger, så jeg stoler på henne. La meg ned på sofaen også provoserte hun egentlig bevegelse i henne, vi bare dytta litt frem og tilbake og kjente leeeenge, og opplevde faktisk det at hun bevegde seg mye inni magen min selvom jeg ikke kjente det innenfra, men vi kunne kjenne det utenfra.. var ikke spark, men bevegelse og forflyttelse. Men når det er sagt, pleier hun ikke å sparke veldig hardt heller. Dessuten begynner hun å få så dårlig plass i magen min, nærmer seg jo fødsel... Så jeg fikk roet meg :) Leste litt rundt på nettet også, og om det hadde fortsatt sånn i dag ville jeg ringt føden, men i dag har hun vært normalt aktiv. (Har nok vært mer oppmerksom i dag enn dagene før) Hun var veldig aktiv i natt og, nevøen min sov hos meg så sov bare sånn halvt; var ikke helt i dvale som jeg var natt til i går!

Skal til legen tirsdag morgen, og regner med at alt er bare bra :) Mamma "undersøkte" meg litt i går og vi fant ut av at ho har det nok greit og det er nok ingen grunn til bekymring. Hun hadde litt av det samme de gangene hun gikk gravid. Så lenge bevegelsene kom tilbake så er jeg fornøyd! Har jo ikke hatt noen andre symptomer på at noe skal være galt :)

HI

Skrevet

Jeg er i uke 33 nå og føler akkurat på samme vis som deg. Men min jordmor fortalte at jo lengre du kommer ut i svangerskapet jo svakere kjenner du spark. Det er mer bevegelse og flytting enn spark. Men om du føler at du ikke føler liv i det heletatt, er det noe sannsynlig at det er noe galt, og da burde man ringe føden. Hun forklarte også at nå som man blir større, sover man mindre med tyngre om natten og trenger ikke våkne av bevegelser slik man gjorde før, så da kan det hende barnet i magen har holdt på en stund på natten, og sover utover dagen. Men som sagt, burde du ringe så fort du føler at du ikke har kjent liv på en stund. Kun du som kjenner din egen kropp/mage ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...