Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #1 Skrevet 24. desember 2010 Sitter alene her nå, babyen sover og faren er også lagt seg...beruset... Han kan ikke drikke! Trodde vi skulle sitte oppe å kose oss etter gjestene var gått, men neida..han har drukket en flaske cognac og et par øl og var ikke snakkende til den siste timen han satt oppe, bare snakket tull:( jeg blir så lei meg... Han har hatt alkoholproblemer tidligere, drakk mye før vi møttes!Jeg vil kalle det et alkoholproblem....men så ble han mye bede etter vi ble sammenfor 4 år siden) og nå er det veldi sjelden han drikker seg full, men hvorfor måtte han gjøre det akkurat idag!!? Blir så skuffa, men føler jeg ikke kunne si ifra for da er jeg bare en som kontrollerer alt:( Men ellers har dagen vært super
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 Uff, så trist:( Sender deg og baby en stor klem!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #3 Skrevet 24. desember 2010 tusen takk, den trengte jeg jeg gruer meg så fælt til vi skal på julefest 3 juledag og han skal jo klart drikke... kommer sikkert til å skjemme seg helt ut...føler ikke man kan gjøre slikt, iallefall ikke når man er småbarnsfar:(
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #4 Skrevet 24. desember 2010 Ingen unger fortjener å oppleve fyll i jula, men jeg skal ikke komme med kommentarer som "dropp ham", "flytt fra ham", "kast ham ut" osv. for jeg vet jo ikke hvordan dere har det ellers. Men alle har godt at å styre alkoholinntaket - og særlig i jula når det er barn tilstede. Kanskje du bør ta en alvorsprat med ham i morgen? Han kan ikke fortsette slik for en dag vil babyen være større og begynne å skjønne hva som foregår. Og det er virkelig da at det hele begynner å bli trist:( Snakk med ham og så håper jeg at dere kan løse dette sammen. 00:26
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #5 Skrevet 24. desember 2010 Vi har det veldig bra ellers, men er de få gangene han drikker at han virkelig drikker for mye:( Jeg aksepterer ikke at han driver på slik så unga skjønner...jeg klarer han ikke når han blir overberuset..han sa ikke god natt engang, jeg ba han bare pent om å legge seg på gjesterommet slik at han ikke vekker babyen vår med snorkingen sin(blir VELDIG høylytt når han drikker)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #6 Skrevet 24. desember 2010 alkohol er roten til mye vondt:(
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 Sitter her med nøyaktig samme problem... Har en samboer som ligger og sover på sofaen oppi alle julegavene. Jeg har vært helt edru i kveld fordi jeg måtte hente og bringe svigerforeldrene mine til oss i kveld... Så nå sitter jeg også her helt alene... han sover, minsten er i seng, omsider og eldstejenta sitter og chatter med kjæresten på nett... Jeg føler meg ensom Vi har også et godt forhold, veldig bra faktisk! Men han klarer ikke å stoppe i tide og mister kontrollen. Ikke over seg selv heldigvis i særlig grad, men over inntaket og plutselig er han altfor full... Jeg håpet også, noe han også sa til meg tidligere i dag, at når gjestene hadde dratt skulle vi (jeg og ham) kose oss sammen, men nå sitter jeg her og har en besk smak i munnen på tross av masse flotte gaver, god mat og hyggelig selskap, og det er bare fordi jeg synes han skjemmer seg ut! Det skal sies at dette er noe som har eskalert etter et dødsfall i familien, men jeg er allikevel redd for at han begynner å få et problem vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få ham til å forstå at det ikke er greitt å bli full når det er barn tilstede. Han blir bare dritsur og beskylder meg for å ville bestemme over ham om jeg forsiktig prøver å ymte om at han har fått nok Og han reagerer med å drikke mer på trass slik at han sovner *snufs*
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #8 Skrevet 25. desember 2010 Så trist. Føler virkelig med deg. Jula skal virkelig ikke være fyll. Jeg tror jeg ville sagt grundig i fra at dette ikke er akseptabelt i julen. Desverre er det slik at mange er vokst opp med dette og tror at det fortsatt er greit når en selv får barn.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2010 #9 Skrevet 25. desember 2010 Dette er virkelig vondt å lese! Føler med dere. Jeg har ingen erfaring med julefyll fra bf, og ser på meg selv som veldig heldig for det. Men jeg har likevel tatt en prat med han på forhånd (altså før julaften) hvor vi avtalte at vi begge skulle være helt edru den kvelden. Vet ikke om det er noe som kan fungere for dere? Når dere kommer på julefeiringa kan dere "offentliggjøre" at ingen av dere skal drikke den kvelden (kan finne på en unnskyldning som at dere må være kjørbare pga kjøring av venner/familie eller noe sånt hvis det kan hjelpe), så er det heller ingen som tilbyr drinker. Du kan også (i verste fall) filme han en kveld han blir skikkelig full, og så vise han filmen når han blir edru igjen. Ofte føler ikke de som drikker for mye at de gjør nettopp det, de tenker de har hatt full kontroll og at ingen har merket noe. Forklar han at du ikke vil at barna skal vokse opp med sånne minner om sin far. Greit nok at dere har en baby nå, men det går fort, og snart vil den lille huske og merkes av hva som skjer rundt, særlig når foreldrene brått endrer atferd. Han bør våkne opp og forstå at han ikke kan oppføre seg sånn når han er i en "voksensituasjon" og spesielt i rollen som pappa. (Den episoden med filming er fra egen erfaring i studietiden da jeg tilfeldigvis fikk se en film av meg selv fra en nyttårsfest, og hadde vel mye innabords. Trodde jeg var "sjarmerende beruset", men det viste seg at jeg var bare sørpe dritings og ravet rundt, uten engang å kunne snakke rent. Det var en wake up call! Har aldri drukket så mye igjen siden...) Sender en klem til dere som har hatt en vanskelig julekveld og håper dere finner ut av det med deres kjære før det oppstår vonde situasjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå