Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #1 Skrevet 24. desember 2010 broren til mannen min var i lag med ei dame i 8 år: altså hun er tante til mine jenter på 9 og 2 år. Og hun er gumor til den minste. 9 mnd etter atden minste var født flyttet de og det ble slutt ikke lenger etter. Nå sender hun bare pakke til den minste?? den største som faktisk kjenner henne og har hatt et forholold til henne får ikke pakke. ikke et kort eller hilsen en gang...hun ble veldig lei seg da det ikke var noe til henne...men skjønner jo at det ikke er noe forpliktelser knyttet til julegaver og at hun er gumor på den minste (men kjenner jo ikke ho) så vet ikke??er dette rart??eller vanlig praksis? og ka burde æ gjør eller ikke gjør??
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 Ho sender gave til minste fordi hun er fadder til det barnet, det største barnet har hun ikke lengre tilknyttning til. jeg er vant til at de som er faddere til et barn de ikke er i slekt med (enten blod eller inngiftet) ikke sender gave til andre en fadderbarnet sitt, ser det som helt naturlig jeg
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #3 Skrevet 24. desember 2010 Jeg sender kun gaver til den ene i en søskenflokk på 4, fordi det er mitt fadderbarn. Presiser til barna dine at hun er fadderen hans, og de får med de som er sine faddere.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #4 Skrevet 24. desember 2010 Det er opp til hver enkelt å bestemme. Selv er jeg "tante" fra mitt forrige forhold. Grunn for at jeg er enda "tanta" til ho er noe jeg og foreldrene hennes er blitt enig om. Har passa ho ca 1 gang i mnd sia ho va 3 mnd gammel og nu i dag er hun snart 8 år. Jeg har kontakt m henne og hun kaller meg tante. Så bursdagsgave og julegave får hun hvert år.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #5 Skrevet 24. desember 2010 Det er jo ikke noe du kan gjøre noe med... Kanskje har hun mere nok med andre gaver fra før av, men føler seg litt "forpliktet" til å kjøpe gave til gudbarnet sitt. Du valgte jo ikke henne som gudmor til ditt eldste barn, hun har jo sin egen gudmor å isåfall få gave av.. Får yngstemann gave av eldstemanns gudforeldre? Isåfall så er de veldig snille.. Men det er ikke noe folk flest ser på som naturlig, for tenk om dere hadde en haug med unger? Da hadde hun "tanta" plutselig hatt MANGE fler å gi gave til om hun skulle gitt til alle ungene, som ikke var gudbarna hennes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå