Gå til innhold

jeg hadde laga 7 ulike retter på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom det måtte til for å få et hyggelig måltid. Synes generelt at unger skal spise det som blir servert, men av og til er selve måltidet viktigere enn prinsipper. Men dersom det å krangle med unger om hva de skal spise oppleves som god underholdning så kjør på, ikke lag noe ungene liker, for de kan spise gammel sau og kålrot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg signerer denne!

Hos familien min i Oslo laget de allerede kalkun, ribbe og medisterpølser og kaker da de først fikk en muslimsk dame inn i familien også ei som ikke spiste kjøtt. Så da ble det i tillegg laks og litt kyllingkaker. Alle er fornøyd og setter stor pris på måltidet. Hvorfor ikke strekke seg litt ekstra på julaften?

Dessuten når jeg ber folk på middag så lager jeg jo noe jeg vet både barna og de voksne kan ha, ellers er det vel lite vits å be folk!?

Skrevet

Amen! Og god jul!!!!1

Eller gledelig jul som 5åringen går å sier til alle han ser!

Skrevet

vi har så mye forskjellig mat i utgangspuntet at det aldri har vært noe problem. og jeg har litt problemer med å forstå hvorfor denne diskusjonen kommer opp vær eneste lille julaften.

Skrevet

For de andre dagene er det andre ting å diskutere ihjel vel ;)

Skrevet

hehe... godt poeng. du får pluss i boka for den altså.

jeg har bare en vag hukommelse av at folk står på samme side som i fjor, uavhening av side. men nå er det jo flust av diskusjoner jeg også har som jeg jo mener det samme i vær gang. så det er kanskje noe tynt klagegrunnlag.

Skrevet

Der er vi totalt uenige.

Vi lager ribbe og julemat, og vil de ikke ha, så får de la være da.

Ellers får de rett og slett ta seg ei skive.

Gjest Balle Klorin
Skrevet

Dersom jeg skulle lagd 7 retter på julaften hadde ikke julaften mitt blitt noe særlig hyggelig. Og jeg har også lyst å hygge meg. Men om noen vil spise bare saus og poteter, eller finne seg en brødskive, så er det helt i orden for meg.

Skrevet

Jeg kan ikke helt se problemet, hadde jeg hatt unger som ikke kunne spise NOEN del av julemiddagen - hallo, potet? saus? potet MED saus? kjøtt, pølser, kjøttkaker? bare surkålen? rosenkål nok til å fise til nyttår? - hadde det tross alt vært noe helt annet og større som overskygga, og da hadde jeg i alle fall ønsket at denne ene dagen var fredelig og fin for alle.

Skrevet

man burde kanskje bare være glad for at man har midler til å skaffe til veie et ekstra godt måltid. ikke alle har det

Skrevet

Er det noen barn som klarer å spise noe i det hele tatt, da? Det var altfor spennende for meg til å få ned en bit da jeg var barn, selv om jeg ikke hadde noe i mot maten. De voksne brukte altfor mye tid på å spise.

Kanskje man burde, som foreslått et eller annet sted blant reklamene her, at barna burde få gavene FØR middagen, så de slapp torturen. Og så kan man servere spaghetti etterpå. Da blir det jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...