Gå til innhold

Fikk tidenes dårligste julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte fødselsstipend i oktober, og fikk avslag nå.

Hvordan i pokker skal jeg kunne leve nå? Kan ikke leve kun på samboer sin inntekt..

Ikke kan jeg jobbe pga lillegull er for liten til bhg..

Jeg må faktisk flytte fra samboeren min for å kunne få hjelp fra NAV da....

God fuckings jul!!!!

Er litt lei meg nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man må faktisk styre sin egen økonomi, og ikke tro at man bare kan lene seg på staten. Vi er flere som "bare" lever på mannens inntekt.

Skrevet

Det har vi ikke råd til... Jeg ble fortalt at jeg skulle få fødselstipend da jeg ble gravid. De har visst ombestemt seg.

Fint at du har funne deg en rik gammel mann da... Golddigger? ;)

Mitt alternativ er faktisk å flytte.... HURRA for at staten hiver penger etter utlendinger, men driter i sine egne! :D

Skrevet

Skjønner at du syne det er fryktelig kjipt!! Var i liknende situasjon selv... var så "dum" å fullføre skolen mens datteren min var baby, fikk jo ingenting når jeg var ferdig på skolen da hun var 6 mnd... Tok kvelds- og helgevakter jeg da.. hjelper på litt i alle fall. Utrolig kjipt å bare se samboeren sin i døra, men sånn var det nå en periode.

Rist av deg skuffelsen, ordner seg alltid for snille jenter!!

Ha en riktig god jul. =)

Skrevet

Jeg sender iallefall inn en klage siden jeg ble fortalt at jeg skulle få fødselsstipend!

God jul til deg og Lille Sofie! :)

Skrevet

Det vi andre har gjort er å jobbe kvelder og helger for å få økonomien til å gå rundt. Kjipt ja, men sånn er det. Og for deg er det jo bare en liten periode, til barnet kan begynne i barnehage.

Slutt å sutre og gjør noe med situasjonen. Å flytte fra samboer bare for pengene, er faktisk å snylte på staten.

Skrevet

Wake up and smell the coffee, HI...

Skrevet

Kunne jobbet kveld ja, men samboeren er ikke hjemme slik at jeg rekker det...

Kunne skaffet barnevakt noen ganger. Er kun svigerforeldrene mine som bor i nærheten av folk jeg kjenner, men de jobber jo de og...

Jeg er ikke den eneste som snylter da iallefall... *Alarm* Du må melde meg til NAV og BV og politi og ALT som er :D

Skrevet

Nei da, du er ikke den eneste, men de ter fortsatt feil. Og hva med barnet? Er det ikke best for barnet å bo med begge foreldre når dere fortsatt egentlig er sammen?

Når er samboer hjemme da? Mange vakter begynner ikke før i 16-17 tiden.

Skrevet

Det kan du gjøre, men tviler sterkt på at du får det. Hjelper ikke hva en saksbehandler en gang har fortalt deg, de sier feil ofte. Du må høre med flere og/eller finne ut av ting selv. Snakker av erfaring ;)

Skrevet

huff da! :( det hørtes ikke morro ut!!

men jeg sender deg og dine en varm God jul klem jeg!!!

så kanskje dere klarer å glemme det triste bare for i dag ;)

får håpe det ordner seg da!!

*trøsteklem*

Skrevet

Hva er det som gjør at du mener du oppfyller kravene da? Kravene er jo ganske enkle, du må ha hatt rett på stipend/lån i minst 6 mnd før permisjonen begynner... Begynte du på skole i høst fyller du naturlig nok ikke kriteriene.... Men, er jo bare å klage om du mener de har gjort en feil...

Skrevet

du kan jo bare melde deg opp til fag og ikke gå på forelesninger men bare stå på eksamen. også er problemet løst.

da har far rett på fellesukene av permisjonen også siden du studerer

Skrevet

Jeg fikk samme svar på juleaften ifjor. Ble dritsur. Unødvendig å sende akkurat da synes jeg. Men jeg anket og fikk alt jeg søkte om. 9 mnd seinere. Lykke til!

Skrevet

Skjønner at det er dårlige nyheter, men sånn er dessverre livet innimellom.

Vi må selge huset for at vi skal klare oss pga av at jeg ikke fikk innvilget fødselsstipend. Det er surt, men vi har selv "rotet" oss opp i situasjonen, så får vi prøve som best å komme oss ut av den også. Å flytte fra samboer pga av økonomien er uaktuelt. Jeg vil at barnet mitt skal ha mest mulig tid med faren sin.

Skrevet

hvorfor tar du ikke bare noen enkle fag uten oppmøteplikt i stedet og får vanlig stipend?

Skrevet

Er avslaget gitt på riktig grunnlag?

Det hjelper neppe at noen på NAV "har sagt" at du ville få fødselsstipend. Det er regelverket som teller. Sjekk at det ikke har blitt gjort saksbehandlingsfeil - det er DET du må klage på, ikke hva noen NAV-ansatte "har sagt".

Skrevet

Sie somde andre her, ta fag uten møteplikt og eksamen over nett. RLE ved Høgskulen i Volda f. eks. Der går alt over nett.

Men jeg kan ikke helt skjønnehvordan det kom som en overraskelse at du ikke fikk fødselsstipend, reglene er jo ganske enkle...

Skrevet

Hva med å jobbe som dagmamma? Da kan du få en ok inntekt og være sammen med barnet ditt? Eller ha dagmamma til barnet ditt og få deg en jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...