Anonym bruker Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Når er det vanlig å begynne med ei lita tynn pute til babyer? Har datter på 5 mnd, men aner ikke når jeg skal begynne med pute til henne.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 Har ei på 8mnd. og har ikke tenkt på pute. Tror ikke hun trenger pute?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #3 Skrevet 24. desember 2010 Fra fødselen av. Fikk streng beskjed om det fra fysio på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #4 Skrevet 24. desember 2010 Tror ikke det er noen regel på det. Mine har begynt med pute sånn 1 1/2 -2 års alderen. Har liksom ikke hatt behov før. Du som hadde fått streng beskjed fra fysio, hvorfor skulle du bruke pute med en gan?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #5 Skrevet 24. desember 2010 For å forebygge flatt/skjevt bakhode Bare sånn tynn pute altså.. av de aller minste.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #6 Skrevet 24. desember 2010 Begynte med en gang på begge barna
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #7 Skrevet 24. desember 2010 husker ikke hvor gammel han var. sikkert over 1 år.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #8 Skrevet 24. desember 2010 Eldste på 4,5 år har en liten pute, mens minste på 2 år ikke har. Tenker det blir pute på minste når vi bytter til en større dynestørrelse.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #9 Skrevet 24. desember 2010 Verken 1, 3 eller 4-åringen min bruker pute. De to eldste har fått, men ingen av de vil bruke,,,
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #10 Skrevet 24. desember 2010 Dette var rart Jeg fikk faktisk streng beskjed om å IKKE bruke pute det første året. Faktisk for å forebygge nakkestivhet og skjevheter i hodet. Fikk derimot beskjed om å bruke en god madrass og variere liggestillingen i våken tilstand.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #11 Skrevet 24. desember 2010 Jeg har 5 barn, ingen har begynt med pute før i ca 2 års alderen. Har alltid fått anbefalt å ikke bruke pute til baby. Skjønnte ikke den med at det skal forebygge skjevheter i hodet å bruke pute. Må være noe spessielt med akuratt den babyen da.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #12 Skrevet 24. desember 2010 Hei Jeg skrev over deg, om at jeg hadde fått beskjed om å ikke bruke pute. Pute kan gi skjevheter fikk jeg beskjed om. Skrev kanskej litt klønete, ellers så misforstod jeg og at det ikke var meg du mente
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #13 Skrevet 24. desember 2010 Nei da, forstod hva du mente. Jeg tenkte på en som skrev tidligere i tråden at hun hadde fått streng beskjed fra fysio om å bruke pute fra dag en for å forebygge skjevheter i hodet. Det var liksom så stikk i strid med det jeg har fått anbefalt med mine, og det folk rundt meg har fått anbefalt, så tenkte da at det måtte være noe spessielt med denne babyen kanskje. Mine barn har ikke hatt tendenser til skjevhet i det hele tatt -ingen av dem, og je ghar som sagt 5 stk og ingen har brukt pute som baby. Tror skjevheter i hodet kanskje kommer av barn som ligger veldig mye, og kanskje ligger veldig stille? Bare synsing altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå