Anonym bruker Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Eller.. Iallefall ikke bare for barna, jeg synes julen er for absolutt alle! Jeg forsøker å lage jul for hele familien, meg selv inkludert, og det er ikke bare barna som er hovedfokus. Julen har vel fått et litt annet og dypere innhold etter at jeg ble eldre, men jeg føler på ingen måte at julen har mistet noe likevel, heller motsatt. Så god jul absolutt alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 Julen er absolutt for alle, jeg er enig i det:-) Men jeg vil likevel si at den er mest for barna og for de eldre kanskje - og min glede kommer gjennom barnas glede, spenning og forventning. Om du skjønner? Men så klart: Jula er for alle! (også for dyrene;) Masse god jul til deg også:-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2010 #3 Skrevet 23. desember 2010 Er for meg mest for barna! Hadde det ikke vært for barna hadde jeg droppet hele julefeiringen i år :-) vært med mannen i syden og ikke tenkt jul i det hele tatt. Nei Har virkelig ikke noe forhold til julen lenger sånn personlig, kun gleden over barnas følelser og opplvelser.
Tokatter_USA Skrevet 24. desember 2010 #4 Skrevet 24. desember 2010 Helt enig! I ti år bodde jeg alene i USA, og jeg ville feire norsk jul samme hva, etter ti år med roommates og forskjellige invitasjoner til amerikanske venners hjem. Jeg ville ha norsk jul om jeg så ville komme til å feire det alene. Men jeg var ikke alene - jeg inviterte andre som ikke hadde familie i nærheten, men da måtte de ta hele julaften som jeg ønsket den, ribbe, riskrem med mandel, marsipangris og julekaker. (Foreløpig har jeg ikke tvunget noen til å gå rundt juletreet.) For seks år siden ble jeg mor, og selv om jeg gjerne skulle gjort julaften til en kveld som jeg opplevde det som barn, klarer jeg ikke å "uinvitere" mine gamle gjester. Datteren får et par presanger av julenissen som faktisk kommer på døren, men resten av pakkene åpnes morgenen etter. Hun gleder seg veldig til i morgen, men julaften er og blir en dag for meg og de andre voksne.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2010 #5 Skrevet 24. desember 2010 Enig. Hadde jeg ikke hatt barn, så hadde jeg fortsatt feiret julaften. For meg er det annerledes med 17. mai. Hadde det ikke vært for barna, så hadde jeg gladelig droppet den dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå