Gå til innhold

Har jeg presset meg for mye nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23 uker på vei, og faktisk ganske stor.

Startet dagen med å ta d ganske med ro.. har vasket hele huset (3 etasjer), båret inn og ut på store sekker med ved, laget i stand mat fordi vjeg skulle ha mange gjester idag. Var også og tok den store julehandelen tidligere.Altså da bar jeg også på x antall tunge bæreposer. Men før handelen så måtte jeg måke snø for å komme meg ut med bilen..Og det er ikke liten eiendom vi har.. så jeg måkte til måka tok kvelden (ja, den knakk). Er dette vanlig å gjennomføre for dere andre på egenhånd når dere er gravid? Jeg er så utslitt nå at jeg bare griner og griner..

D strammer seg i magen, og jeg verker i rygg og bekken..

Sånn er det vel å ha en mann på sjøen...og i tillegg så er han i land nå et sted og drikker seg full, mens jeg er hjemme her og sliter!

Mulig jeg er sippete nå...men akkurat nå syns jeg hele julen er noe dritt!

Er det vanlig å ta i sånne tunge tak??

Får høre alle veier at jeg må roe meg ned og slappe av, tenke på meg selv osv..

Men ting må gjøres, og de blir ikke gjort av seg selv..

Noen som har noen gode råd??

Ha en fin kveld ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var alene gjennom hele gravidteten og skulle noe gjøres så måtte jeg gjøre det selv. Så jeg skjønner godt hvordan du har det.

Jeg lærte meg å sile litt på hva som var viktig å gjøre og hva som kunne vente. Lærte meg å planlegge og posjonere ut de daglige oppgavene for å ikke slite meg helt ut.

Håper du får en litt roligere og fredelig jul. Ikke stress, det ER lov å slappe litt av (;), og ny dagene. God jul:-)!!

Skrevet

Finnes ikke noe fasit svar på dette. Selv var jeg så trøtt i 1 trimester at jeg ikke orket å gå til kjøleskapet engang. Enhver anstrengelse var nok til at jeg begynte å gråte. 2 og 3 trimester derimot jobbet jeg full tid på tung sykehusavdeling, gjorde masse tinge løft, hadde aldri en sykedag og trente på kveldene.

Det er kroppen din sine signaler du må lytte til Du har nok presset deg litt idag, men det er også normalt, på lille juleaften. Det er nok ikke skadelig. Pass på å få søvn inatt og kjenn på kroppens signaler.

God jul til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...