Gå til innhold

overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til sambo har nettopp gått fra mannen sin, hun gjorde alt bak hans rygg med kjøp av leilighet og han fikk vite det 3 dager før hun skulle flytte at de skulle gå fra hverandre for da fikk han skilsmissepapirene i posten og fikk tlf fra banken om og komme og signere noe låne papirer slik hun fikk litt mer i lån hviss hun lånte på huset.

det har gått ca 2 uker nå siden hun flyttet ut, hun har vært hjemme der de bodde sammen og pakket tingene sine 3 dager på rad mens han var på jobb, både jeg og sambo og noen andre var med og hjalp og i tillegg har sambo vært der til 12-1 tiden på kvelden og skrudd om diverse møbler og bæret opp fra boden osv han andre sønnen hennes som bor sammen med henne nå og flyttet inn samme dag som hun har vært med og hjulpet litt men både han og moren virker som 2 stk ambøber som ikke kan gjøre noen ting på egenhånd så jeg har måttet ta julehandling alene(uten bil da jeg ikke har lappen) både til hans side og min side fordi han har vært opptatt med og hjelpe mora, jeg har vasket huset hjemme i tillegg til og på dagtid være med der bort og ordne og i gamle huset og vaske og rydde (fordi man hjelper jo familie) og ja jeg kunne jo drøyt husarbeidet hjemme litt og bare tatt det nødvendige, men samboer orker ikke gjøre en ting hjemme, han har jo holdt på der borte og hjulpet og nå er han så sliten, det er det jeg har fått hørt gang på gang når jeg har spurt om litt hjelp, og med julegave handlinga har jeg heldigvis fått min mor eller far til og kjøre meg og snuppa hjem når vi er ferdig slik vi slipper bussen med alle gavene, kaos nok på bussene nå i julen.

Men så har det da vært ro i noen dager heldigvis for det, men idag skulle da mannen eller xmannen som det nå er til mora til sambo låne bilen(er jo egentligt hans bil også) fordi han hadde noe ærender og han har ikke lov og bruke firmabilen til privatbruk(kun lov om det fks er på vei hjem fra jobb og stoppe innom butikk ) Men da moren til sambo skulle etterlyse bilen da hun trengte den selv og han hadde hatt den i allerede 5 timer så var det ingen svar så begynte de og mase på sambo og værse jeg vet er at folk sitter og svarer tlf ved middagsbordet, 2 ganger ringte dem og maser på at liksom sambo må komme og ordne opp, broren som er flinkest og mase, så jeg tok tlf og sa at det måtte da for faen meg gå ann og spise middag uten mas, at han ringer opp igjen nå vi har spist ferdig middag. så ringte sambo opp igjen etter middag og om han kunne komme og kjøre de så de kunne få lete etter bilen siden han ikke svarte tlf(xmannen hennes) joda jeg sa greit de skulle bare(les BARE) sjekke hjemme i gamle huset om bilen sto der. Det gjorde den ikke og de sjekket huset og det ser ut som han har pakket og reist(til noen i familien som bor et stykke unna) men de skulle først rundt og sjekke litt til om de så bilen.

Jeg ble forbanna på sambo og sa rett ut at la nå han stikke av med den forbanna bilen og anmeld heller bilen stjålet. (da bilen står i hennes navn og lån og alt er nedbetalt osv) så kan polititet ta seg av den saken og så kontakter hun advokaten og tar det derifra, det er ikke noe vits i og gå å lete etter en bil for gudene vet hvor langt han har kommet på de 6-7 timene som det da hadde gått.

Men neida de skulle lete etter bilen. Jeg sa han bare hadde med og kjøre de hjem og komme hjem og heller anmelde bilen stjålet eller en annen løsning for det er faktisk talt ikke vits og kjøre rundt og lete etter bilen når han har pakket med seg klær og toalettsaker og andre viktige ting.

Overreagere jeg? jeg er mest oppgit og trett av hele greia, og det er ikke tull en gang at både moren hans og brorern oppfører seg som helt tilbakestående når det gjelder det meste, vanligvis pleier broren og oppføre seg som han kan alt og han er best, men neida, ikke klarer han og koble opp en tv, ikke koble opp en ruter, ikke skru sammen et sofabort eller sette ben på sofaen. og mora er ikke stort bedre (og jeg vet de klarer det, vertfall broren til sambo)

Alt jeg vil ha er en koselig fin jul og at idag kunne jeg og sambo kose oss med film og noe godt(som vi allerede hadde kjøpt inn pluss leid film) og være klar og opplagt til i morgen til en litt travel dag først men så en koselig julefeiring..

dette ble litt langt:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, klarte ikke å lese innlegget pga null komma og punktum...

Skrevet

Zzzzzzzzzzzzzz..................

Skrevet

Tror jeg klarte fem linjer før jeg falt av. Hørt om punktum?

Skrevet

Dette minner neg om et pa fryktelig morsomme innlegg for en tid siden.

Et om et barneselskap og et om en bil i garasje. Det ble mye latter av de.

Skrevet

Må du lese høyt eller? siden du trenger punktum? går fint ann og lese det der når man leser det inni seg, da trenger man ikke puste pauser...

Skrevet

Du har skrevet dette før og fikk mange svar. Les dem på nytt, du!

Skrevet

Jeg har krevet noe lignende ja. men aller helst handlet akkurat dette innlegget om jeg overreagerte når det kom til og bare kreve sambo hjem og eller ordne det med bilen på en annen måte? Ser ikke vitsen med og kjøre rundt og lete etter en bil. Man vet ikke hvor langt han har kommet på de 6-7 timene, og han befinner seg vertfall ikke på noen av kjøpesenterene her i området da de er stengt.

Og at det har vært altfor mye med all denne flyttinga og hun kunne tatt rådet til de fleste med og drøye det til etter jul.

HI

Skrevet

Hvis du legger ut innlegget en gang til, med komma og punktum (med stor bokstav etter), så LOVER jeg å lese alt og gi innspill.

Skrevet

Så mange kverulanter her.

Jeg leste innlegget uten problemer, så hjelpes, er det så vanskelig?

HI, jeg forstår deg jeg. Hadde nok ikke vært så fornøyd selv.

Men, nå er det jul, og da vil jeg si at det er bedre å legge godviljen til, for det virker ikke som om din mann har tenkt å gi seg på akkurat dette, og det er ingenting å sitte å sure seg over i jula.

Ta heller å kos deg hjemme med film og snop som du hadde planer om, så kommer nok mannen hjem etter hvert.

Skrevet

Jeg forstår godt frustrasjonen din, for en samling idioter.

Skrevet

Ja du overreagerer, jeg har tre unger og en mann som er opp 4 timer i døgnet pga av natt jobbing.. Her tar jeg aaaaaaaallllllllt. Og huset mitt er på 228 kvm og en tomt på 1710 kvm som skal brøytes, to etasjer å tenne opp i.. Klær for fem å vaske, gaver til nermere 40 å handle..

Klager ikke, for sånn er det bare, skal vi ha god råd, får jeg trå til mer her hjemme , og klager ikke ..

Skrevet

Hei stakkars..

Jeg har lest alt du skrev, og nei, synes ikke du overreagerer..

tvert imot, de er jo tross alt voksne mennesker selv, og bør kunne løse dette på egen hånd.

Helt greit at mannen din må stille opp litt innomellom, men det bør bli på hans primisser, som han også må avtale me deg (respektere dine ønsker)

men kl 1 om natten, kjøring fram og tilbake... det går grenser..

min fulle støtte- pappa og samboer :)

ps. håper du får en fin jul tross alt..

Skrevet

Hi her

Hadde det vært jobbtilfelle skulle jeg ikke sagt så mye det er noe helt annet og de fleste må jobbe for og få ting til og gå rundt og i tillegg er man nok klar over at slike tider vil komme, alt detter som hvilken jobb det er og hva man jobber innenfor. ;)

Han er enda der borte og styrer på. Bilen har de funnet, eller de fant ut hvor han var med bilen og han befant seg i drammen på vei til sin søster, forstår han vil feire jul der, men han ble også invitert til og feire jul sammen med oss i morgen. Men han kunne kansje drøyd te litt slik at svigermor kunne blitt ferdig med noen julegaver og å handle inn noe mat, men vi har bil vi så hun får bli med oss i morgen og handle;)

Vi har stilt opp veldig mye og hjulpet og broren er alltid med så lenge samboer er med så egentligt kunne samboer holdt seg hjemme på en del av alt maset for er ikke alt de trenger så mange folk med på.

Takk for svar;) forventer ikke støtte og forståelese fra alle. Beklager for lite komma og punktum i den lange teksten, eller noe komma var det. Men kansje lite punktum.

Skrevet

d hær e et forum, ikje rætt skrivin ;)

Skrevet

Nei, men om man forventer at folk skal lese et så langt innlegg så hadde det kanskje vært greit å gjøre seg litt flid med teksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...