Gå til innhold

Dere som ikke liker å få julekort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...sier dere ifra at dere ikke vil ha? Eller bare tar dere imot og kaster dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å få julekort, håndskrevne, koselige julekort med julemotiv på.

Ferdigtrykte glanspapirkort med bilde av unger på og ikke engang en liten personlig hilsen legger jeg i skuffen og kaster dem etter jul. Vet ikke hva jeg skal med bilder av andre sine barn og når det ikke ligger den store omtanken ban annet enn å slå opp i adresseboka og skrive på konvolutten så kan jeg styre min begeistring.

Men nei sier ikke fra. Gidder ikke ta meg bryet og om idiotene vil sende bilder av ungene sine til "Gud og Hvermannsen" så gjerne for min del.

Skrevet

Hvorfor sier du ikke ifra da? Ville ikke det være en ålreit ting å gjøre?

Skrevet

Hmm, så var det hvem som var idioten da...

De som tydeligvis tenker på deg og sender bilde av det kjæreste de har elelr du som kaster det og ikke bryr deg...

Skrevet

Hos meg går vanlige julekort i søpla, men de jeg får med bilde av barna på blir tatt vare på.

Er lagt mer jobb og tanker i de.

Skrevet

Jeg har også mye mer sansen for julekort med bilder av barna enn dataskrevne brev om hva som har skjedd det siste året. Jeg tenker at hvis man trenger oppdatering på at barnet har gått gjennom den vanlige utviklingen som skjer fra feks 6mnd til 1,5år, så har man antagelig så lite kontakt i løpet av året at det er unødvendig med den oppdateringen...

Skrevet

Jeg tar imot, men hvorfor i all verden skal jeg si fra om noe som helst? De VET de ikke får noe sånt av meg, for jeg har aldri sendt noe til noen......

Hva skal jeg si fra om, forresten?

Skrevet

Ja, for det er helt umulig å skrive noe annet enn om barna. Ikke sant?

...sukk.....

Skrevet

Vi liker ikke å få julekort, synes det er noe ordentlig styr begge to! Vi har alltid høflig svart når noen har sendt oss julekort, men når de får vårt i romjula har de heldigvis tatt hintet og sender ikke til oss lenger:-) Deilig!! ( Og vi mangler ikke venner.)

Skrevet

Du kan si ifra om at det ikke er noen vits i å sende til deg, for du bare kaster dem uansett.

Skrevet

For meg er det en selvfølge å ta vare på alle julekort som en person eller familie har tatt seg tid til å sende til meg,og de uten bilde blir like høyt verdsatt (om ikke mer) som de med bilde på.

Om noen faktisk har tatt seg bryet med å skrive litt på julekortet så er det lagt ned mer jobb i det enn å lage et julekort med bilder på.

Hos oss har vi et eget album der vi setter inn alle julekortene vi får,og det er en tradisjon jeg har tenkt å holde på.

Sender også alltid ut julekort med bilder,men som er skrevet litt av hvert på baksiden.

Syntes det sier MYE om høfligheten og oppdragelsen til folk om de kaster julekortene i bosset,eller blir sure når de får de!!

Skrevet

Det tar nok ikke mer tid å skrive litt tekst på ett kost i forhold til å lage og sende ut bildekort.

Først må man vaske og pynte ungene, få bilde® som er fine av alle ungene samtidig, overføre bildene til data,av og til redigere, overføre bildene til f.eks fotokundsen, ordne kortet med bildene,bakgrunn, tekst, pynt osv på kortene, bestille, hente, betale regningen, kjøpe frimerker, konvolutter, finne frem og skrive på adresse og av og til tekst på baksiden, sette på frimerke og sende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...