Gå til innhold

Jeg er egentlig litt sjokkert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg VET alle gjør som de vil og at det IKKE er en fasit på hvordan man oppdrar barn og hva man gjør med dem. Men da må du som leser dette forstå at dette er min TANKER, ikke det jeg sier høyt til mine venninner som har barna sine i barnehagen lillejuleaften!

Jeg er overrasket over flere jeg kjenner som har hatt barna i bhg i dag og er på julahandel eller vasker hus selv. Det er ikke de som har dårlig med tid ellers heller. De kunne ha vært ferdig med juleforberedelser for lenge siden.

Blir vel slaktet nå, men når folk ikke "gidder" å ha barna hjemme, da tenker jeg mitt! :-)

God jul:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men når broren min MASER om å dra på sfo i dag siden alle venna hans er der og de har avtalt å leke sammen idag så skal vi tvinge han til å bli hjemme mener du ????

Skrevet

alle har sine tanker og meninger om akkurat dette med og ha barn i barnehagen eller ikke når man selv har fri.

Men tror du ikke det er mye kjekkere for barnet og kunne kose seg i barnehagen(så lenge barnet trivs og synes det er kjekt) i steden for og være med mor og rydde og vaske eller og handle julegaver?

Ja de kan bruke helger og ettermiddager også, men heller bedre for barnet at de bruker den tiden på og kose seg og slappe av og gjøre ting som er kjekt for alle sammen enn at mor skal ut og handle julegaver eller være opptatt med rydding og vasking, og de som jobber fullt orker kansje ikke og holde på og rydde og vaske omtrent med en gang de kommer hjem fra jobb.

Og regner med foreldre gir et valg til de litt eldre barna om de vil gå i barnehagen eller være med mor og handle julegaver eller vaske huset(alt etter som hva mor har planlagt den dagen) noen barn sier ja til og være hjemme mens noen vil i barnehagen.

Skrevet

Hva får du ut av å skrive det da. Slik at de som har sendt barna i bhg i dag skal ha dårlig samvittighet ??

Jeg har hatt ett barn i bhg og ett barn hjemme i dag. De fikk velge selv. Eldste valgte bhg mens minsta valgte å være hjemme.

Vet du hvordan det hadde blitt og dratt med seg han eldste på kjøpesenteret i dag når han IKKE har lyst ?? Nei,.......... i rest my case

God jul og god bedring : )

Skrevet

HI - hva er så galt med å ha barn i barnehagen 23. desember?

Skrevet

Skriver under på denne.

Bedre for barnet å være i barnehagen enn å bli dratt rundt i stappfulle butikker.

Og nei, jeg har ikke hatt barnet mitt i barnehagen i dag.

Skrevet

Jeg syns det er mye verre med de som sier barna skal komme, men som likevel har dem hjemme. I vår barnehage kom 8 av de forventede 26 i dag. Opptil flere av de ansatte kunne altså hatt fri.

Ellers så måtte jeg faktisk gå igjen og komme tilbake to timer seinere for å hente eldstemann i dag. Han nektet å bli med hjem fordi de aket og koste seg sånn i snøen.

Skrevet

Helt enig med deg HI!

Jeg har 3åringen hjemme idag, kunne ikke falt meg inn å sende henne i bhg. Det hele handler om prioriteringer. Prioritering av feriedager.

Jeg er selv i 100% jobb, og alenemor. Har ikke all verden med tid jeg.

Men jeg har klart å handle ferdig julegaver, pyntet, handlet julemat og vasket huset, så alt er klart til juleferien vår starter 22desember:)

Skrevet

Jeg må innrømme jeg tenker mitt om de som ikke har andre ting å bekymre seg for enn om venner har barna i bhg 23.desember.

Gutten min var i bhg hele dagen i dag. Jeg har vært hos frisør og handlet inn siste rest. Var til og med på kafe med ei venninne og tok en kaffe, iiiik stakkars barna mine!

Skrevet

Ja, du får tenke ditt. Men vet du hva, HI, du vet faktisk ikke alle grunnene til at barn er i bhg på denne helt vanlige arbeidsdagen.

Og at folk ikke er ferdig med juleforeredelsene er jo en ærlig sak.

Når folk er så korttenkte at de dømmer andre pga en så liten bagatell som dette, da tenker JEG mitt.

Skrevet

HI, hva er det som er så spesielt med DENNE dagen?? Julen begynner ikke før i morgen, og de fleste har vært på jobb i dag.

Noen er vel rett og slett ikke så SCHMARTE.

Skrevet

Sier vel sitt når alle mødrene som faktisk sendte barna sine på oppbevaring i bhg idag, faktisk MÅ inn hit å forsvare seg?

Hvis dere synes det er greit, hvorfor forsvare det da?

Skrevet

Jeg lurer fortsatt på HVORFOR det er så fælt, jeg.

Skrevet

Fordi man blir angrepet for å måtte bruke bhg? Hvem liker vel å bli angrepet? Spesielt når de som angriper ikke forstår at det finnes mange gode grunner...

Skrevet

Er det kun oppbevaring i juletida, kutter de all pedagogisk opplegg da eller?

Det er ganske vanlig å ville ta til motmæle når noen legger ut et innlegg som omhandler dem.

Skrevet

Ja, 21.07 når alle de "gode mødrene" har fri så heter det oppbevaring for resten, skjønner du...

Skrevet

Ha ha, oki :)

Var ikke klar over at det hadde en sammenheng :P

Skrevet

Vi sente gutten i barnehagen i dag. For oss så er nemmlig dette en helt vannlig arbeidsdag.. Både jeg og mannen jobbet til kl 1600 i dag..

Så hi mener du at en av oss burde ta oss fri i dag pga av at det er 23 desember? Det er faktisk en vannlig arbeidsdag for de fleste av oss..

En ting skal du ha hi og det er at du har et meget snever tankegang.

Skrevet

jeg er litt enig, men det er nok noen som ikke har så mange andre alternativ. Selv har vi hanlet julegavene ferdig for en stund siden for å ha alt klart, julevasken ble tatt igår og treet ble pyntet i går kveld. Idag hadde jeg eldste på 3år hjemme sammen med babyen på 4mnd mens pappaen var på jobb.

Ja nå får jeg vel høre at det ikke er rart jeg er tidlig ferdig med julegavene for at jeg er jo hjemme, men jeg har ikke bil å det er vanskelig med buss så slike ting har blitt gjort når samboeren har vært hjemme fra jobb..

å bare for å få med en ting til før jeg ble halshugget for å ha eldste i bhg mens jeg er i permisjon. Hun vil dette selv, hun trives kjempe godt i bhg å har mange venner der MEN hun har korte dager er der ikke før i 10 tiden og blir hentet igjen i 14-15 tiden å det passer henne fint. Om hun vil være hjemme får hun lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...