Gå til innhold

Irritert etter middag igår kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk av et vennepar som ikke ikke kjenner så veldig godt lengre, men siden de sjeldent er på disse kanter inviterte vi dem på middag igår. Jeg hadde laget nydelig oksestek og dessert og vi gledet oss til en avslappende kveld. Men fra de kom, og til de dro, 4 timer seinere snakket de bare om sine helseproblemer. Det gikk i diabetesproblematikk, leddsmerter, ryggvondt, hodepine osv osv. Alt rettet mot min mann som er lege.

Mannen min jobber nok synes jeg, og han er altfor snill til å si noe, så han svarte som best han kunne. De vendte omtrent ikke hodet mot meg hele måltidet, og barna ble nesten ignorert. Det var bare snakk om å melke mannen min for all den info de kunne få.

Er ikke dette utrolig frekt. Kjenner at jeg føler meg fornærmet, både på min manns vegne, som måtte jobbe overtid, på mine barns vegne som ble ignorert til tross for at de oppførte seg fint og hadde gledet seg til besøk. Og på mine vegne som ikke var interessant nok ettersom jeg ikke er helsearbeider.

Måtte bare få sagt det til noen. Kan ikke si noe til mannen min eller noen andre. Her på et anonymt forum går det vel til nøds an.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. jeg synes vel på en måte at du overreagerer. Pappa'n min er advokat, og jeg vet at mange av hans venner "bruker" han hvis de trenger råd og hjelp til en sak. Når det er sagt, så hjelper de han tilbake hvis det er snakk om rørleggerarbeid, helseproblemer eller å legge opp strøm til utelampen.

Jeg synes det må være rom for å hjelpe hverandre - uten å hele tiden tenke arbeid.

Skrevet

Vel, det er mange venner han hjelper hele tiden, det står ikke på det. Men det varer som regel ikke i mange timer, og som regel går det an å snakke om noe annet under en hel middag. Tror nok ikke du synes jeg hadde overreagert viss du var der. Så klart man hjelper hverandre. Men oppførselen til disse to viste mangel på folkeskikk. Vi er vandt med at folk spør om helseråd, men dette dreide seg ikke om noe annet. Ikke et eneste annet tema ble tatt opp. Og det var ikke seriøse ting det dreier seg om heller.

Skrevet

Kan det være at de ikke følte at de hadde noe annet å snakke med dere om? Utrolig irriterende uansett! Hvem er det som har lyst til å høre om andres sykdommer i timesvis mens man spiser deilig middag!?

Skrevet

Jeg skjønner deg så inderlig godt. Hver gang vi har gjester dreier alt seg om tette rør, plumbo og vegghengte klosetter, mannen min er rørlegger.

Da er det opp til meg å bryte inn og snakke om andre temaer som er interessante nok til at gjestene begynner å tenke på kloakklekkasjene sine.

Skrevet

Åååh, sånt er kjipt!

Skrevet

Takk for sympatien. Jeg er faktisk utrolig overrasket over oppførselen. Særlig den totale ignoreringen av barna var provoserende. De oppførte seg fint, ventet på tur og prøvde å fortelle noe men de ble overkjørt gang på gang. Klart man hjelper venner og kjære, men dette var utenom normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...