Gå til innhold

Jeg tilbringer julaften alene i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det selv før?

Jeg og lille i magen blir alene i år.. Jeg har i det minste magen og glede med over!:)

Hva gjør man på julaften når man er alene? Klarer ikke helt å se det for meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapper av, ser julefilmer, lager seg god mat, kjøper inn masse julegodt og syns synd på seg selv mens man prøver å late som om det er en vanlig dag.

Skrevet

Huff, jeg synes ingen skal sitte alene. Hva med familie eller venner? Er det ingen du kan være hos?

Skrevet

Jeg var alene på julaften for noen år tilbake. Og jeg syntes faktisk det var lit deilig. Kunne nok ikke gjort det hvert år.

Jeg stod opp akkurat når det passet meg, laget meg en skikkelig god frokost og så på tv. Slappet av og gjorde akkurat det som passet meg hele dagen, men jeg passet på å kose meg. Spiste god mat, så på tv, hadde leid meg ett par filmer og tok livet virkelig med ro.

Jeg fokuserte på at jeg skulle kose meg og nyte dagen i stedet for å fokusere på at jeg faktisk var alene på julaften. Ser ikke tilbake på den dagen som en trist dag.

Og helt alene er du jo ikke ;-)

Skrevet

Hei !

En lager seg noe mat og ser på TV...... slapper av..... har du planer resterende helgen da ?

Jeg hadde min turnustjeneste i Finnmark og var alene julehelgen....det gikk veldig fint......

Vær glad for den du har i magen.... heldig du ....:-)

Skrevet

Mamma var en gang alene på julaften, og hun syns det var den beste julefeiringen hun har hatt!

Hun lagde seg god frokost, så askepott iført bare pysjen, spiste risgrøt kl 12 mens hun så tv. Lagde ribbe, medisterkaker, julepølse og alt som hører med av tilbehør mens hun så sølvguttene synge julen inn. Åpnet pakker, spiste kaker, ja, alt man gjør bare at hun var alene. Og hun syns det var helt nydelig!!

Skrevet

Jeg skulle egentlig til mine foreldre, men har en pappa som ikke er så snill for øyeblikket, så jeg er heller hjemme. Vil heller ikke trenge meg på venner på julaften, ingen fortjener og ha triste meg sittende der sammen med dem.

Får prøve å nyte dagen alene. Glede meg over masse spark fra den lille og at alt står bra til. Det er det viktigste!:)

HI

Skrevet

Men, hva med tanter, onkler, kusiner, besteforeldre? Vil man sitte alene er det jo en ting, men hvis det er pga en lei situsjon...

Skrevet

Bestemor er sammen med min familie, hvor jeg egentlig skulle være.

Annen familie bor for langt borte til at jeg kan dra dit nå.

Men ser jo her at det er fullt mulig å nyte julen alene!:)

Og samboer kommer hjem på onsdag, så da skal vi feire nyttår sammen:)

Håper dere alle sammen har noen dere er glade i å være sammen på julaften! Jeg ser nå at jeg skulle ha satt bedre pris på det.

HI

Skrevet

Håper du får en fin julaften, og så håper jeg at du kan snakke lenge i telefonen med din samoer, det hjelper jo veldig på! Mange gode tips her forresten, jeg ville også ha fokusert på det gode og ikke på at du er alene. Du har jo mange som er glad i deg (bestemor, og bebisen i magen og samboer) så ensom er du ikke, "bare" alene.

Ikke erfaring med akurat julaften, men jeg bodde lenge i utlandet på et svært avsidesliggende sted i et u-land og var derfor mye alene. Da hjalp det med telefon, og å tenke at snart fikk jeg se mine kjære igjen. Jeg hadde jo mange som var glade i meg, men de var desverre et stykke unna.

Kos deg masse med bebisen, og se frem til kjæresten kommer hjem. Og spis masse god mat og se filmer.

klem fra en som har vært mye alene

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger og kjenner at jeg savner det litt nå...

Da jeg var helt alenen på julaften ( samboeren kommer som regel hjem den 25), lagde jeg meg god mat, leide noen gode filmer, masse godis og nydelig dessert...

Da jeg og jentene var alene bestemte de hva vi skulle ha til middag, masse godt etterpå i form av dessert og snacks. Filmer de valgte og så la de seg i "folklig" tid. Da barna hadde lagt seg satte jeg frem julegodt, fylte strømpene og la alle gavene under treet. Morgen etter da de våknet hadde julenissen vært der med gaver og de åpnet gavene, vi spiste en lenger deilig frokost og hadde julemiddag på kvelden.

Har foresten alltid godt i kirken på julaften og det har vært hyggelig selv om man er alene.

Håper du får en flott jul og hadde du vært i nærheten av meg så kunne du ha kommet hit. Vi har alltids plass til flere.

Skrevet

Jeg skal også tilbringe julaften "alene" i år, men ikke sånn helt-helt alene. Men mannen min ligger alvorlig syk på sykehuset så derfor blir vi "alene". Han har familie i området, men vi (to barn på 9 og 2 år) er ikke invitert dit (min familie bor i USA). Og nå viser det seg at 2-åringen har fått spysyke, og det har mannen også - på toppen av det han er innlagt for - så vi blir alene.

Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre, men vi skal i alle fall slappe av og ta det helt rolig. Jeg har tenkt å se på filmer og programmer på NRK nett-tv som jeg ikke har hatt tid å se på. Skal lage en enkel middag (om jeg ikke kommer ned med syken også) og åpne pakkene med barna.

Jeg var helt alene for 10 år siden; da jobbet min mann i julen og ingen barn på det tidspunktet - bare den i magen og den i kirkegården. Husker jeg leste og så på TV og gråt litt. Gikk en tur med hunden gjorde jeg også.

Om ikke noe av dette frister (filmer, lesing, tv, tur, osv), hva med å dra i kirken? Høre om det er noen som trenger hjelp, sånn som gir mat til fattige? Hadde invitert deg hjem til meg om du var i området, men vil ikke smitte andre.

Håper du får en fin jul tross du blir alene. Det kan gå riktig bra; det blir akkurat du gjør ut av det.

God Jul, og en god klem!

Skrevet

Så snille dere er!:)

Jeg kommer nok til å handle inn masse god mat, alt jeg har lyst på!:) Og leie meg noen julefilmer. Går også mye koselig på TV. Kanskje tar jeg meg en tur i den katolske kirken også:)

Kanskje dette ikke blir så ille allikevel. Er nok værre for familien som sitter å tenker på at jeg er alene.

God jul alle sammen! Og takk for alle tips:)

Skrevet

Slapper av med god mat og drikke og ser på gode julefilmer. Kanskje noen i nabolaget du kjenner osm trenger en julenisse? :)

Skrevet

Jeg tror at om jeg hadde vært aleine på julaften i år ville jeg tatt kontakt med noen lokale her vi bor som har åpent hus for alle som vil komme til dem, om de trengte hjelp med noe... Eller evt. frelsesarmeens julekjøkken ol. Det betyr så mye for dem som trenger det at noen gidder å lage en koselig stund for dem.

Min bror var narkoman og bodde til tider på hospits i byn, derfor tenker jeg på akkurat det.

Du kan jo bruke dagen og kvelden på akkurat det du har lyst til, du kan jo kanskje forberede noe koslig til din kjære kommer hjem? Skrive en gravid dagbok eller sånn (angrer på at jeg ikke tok meg tid til det)! Lese, se film, lage god mat, bake... Tenk at det er en vanlig dag og at når din kjære kommer hjem blir det jul ;o)

Ønsker deg god jul og håper du koser deg på julekvelden med mini i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...