Gå til innhold

Skal alle vite kjønn på ultralyd?


frkcath

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt fra før, noe vi også så på ultralyd. Denne gangen skal vi la kjønnet være en overraskelse til fødselen. Gleder meg, blir så spennende! Flere som tenker det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er min foerste, men jeg vil vite det ja (har faatt kjoennsestimering allerede). Foeler jeg vil kunne "forholde meg" bedre til den lille, paa en maate, at jeg "kjenner" barnet mitt bedre, i tillegg til all planlegginga og innkjoep. Synes det er koselig aa vite "hvem" jeg har i magen min, saann sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss enda. Dette er mitt tredje barn, men samboerens første, så jeg lar han få bestemme "det meste". Jeg husker jo mye hvordan det var de forrige gangene, for 8 og 10 år siden. For han så er alt svimlende og nytt. ;-) Så vi får se hva han bestemmer seg for.

 

Han får lov til å bestemme om vi skal vite kjønnet. Og selvsagt om han vil være med på fødselen i det hele tatt. Det er jo ingen selvfølge det heller. Jeg har bare sagt at han må bestemme seg i såpass god tid at jeg rekker å spørre en venninne hvis han ikke skal være med. I tillegg får han bestemme farge på vogn osv. Den slags er ikke så nøye for meg, men han er mer opptatt av design osv. enn jeg er.

 

Så får vi se hva han bestemmer seg for til UL 17. januar ...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vi har en gutt fra før, og da visste vi ikke hva det ble før han kom ut. Det var veldig motiverende på slutten av fødselen, synes jeg, så vi skal holde på spenningen denne gangen også.

 

Det har noen andre fordeler også:

 

Jeg var litt redd for å knytte meg for mye til barnet i magen, for jo mer man vet om det, jo mer tillegger man vel det av egenskaper og forventninger. Og man vet jo aldri om man får et friskt barn, eller om noe annet skjer, så jeg safer litt der...

 

Og så satt det en veldig effektiv stopp for all babyhandlinga. Er liksom ikke så lett å hamstre klær og stæsj når man ikke vet kjønnet.

 

Og til sist: Jeg stoler vel uansett ikke helt på det man får vite på ultralyd, og har også en bekjent som gikk rett i kjelleren og ikke fant navn på gutten sin før etter 5 måneder, fordi hun hadde fått beskjed om en jente og det var ikke det som kom....

 

Men uansett: Lykke til alle sammen, enten dere vet om det er gutt eller jente i magen, eller om det er en liten overraskelse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jenta fra før. Vi skal til UL 12. jan. og vi vil vite kjønnet. Eg skal bestille en sånn kjønnstest fra internett også. Den legen vi har her, han tar som oftest feil i UL ang. kjønn. bare for å være sikker. Blir det en gutt, reiser jeg til England og handler gutteklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vaert paa UL i dag! Er i min 17.sv.uke og har faatt bekreftet at vi faar en liten gutt!!! :D Det var veldig tydelig ogsaa. Hurra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig vært fast bestemt på å ikke vite kjønnet, men la det være en overraskelse :) å det var samboeren min enig i så da blir d sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer folkens :)

 

Jeg var også på ul i dag og venter en gutt jeg også :) Det var INGEN tvil der han låg å viftet med den hehe :) ikke en sjenert gutt med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestemt oss for å la det være en overraskelse, som sist gang. Liker tanken på en nøytral tilnærming til den lille i min mage, og tanken på at jeg skal ta imot et barn; ikke "gutten" eller "jenta mi".

 

Men heldigvis er dette noe alle og enhver får gjøre seg opp en mening om, noe man må finne svaret på i seg selv (og partneren?) og ikke alle andre. Men det er deilig å høre andre meninger om temaet!! :-)

 

Skal på UL på førstkommende fredag og gleder meg så innmari, for det sparker sånn! Er i uke 18...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alt for nysgjerrig til ikke å vite. Kommer til å bli skuffa hvis de ikke klarer se hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo vil IKKE vite, mens jeg helst vil. Vi får se om en av oss klarer å overtale den andre frem til ul :) Ellers får legen viske det inn i mitt øre og jeg må holde TETT....Vi vil uansett holde det hemmelig for andre, da. Sist visste vi både kjønn og navn tidlig, denne gangen går vi for det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i dag, og selv om jordmor ikke hadde sagt noe hadde kjønnet vært avslørt, det veldig lett å se at det var en liten jente! Det var særlig når de målte lengde på lårbena at det var lett å se, i alle fall hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg visste det med min første, andremann var en overraskelse og nå med sistemann så vil jeg vite det igjen for å vite hva jeg skal kjøpe inn til denne siste gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt aa vente til födsel, men den lille gutten vaar var alt annet en sjenert og viste veldig tydelig hva han var hi hi. Ikke til aa unngaa aa se om man ville eller ikke ;)

 

Hadde selv paa fölelsen at det er en gutt, saa artig at jeg fikk rett (for med unntak av et par venninner har ALLE trodd jente he he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL 3 jan. Pappaen så at det var jente, veldig stolt. Har en gutt fra før og det var også veldig tydelig på UL.

Termin flyttet fra 3 til 11 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul idag og ville veldig gjerne vite. Men det fikk jeg ikke. Jordmor trodde at det kunne være en jente, men hun var langt fra sikker. Så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet til neste ul.

Men fordelen var at jeg fikk forandret termindato riktig vei, fra 7. til 4. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble jente på meg denne gangen!!

 

Jordmor var veldig sikker og jeg spurte flere ganger,så da får vi satse på at det ikke kommer ut en med tut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag (er 18 + 0), og vi hadde bestemt oss for at vi ville vite kjønnet hvis det gikk an å se. Det er kjekt å kunne planlegge hva som må kjøpes, hva vi kan arve osv. Dessuten har jeg et liite håp om at noen kanskje steller istand en babyshower for meg, og da er det jo greit at kjønnet er klart. ;-)

 

Vi hadde både jordmor og lege på undersøkelsen, ettersom legen fikk opplæring av jordmor, og begge var de helt sikre på at det ble en liten jente. Frisk og fin og aktiv var hun! :-) Herlig! Vi ville selvsagt være akkurat like lykkelige for en liten gutt, men fordelen er at vi har bestemt oss for jentenavnet, mens guttenavnet har vi vært mer usikker på. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...