Gå til innhold

Ang. nyttårsaften med små barn og alkohol!!!!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en fam. på 5 med 3 små barn :-) 2, 4 og 7 år. Har invitert 2 barnefam. på kalkunmiddag og skal kose oss sammen på nyttårsaften. Jeg tenkte litt på å ha vin til maten, men blir det upassende?.... Jeg er totalt imot berusede foreldre, men her er det ikke snakk om fest eller baluba, mn noen øl/ eller et glass vin til maten... Vet jo ikke hva våre vennepar tenker mtp. dette, men greit å lufte det litt her inne hva andre tenker.....

Hvordan gjør dere det?....

mvh. hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha gjester på nyttårsaften, 3 vennepar, 2 av de ha et barn hver som er 2 år og vår tulle som er 9 mnd.

Er helt imot berusede foreldre jeg og, men ser ikke at det skulle være noe i veien for å kose seg med et par glass vin. Men er jo litt annerledes hos oss, alle barna legger jo seg tidlig.

Jeg ville ha tilbudt vennene deres vin, så får de bestemme selv hva de har lyst på.

God Jul :)

Skrevet

Alkohol med måte er helt ok. Synlig beruselse noe helt annet.

Men husker fra barndommen at nyttårsaften var den dagen i året vi tok taxi, og at vi ungene stort sett fikk styre på selv mens de voksen var i stua og lo og røykte sigar. Vi storkoste oss, alle var i godt humør, og det slo meg aldri at de var fulle, selv om de nok var det, hehe

Skrevet

Hehe, som om jeg skulle skrevet det selv, Tommage:)

Her blir det fondue på nyttårsaften, og ja, jeg kommer til å servere (og drikke selv) vin til maten. Det er broren til samboern som kommer med frue og to barn. Hun drikker ikke (ammer) og samboern min kommer heler ikke til å drikke pga. vaktuke.

Synes ikke det er noe i veien for å drikke vin, men stopp før du blir pussa ;)

Skrevet

Vi skal i noe tilsvarende. Der regner jeg med at det blir øl og vin til maten men at vi forøvrig ikke blir beruset noen av oss.

Jeg synes det ikke er noe galt i det i det hele tatt - så lenge man holder seg til litt øl og vin til maten altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...