Gå til innhold

Dere som har barn annen hver jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere klart å venne dere til å være uten barn annen hver jul?

Min eldste har vært annen hver jul hos meg i 10 år og jeg savner han fremdeles like mye hver jul han ikke er hos meg.

Hvordan er det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme det er noe som mangler når jentene mine er hos faren. Nå har jeg 3 små med min nye samboer, så her er et full rulle likevel:-)

Hadde nok vert mye verre om jeg ikke hadde hatt flere barn...

Skrevet

Savner dem så klart, men vi har en egen liten feiring noen dager i forveien, hvor de får julegavene sine og vi spiser grøt. Det året vi ikke er sammen julaften, blir på en måte julaften fremskyndet litt for min del. Jeg klarer stort sett å tenke at den 24. desember tross alt bare er en dato, så det spiller ikke så stor rolle om vi tar feiringen noen dager før... Og ungene er glade, for de får fordelt pakkene sine utover to dager og har masse å glede seg til.

Skrevet

Første jul uten ungene i år, og jeg gruer meg. Har ikke julestmening i det hele tatt. Satte meg til og med opp i ekstravakt-boka på jobb og satset på en kveldsvakt, slik at noen andre kunne få være hjemme med sin familie. Men fikk dagvakt, hehe...

Jeg skal ha ungene 1. dag, og da skal de få åpne gavene fra meg og min familie. Gleder meg til det!

(Er jeg sleip som ikke sender alle gavene med opp til X'en? Regner med det blir mye gaver der oppe uansett, da begge besteforeldrene med nye partnere + tante og onkel skal være der).

Skrevet

Har ikke klar å vende meg til det ennå gitt(5 år siden første gang jeg var borte fra henne, og skal være borte fra henne i år). Hun reiser til faren sin idag og kommer hjem 3 januar. Det er stusselig :( men nå har jeg to eksamener rett etter nyttår så da kan jeg sitte med nesa i bøkene uten å få dårlig samvittighet.

Men helt ærlig så er det ikke noe ordentlig jul uten jenta mi. Hun er lysglimtet og det eneste barnet i familien, så når hun er hos faren sin så sitter vi voksne og synes det er litt for stille og rolig i jula.

Skrevet

Nei det er ikke stusselig. Tenk så moro for henne å få det fordelt utover to dager a!!

Skrevet

Har aldri feiret jul uten henne. Vi feirer sammen. Han vet at jeg ville blitt knust om jeg ikke fikk være sammen med henne på julaften. Hun reiser med sin far hjem til han på 1.juledag og skal feire julen med hans familie, og min samboer og jeg reiser til varmere strøk:)

Skrevet

Nå er dette bare tredje jula etter at vi flyttet fra hverandre og jeg hadde ungene jul 1 og denne jula. Hvordan det vil bli i fremtiden vet vi heler ikke siden faren deres er psykisk syk og tiltider ustabil. I fjor var jeg sammen med min nye samboer og hans familie. Kjempe koselig og alt det der, men det var noe som manglet ja.

I år feirer vi jul uten besteforeldre for aller første gang. Hjemme jul! Og så langt er det veldig deilig, men hvordan det er i morgen vet vi jo ikke. Eller helt uten besteforeldre blir vi jo ikke for foreldrene til samboeren min kommer i morgen kveld etter pakkene å drikker kaffe å sånt her.

Tar en jul om gangen også gjør vi det beste ut av det! Om ikke så lenge kan gutta bestemme selv hvor de vil feire jul fra år til år og ikke minst så tar det nok ikke mange årene før det er flere små her i huset.

Skrevet

Dette blir min andre jul uten datteren,og det er ikke noe gøy:-/

Har valgt vekk julen litt på en måte,har kjøpt gaver og litt sånt,men ellers er det ikke mye julestress her i huset..:)

Jeg har valgt å jobbe sent i morgen,samme som jeg gjorde sist.Da jobber jeg vekk hele julen,tjener "mye" på det,og jeg kan prøve å spre litt glede til andre som sitter alene uten å ville det..(Jobber i hjemmesykepleien).

Jeg kunne vært hos foreldrene mine,og skal innom der etter jobb å åpne gaver og slikt,men føler litt at julen er ødelagt for min del..

Skrevet

i år er min andre jul uten småen. jeg merker at å leke tøffen fungerte bedre når han var mindre og ikke gledet seg så mye. men jeg prøver alt jeg kan og glede meg med han også tenker jeg på de positive tingene med at han ikke er her. foreksempel at han får feire med andre barn og en fin familie som han er glad i og at jeg kan drikke julegløgg og baylis.

han jublet av glede når jeg sa at han skulle til pappaen sin på julaften, så det er jo en fin trøst :) *holder hardt fast i de positive tingene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...