Gå til innhold

Hjelp! Hilfe! S.O.S! Help! Karamellpudding :-/ ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sammen, ørnemødre eller dessertmødre! Det står i oppskrifta at den (karamellpuddingen) skal stå i vannbad på 130 grader. Men ikke hvor lenge? Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 timer!

Mot slutten kan du kjenne med baksiden av en skje om puddingen er fast.

fukt skjeen med vann før du kjenner.

 

Lykke til!

Skrevet

Det kan også være kortere. Det avhenger i stor grad av hvor stor beholder du bruker :) Når jeg bruker enkeltposjonsbegre tar det under timen. Så jeg ville kikket inn og fulgt med godt. Det er ingen vits i å kjenne på puddingen før den begynner å få litt gyllen farge.

Skrevet

Ueh! Det var da lenge.. Nåja, så blir den vel god :-) tusen takk for de råd og tips :)

Skrevet

Gud hva den irriterer med den anonymknapp :-) Over her var trådstårter. Takk, og gledelig jul til dere alle!

Skrevet

Jeg bruker 1,5 timer i min ovn når jeg lager en karamellpudding i brødform i vannbad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...