Gå til innhold

Til dere som hetser overvektige hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det så er ved å kalle oss dårlige fødekvinner, eller ved å kjefte på oss fordi vi ønsker å bruke litt ekstra penger på klær som faktisk ser ordentlige ut.

Dere forteller oss om risikoer.

Dere forteller oss hvor fæle vi ser ut.

Dere forteller oss hvor lite vi er verdt.

Vi vet om risikoene.

Det å være overvektig er ikke ensbetydende med å være dum.

Skal man gå ned, må man gjøre det sakte. Det vil si man vil fortsette å være overvektig lenge selv om man faktisk prøver å gjøre noe med vekten.

Lang til med godt mot og stå på humør.

Gjør man det fort kommer kiloene tilbake sammen med vennene sine.

Har dere noen gang tenkt over at den hetsingen dere driver med kan være veldig demoraliserende og ta motet fra mange som faktisk prøver?

Støtte om oppmuntring fungerer mye bedre enn en pekefinger..

Hilsen 93 kg tidligere 104 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er slik som du sier,hvorfor mase om at vi må investere i personlige trenere, om at i må gjøre noe kostholdet og 100 andre ting dersom man mener engang tykk, alltid tykk?

Poenget mitt er at selv om noen er overvektig, så betyr det ikke at vi ikke prøver å gjøre noe med det.

Det betyr ikke at vi ikke er klare over helse faren.

OG

Det betyr ikke at vi er late eller dumme.

Denne hetsingen her inne kan være ødeleggende for selvfølelsen til de som sliter, og med en dårlig selvfølelse er det vanskelig å komme i gang riktig.

Er selvfølelsen dårlig på grunn av vekten begynner man å lete etter raske løsninger. Raske løsninger kan gjøre at man går ned mye på kort tid, men da får ikke kroppen tid til å tilpasse seg. Kiloene vil da komme tilbake med "venner".

HI

Skrevet

Du har faktisk ansvar for ditt eget liv, det å "skylde" på at andre demoraliserer deg, er ikke å ta ansvar for eget liv!

Man må faktisk innta en del mer kalorier enn det man bruker for å gå opp i vekt, og man må innta X antall kalorier enn det som er vanlig for å opprettholde en overvekt.

Men så sier heller ikke den rene vekta di mye.. Bryr meg en plass der sola aldri skinner om du veier 93 eller 104 eller 68 kg.. Må jo ta i sammenheng med hvor høy du er, hvor mye muskler du har på kroppen osv.

Har en kompis som er "overvektig" ifølge BMI.. Men han har nesten ikke noe fett på kroppen og konkurrerer i div muskel menn konkurranser rundt omkring i europa.

Du kan spise så mye du hæler og likevel gå ned i vekt!

Prøv selv!

Men du får kun lov til å spise ferske/dampede grønnsaker, og dampet fisk, samt drikke vann..

prøv deg på det i 2 uker.. så skal du se at vekta raser av deg.. Og du blir sunnere samtidig.. Bare huske å spise variert med grønnsaker. F.eks bønner og nøtter må også inntas.. Ikke kun broccoli..

Jeg var selv overvektig. Veide vel en ca 20 kg mer enn jeg burde. Men jeg unnskyldte aldri overvekten min. Røkte og gomla i meg chips (det er jo ikke snop...) og masse god mat, div oster og grove brødtyper, elsket biff og pommes frites++

Så fant jeg ut at jeg ville se godt ut. Begynte å svømme i svømmehall (dret i alle blikkene,, de forsvinner jo i takt med vekttapet..) Sluttet å røyke for det var så ekkel lukt.. Begynte å spise ting som fikk meg til å føle meg vel etterpå. ikke mens jeg spiste.. valget falt ofte på laks med en ss rømme til og forskjellige salater eller dampede grønnsaker. Falt for vann istedenfor saft og juice..

Etter 2 mnd var jeg gått ned 15 kg.. helt utrolig.. jeg som trodde jeg måtte pine meg og stresse masse for å gå ned.. begynte å legge omtanke i maten jeg lagde og fant ut av en hel drøss med oppskrifter som var smaksrike og som var sunne.

Begynte å trene hjemme med en ball og full gnu på annlegget.

Gjorde bare øvelser som jeg følte at fungerte for meg.

Etter nok en mnd var jeg nede på matchvekt og så utrolig godt ut.

Så jeg vet at bare man gjør noe med det, så klarer man det! Og jo! Jeg blir provosert av overvektige som påstår at de ikke klarer å gå ned i vekt pga lav forbrenning, ikke har tid, at de faktisk spiser sunt men likevel er overvektig..

Kiloene mine har holdt seg av kroppen pga at jeg trener, spiser hyppige måltider (inkludert frokost)! Og fordi jeg kan KOSE meg med snask uten å spise meg mett på det!

Skrevet

Jeg sier ikke at overvektige ikke kan gå ned i vekt, jeg er på vei ned selv.

Det jeg sier at denne hetsingen mange driver med er demoraliserende og ødeleggende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...