Gå til innhold

10 000 frem til 10 januar :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 3 i familien, to voksne og en ettåring. Har handla idag slik at vi har mat og det vi trenger av husholdningsprodukter frem til romjulen. Ellers må jeg regne med å fylle tanken på bilen et par ganger til før jeg får lønn den 10 januar. Synes jeg har så lite på konto nå at jeg er litt smålei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å tulle. Vi har mindre enn det hver måned etter alle faste regninger er betalt. Og vi er også tre.

Var dette egentlig et forsøk på skryt?

Skrevet

Troll..

Jeg har 1300 fram til den 12. Så bare gå og legg deg;)

Skrevet

Troll? Jeg mener dette seriøst. Dette er alt vi har tilsammen frem til den 10 januar. Det skal dekke mat og bensin og ellers ting vi trenger av klær,sko osv.

Hi

Skrevet

Ja,dere trenger sikkert veldig mye klær og sko i løpet av 3 uker..

Herregud.

Skrevet

Slettet. Useriøst.

Skrevet

Det er nok litt kjipt at du håner de som faktisk sliter med økonomien.

Skrevet

å jeg har 4500 frem til 15 januar (å de penga går til regninger..) å har enda ikke fått julehandla... har bare et barn da å alenemor.. å føler meg rik! om du da ditt troll ikke skal klare deg så vet jeg ikke jeg...

Skrevet

Nå må du fader mæ ta deg sammen.... klage over 10 000!!!!!!!! Det er flere i dette landet som ikke engang har 10 000 etter alt er betalt....

Guriland.....

Vet du hvor mye penger det er??? ta deg sammen dame! for 10 000 skulle jeg klart å leve hvertfall 2 mnd med mat og bensin om jeg la godvilja til!

Skrevet

Dette var ironi HI??

Klær?? For dere ikke klær til jul kanskje...eller er det plutselig blitt vinter der dere bor?hihi

Skrevet

Vi trenge klær, tror ikke vi får så mye til jul...utenom kanskje minstemann da.

HI

Skrevet

Fy faan (unnskyld språket!!!!) jævla dritt og sånn :o) Jeg har 200 kr frem til 10 januar.. Og det skal være til en voksen og to barn..

Det er så gale at jeg har åpnet de julegavene jeg har fått og pakket de inn på nytt for å gi videre til de andre i familien min.

Får ingenting på sosialen siden jeg er student, får ingenting av lånekassen siden jeg mangler noen få timer på et år på å ha deltidstudie. Det jeg fikk av NAV nå gikk til husleie, bhg regning, strøm og mat + noen julepresanger. Jeg har handlet slik at det skal holde om vi blir invitert på middag noen dager i julen/romjulen..

Jeg har ikke bil, jeg røyker ikke og drikker heller ikke alkohol. Her jeg bor er det ikke mulig å få noe billig. Og jeg vil heller ikke flytte pga familien er i noelunde nær avstand.

Gavene til ungene har jeg spart til litt hver mnd.

Og jeg har lagt av litt hver mnd til julen så den ikke skulle bli stusselig.. Men hva pokker gjør man når de pengene må gå til ny oljeovn (gammelt hus så må ha det i tillegg til vedovn.), minste måtte plutselig ha nye vintersko igjen siden han er i en veldig vokseperiode nå, og der var det ikke mer penger igjen..

Jada, dette er syt og klag fra meg. Men hver så snill å KLAPP igjen snavla og kom igjen når du virkelig sliter med økonomien!!!

(Jeg kan ikke jobbe pga omskolering og div plager som jeg ikke ønsker å utbrodere her nå..)

Ønsker forøvrig dere en riktig så fin jul :)

Skrevet

huff, jeg hadde det slik for 3 år siden- aldri igjen!!! Send meg en PM og jeg skal sette inn penger på kontoen din.

Hvor bor dere? jeg har en bil dere kan får.

Varme trøste klemmer fra meg

Skrevet

Jeg har 300 kr til slutten av januar jeg, heldigvis har jeg foreldre som stiller opp veldig i denne vanskelige økonomiske situasjonen jeg er i. Er alenemor tul ett barn på tre år, har 13 tusen inn i måneden, men 17 tusen i faktiske utgifter med mat, går hele tiden i minus... Stakkars deg som sitter igjen med ti tusen... huff...

Skrevet

hehe....ser du får litt pepper her, jeg ville nok ikke valgt å poste et slikt innlegg SELV om jeg forstår hva du mener :)

Jeg og mannen har tilsammen litt i overkant av 10 000 på brukskonto nå når alt er handlet inn til jul og nyttårsfeiring, og jeg tenker faktisk at "nå må vi være litt forsiktige siden disse pengene skal vare til den 12. januar"! Men da er jeg vant til å bruke en del penger på tøys og tull og romjulssalg ;) Vi trenger mat og bensin og sannsynligvis noe mat etter nyttår, men vi skal nok greie oss veldig godt uansett.

Jeg forstår at innlegget ditt (om det ikke er et tulleinnlegg da) kan være provoserende på noen her inne. En del av de som er her inne har såvidt penger slik at de klarer seg gjennom en vanlig måned, og har kanskje kun en inntekt eller trygd. Da må våre problemer med "bare 10 000" igjen på konto virke enormt tåpelig, med tanke på at vi har velfylte kjøleskap og frysere, og julegaver til alle vi måtte ønske å kjøpe til.

Selv om alle problemer kan være reelle nok, kan man utvise litt omtanke og være oppmerksom på at noen av problemene vi har som er "heldigere stillet" enn andre ikke behøver å belyses....

God jul!

Skrevet

Uansett om man får klær eller ikke til jul, er det seriøst et enormt behov for å handle klær for tusenvis av kroner før 10. januar?

10 000 til mat for to uker (siden dere har til romjula) gir uansett rom for en del klesshopping.

Skrevet

vi er 4 i familien... meg, mann og to barn.. dem er 7 år og 6 mnd..

vi har 8000 kr som skal vare til 9 jan.. både til mat, litt snop, diesel på bilen pluss litt div..

greier oss helt fint med det.. så slutt å syt...

skrevet handle liste til i morgen om hva som må handles inn til julen/romjula av mat..

regner vel med å bruke ca 1500 kr da...

nå skal vi være borte til middag på julaften og på 2. juledag..

Skrevet

Slutt å syte! Dere klarer dere fint..Spis havregrøt istedetfor dyre måltider når dere ikke HAR råd.. Det finnes folk med 0 kr på saldo, 0 kr til å kjøpe mat, 0 kr til å kjøpe varme klær!

Jeg har forøvrig 5000 på konto helt til barnetrygda kommer. Julemat er enda ikke handlet inn, men tror jeg klarer meg bare bra jeg!

Skrevet

Jeg har 9000 igjen på konto frem til 20 Januar, og kan ikke klage! Jeg er kun en + en i magen, som ikke koster meg så veldig mye ennå da riktignok ;)

Om du syter over 10 000 igjen til den 10 har du ikke folkevett.. om jeg hadde klagd på det jeg har igjen, hadde jeg nok fått tyn av venner og familie, som generelt har mindre enn meg... Så du har ikke noe grunn til å klage (og ikke jeg heller!)... Men har riktignok tatt på meg å jobbe overtid både juleaften,1 juledag og 2 juledag, så da blir det vognandling i januar :)

Skrevet

Hvis du bruker tusen kroner per hverdag bør du virkelig sette deg ned og kikke på økonomien deres ;)

Skrevet

HI; Kan bytte økonomi med deg jeg! Er kun jeg og sambo til oveer nyåret, men vi har kun 4500 å leve på frem til 15 januar. Er heldige med å ha en del mat i fryseren, og de pengene innlemmer ikke faste utgifter. Hadde jeg hatt 10 000, så skulle jeg levd i paradis.

Skrevet

Er alenemor til 1, og sitter med 1000 kr til mat, bil og mulig klær frem til 14 januar, er heldig som har snill mor, vi får komme til henne i dag, og være der frem til 1 nyttårsdag, hvis ikke hadde det gått galt. Har så ille økonomi denne måndenm, at jeg ikke hadde penger til gave til eget barn, og nok en gang har min mor hjulpet meg, kjøpt gave til ungen, i navnet mitt. Forloveden min kastet meg og ungen på dør 1 desember, ville ikke ha mer med oss å gjøre, fant en grei leilighet til oss, men depositum var på 10 000, også måtte jeg betale denne måndens leie også.

Skrevet

har aldri hatt 10000 igjen på en konto.. iallefall ikke i pluss... her har jeg + en 200 kr til 19 januar

god jul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...