Gå til innhold

Hva spiser dere på lillejulaften?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det suppe på dagen m godt brød eller noe, og spekemat, eggerøre og potetsalat på kvelden (for de voksne) :)

Skrevet

Minst mulig. Tror jeg lager en suppe eller noe.

Skrevet

vi skal ha min samboer sine søsken på julegrøt midt på dagen siden vi ikke skal være med de på julaften, på kvelden skal vi lage en kylling gryte med brød:)

Skrevet

Ertesuppe faktisk;)

Er vandt til det hjemmefra og det passer egentlig fint med lettvind og grei middag før all julematen:)

Skrevet

Grøt:) Da blir det ordentlig julestemmning!

Skrevet

Har ingen fast tradisjon der. Jeg skal lage paella for første gang i morgen:)

Skrevet

sylte, salt tunge, hjemmelaget rødbetsalat og gjøvik læfse med godt smør :-D gleder meg

Skrevet

Vi spiser alltid hjemmelaget sylte og lefse hos min kjære tante !

Tradisjon

Skrevet

Grandiosa, brødmat eller noe annet enkelt. Er bare meg så jeg orker ikke kokkelere så mye og bruke masse penger på mat

Skrevet

har ikke noe fast middags tradisjon den dagen.vi pleier å drikke gløgg og spise pepperkaker på kvelden.

Skrevet

Hadde ingen meny klar men da blir det skikkelig nissegrøt:)

Skrevet

Mannen min er svensk, så da har vi svensk julemat :)

Skrevet

Fisk i en eller annen variant. I år blir det nytt, fisk med tomater i en variant, min svoger prøver ut ny oppskrift :) Deilig med fisk innimellom all den fete maten også, vi skal også spise fisk 2 juledag :))

Skrevet

Ingenting fast, lager nok noe lavkarbo hele den dagen. Kan ikke begynne med usunn mat før julafta, er nok mer tre dager med utskeielser.

Skrevet

Blir julepølse i morra. Men i dag hadde vi hjemmelagd pizza....mmmmm..digg med et avbrekk fra julematen :)

Skrevet

Vanlig mat. Lillejulaften er liksom ikke jul..

Skrevet

pinnekjøtt:-)

lutefisk på julaften og ribbe 1.juledag

Skrevet

I år skal jeg til familien til samboern så da får vi ryper(de pleier egentlig ha det på juleaften, men da skal vi ha pinnekjøtt). Hjemme hos mor pleier vi å ha kald ribbe og annen kald julemat(sylte, tunge osv).

Skrevet

Har ingen tradisjoner på å spise noe spesielt på lillejulaften.

Ikke samboer heller. Så her blir det vel pasta og kjöttdeigsaus.

Samboer er svensk og vi bor i Sverige, så i morgen blir det både norsk og svensk julemat. Mamma og pappa er på besök, så de har med ribbe og julesylte. Så her blir det ribbe, medisterpölser, julskinka, kjöttfärslåda, prinskorv og kanskje hjemmelagde kjöttbullar.

Kommer til å dö.... hehehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...