Gå til innhold

Dere som har 2-3 barn, har dere orden i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var vi veldig ryddige før vi fikk barn, var flinke til å sortere i klesskaper, andre skaper og boder, rydde bort ting vi ikke brukte osv.

Etter barn nr 1 var vi fremdeles ganske flinke, men det gikk litt lengre tid mellom opprydning utenom det mest nødvendige.

Etter vi fikk barn nr 2 har jeg mistet kontroll på rot som ikke er synlig for andre, orker nesten aldri rydde i klesskap lenger og bodene ser bomba ut.. soverommet vårt likeså. Har det ganske ryddig i rom som andre ser, som stue, kjøkken (sånn halvveis), badet, barnas soverom og gangen. Kan ikke skylde på barselhormoner heller akkurat da yngste er 2,5 år...

Vi bor i leilighet i tillegg (stor leilighet da), og har ikke mer plass enn vi behøver. Har masse klær og leker jeg ikke har sortert som barna har vokst fra. Rydder jeg ser det jo likt ut med en gang! Har besteforeldre til barna som er "kjøpegalne" og stadig kommer med småleker, tegnesaker, dvd`er, bøker, klær, sko, yttertøy osv. De har sikkert kjøpt 80% av det barna har av leker og annet dilldall! Ikke er jeg så flink til å kaste heller..

Har så lyst å ha system i huset annet enn rent overfladisk, men klarer ikke gjøre noe med det.. har helseproblemer og ofte ikke energi til mer enn det nødvendige. Aner ikke hvor jeg skal begynne heller, tar vel dagevis å få orden..

Vi pleier også å få masse gaver til jul, så nå blir det enda mindre plass.. hjelp. Det største problemet er jo at vi har for mange ting fra før..

Hvordan er det hjemme hos dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har sånn noenlunde orden i rom som er åpne.

Ungene får lov til å rote på sine som, men må rydde opp overfladisk på kvelden og ordentlig hver 14. dag for da kommer vaskehjelpen:)

Kottene er helt fulle og et sant rot. Klesskapet vårt likeså. Rydder der et par ganger i året, og da er vi flinke til å kaste/gi bort. Soverommet vårt er helt forferdelig. Der havner alt som må utenfor synsvidde, og ingen - absolutt ingen - har adgang der. Heller ikke vaskehjelpen:)

Skrevet

Her hadde vi det ganske ryddig før barn. Ble jo litt rot med 1 barn.. Med barn nr. to ble det enda mer rot, men da vi fikk 3.mann ble det slutt på rotet gitt;)

Med 5 i familien, 1 katt og 1 hund så nytter det jo ikke å slenge rundt seg uten system:)

Jeg sier absolutt ikke at det er strøkent her hele tiden, men det er faktisk mer strukturert nå enn det var før. Hemmeligheten er nok rett og slett å ha en fast plass til alt:)

Særlig nå på vinteren med masse yttertøy, div. sko, votter, luer osv..

Her må alle henge våte klær rett inn på vaskerommet. Votter og luer har de i egen skuff i en kommode i gangen. Alle har hver sin skuff;)

Ellers så kan det jo være lurt å ta en ordentlig opprydding:) Ta et rom av gangen og sorter utifra ting dere skal ha, ting som kan kastes, ting som kan gis bort osv..

Er helt riktig at det blir mer rot med for mye (unødvendig) ting:)

Skrevet

Ryddig hva er det?

I rom som "synes" er det ryddig, men i boder og på vårt rom er det rett og slett kaos!

Har tre barn!

Skrevet

Har 4 barn vi da. Vi hadde det veldig ryddig der vi bodde før, og tror nok vi vil få det veldig ryddig i nye huset, men nå i mellomtiden så er det ikke helt på stell fordi huset er for lite i forhold til ting vi har. Vi har egentlig ganske bra system på alt mulig, men det går bare ikke her vi leier nå som vi er mellom hus. Plass har en del å si ja...

Skrevet

*ønsker meg stooort hus til jul*

HI

Skrevet

NEI.

Kaos nå rett før jul også. GRRRR!

Skrevet

Vi har det stort sett ganske ryddig hele tida. Tok for meg rom for rom for noen år siden og laget systemer, handlet masse plastkasser o.l på ikea. Fikk satt opp hyller og sånne grunne skoskap i gangen bla. Der har vi luer i en skuff, votter i en annen, skjerf osv.

Rommene til de små passet jeg på å "rydde" når de ikke var hjemme (dvs)med en diger søplesekk) Bare å gjøre seg hard og lukke øynene, de savner ikke en dritt av det.

Vi har seks barn og det nytter ikke å ikke ha logistikken i orden når vi er så mange, da hadde jeg ikke fått gjort noe annet enn å lete etter ting.

Nå har vi garasjen full av ting vi skal selge, skulle satt inn annonser på Finn for lengst.

Vi har det nok mer ryddig nå enn da vi hadde bare ett barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...