Gå til innhold

velge kjønn i Tjekkia.


line3mann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uff, jeg tenker bare en ting. At dere som går så langt som dette her må være DESPERAT og lite fornøyd med de barna dere er så heldige å ha fra før

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Lurer litt på hva som ville skjedd med verden dersom alle hadde mulighet til å velge kjønn, i utgangspunktet ville man vel kunne avle frem store hærstyrker med gutter i krigsherjede land!

 

Det er vel en god grunn til at det ikke er lov i Norge vil jeg tro...

 

La naturen ordne opp, det er ikke en menneskerett å få barn, og i alle fall ikke å få to med motsatt kjønn!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ikke dere som er motstandere av dette la være å skrive. Dette er en seriøse innlegg, hvor likesinnede kan drøfte og snakke, ikke bli kritisert. Så værsåsnill er dere imot, så la vær å lese.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

pft! tror du det er en "høyere" mening med alt eller? Da burde man jo sagt at det er like dumt at de som ikke kan få barn naturlig, kan få hjelp med prøverør og det som er - fordi det er jo ikke meningen at de skal få barn!

 

Ser du den?

 

Så frekt å blande seg borti andres liv, når de overhodet ikke gjør noe som er forbudt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Annonse

Husk folkens at det ikke er mange år siden det var ulovlig i Norge med vanlig IVF.. Nå er det "veldig vanlig", og sosialtkseptert!

Hvorfor er det greit å utføre PGD for å slippe arvelige sykdommer, men ikke for å velge kjønnet på barnet sitt?? Hvem skader vi ved å gjør??

 

Eneste grunnen jeg kan komme på som gjør at folk har så voldsomme meninger å skal moralisere andre på, er fordi de egentlig er nyskjerrige på det selv og kanskje litt misunelige for at andre tør å gjøre det de vil med livet sitt!

 

Klem fra en som har 2 nyyydelig gutter, og skal utføre PGD for familiebalansering ;)

Lenke til kommentar

Jada132: kunne du ha sagt litt mer om hvordan/hvor dere skal gjøre det? Har 2 gutter selv og om vi skal ha en tredje har vi lyst å velge kjønn :) men landene som utfører dette er liksom så fremmed for oss, hvertfall de jeg har hørt om(Russland, tjekkia, Jordan ) og USA blir jo veldig langt. Hvor mange ganger ,( om alt går etter planen) må man reise ned? Hvordan bestemmer dere dere for hvilken evn. Klinikk dere vil bruke? Hvordan er de forskjellige priser og er det noen norsk side med info om dette, som du vet om? Lurer også på om hvis man bestemmer seg hvor lang tid det da tar før man kan reise ned? På forhånd takk om du svarer på det du vet :) har veeeldig lite erfaring på dette område.

 

Nina

Lenke til kommentar

Vi har allerede bestemt oss for hvilken klinikk vi skal bruke, og den ligger ikke i noen av de landene du nevner her...

Tror jeg skal være forsiktig med å uttale meg for mye her hvor alle kan lese, men om du vil ha mere info, så send meg gjerne en PM ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor det er greit med PGD ved arvelige sykdommer, men ikke for å velge kjønn? Herregud, hvis du virkelig lurer på det, lurer jeg på hva som feiler deg. Det er jo noe HELT annet å "velge" embryo for å slippe å få et alvorlig sykt barn, som kanskje dør i ung alder - i forhold til å velge om man vil ha gutt eller jente. De tingene kan overhode ikke sammenlignes!

 

Jeg synes det er trist at dere seriøst vurderer et såpass stort inngrep for kroppen, mye medisiner o.l. kun pga kjønn. Virkelig. Jeg har to gutter selv. Hvis vi får en nummer tre, skal jeg ikke legge skjul på at jeg gjerne skulle hatt ei jente, men om vi får en gutt til, er jeg likevel verdens heldigste! Jeg forstår ikke helt valgene deres, men jeg fordømmer dere ikke. MEN - ikke bland kortene, ikke bland inn PGD pga alvorlige arvelige sykdommer. Det vinner dere i alle fall IKKE på.

Lenke til kommentar

Husk at det er mange som er imot PGD for å utelukke arvelige sykdommer. Poenget er at det er "menneskesortering" i like stor grad som å velge kjønn. Og det er like ulovlig i Norge med PGD for familebalansering, som PGD for å sortere ut "syke embryo." i Norge.

 

 

Jeg minner bare om at man skal respektere andres valg og meninger, uten å påstå at det "feiler noe med folk" (refererer til anonym over meg her), om de ikke deler de samme synspunkter her i livet som en selv.....

 

 

Endret av jada132
Lenke til kommentar

Da blir det ihvertfall ikke flere jenter i Kina.

Jeg er for det meste, men dette synes jeg er å gå alt for langt.

Hva med muslimske land? Bare fødes gutter?

Tenk at dere i det heletatt er heldige å bli gravide.

Dette sammenligner jeg med å kunne velge øye og hårfarge på kommende barn.

Hvor stopper det?

 

Håper dette blir strengt forbudt for alltid i Norge, kun ved arvelig sykdom som anonym over nevner.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, kjenner lite til temaet men kjenner hårene frøys på ryggen min av dette. Jeg er 100 % for at man skal få sjekket om det er noe galt med fostret da ikke alle familier er like resurssterke til å ta vare på et funksjonshemmet barn. Men hvordan blir det med dette, enn vist noen gutte egg blir befruktet blir disse da kastet i søppla? Dette blir jo rangerings system slik som i Kina på mange måter.

og hvor sikkert er dette? Tenk vist noen ønsker en jente også tror man at man får en jente pga klinikken lovte dette og ut kommer en gutt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Annonse

Hei,til dere som vil dra til utlandet for å få drømmen sin

oppfyllt.Jeg vil hjelpe dere som vil gjør hva som helst å koste ,hva det koste vil,men sikkert mye billigere enn dere vil betale andre steder.Jeg vil se hvor

mange dere er ,så skal jeg hjelpe dere?Men kan ikke si noe mere før

august-september.August skal dere få e-post adresse og telefon nr til verden beste lege i utlandet sier ikke hvor ennå før august.Der er det mye billigere,sol og varme pluss 85-90% sjanse for din drøm.

 

Jeg vil vite hvor mange dere er,som vil komme ditt og hva er dere

ønsker.

Slik at legen er klar til å møtte dere.

 

Jeg skal ditt i sommer og da vil jeg si hvor mange som vil ha hjelp,og kommer hjem igjen på august og da skal dem være klar til å svare dere.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Dette hører kanskje ikke helt hjemme her, men i stedet for å bruke mye tid og penger på å reise til utlandet har vi kjøpt "girl kit" på genselect.com som garanterer med 96% å lykkes med å få kjønnet man ønsker om man følger programmet, og alt gjøres hjemme. Det er hvertfall vært et forsøk :o)
Hei,hvordan gikk prøvingen?Vurderer å kjøpe,jeg jeg.Fikk dere det kjønnet dere ønsket dere?
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Anbefaler deg å gå inn på "nybakt mamma" siden og forumet "gutt eller jente". Dette er en lukket side, så du må søke om å bli medlem. Ellers så er det mye informasjon å finne på www.genderdreaming.com. Det lønner seg å finne mye informasjon om de forskjellige klinikkene. Det er en stor prosess, men så verdt det hvis/ når en lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...