Gå til innhold

Mildt sagt sjokkert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien til sambo, rettere sagt faren til sambo og de to døtrene har hatt litt konflikter på gang.. Det hele begynte med en fiskesuppe... uten å gå nærmere inn på det.

Det utviklet seg og ble til at de ikke pratet så mye, mens sambo sa atte an var nøytral oppi alt dette, men slettet stemoren sin (den nye konen til pappen) fra Facebook i et sinne da søsteren hans fikk en STYGG e-post fra datteren hennes. Dette har an sagt at han gjorde i et sinne og det de ordnet opp.

Idag var han borte med julpresanger til dem fra oss siden vi ikke hadde dem klar da de kom med våre igår. Sambo fikk en presang av nye kona til pappaen og hun sa det var hennes reaksjon på ting. Det var ikke en julepresang, men han kunne åpne den når han ville. Jeg åpnet den da han kom hjem og det var ALLE babybildene hans som har vært på veggene hjemme hos pappen, samt babykoppen hans osv.

Vi tar jo dette som at de ikke vil ha noe mer med han å gjøre da det har vært en HEL DEL konflikter med dem nå og det er bare spetakkel. Nye kona til pappen er utav kontroll og pappaen sier hopp om hun sier han skal hoppe utfor et stup..

Trenger noen andre sine synspunkter takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en stemor som er litt på samme viset. Hun, pappa og hennes barn og barnebarn skal feire jul sammen, men jeg er ikke invitert fordi døtrene hennes mener at det blir for mye stress for ungene deres med en baby på juleaften og at en baby vil ta all fokus bort fra de andre ungene.

Og pappa er en FJOTT som godtar alt hun og døtrene sier!

Skrevet

Jøss!

Ble sjokkert jeg også nå.

Kan jeg bare spør hva konfliktene går ut på? Trenger ikke alle detaljer, men en liten skisse av hva som er problemet?

Så hennes reaksjon var å kvitte seg med alle bilder av sin manns sønn. Ja, jeg vil jo si det virker som om hun er klar til å kutte kontakt, og vil viske bort hvert et minne om hans barn, som om de ikke eksisterer. Hvor utrolig frekt! Hva sier din mann? Har han snakket med sin far etter dette?

Også gjøre noe slikt rett før jul da! Snakk om å ville gjøre det så sårt som mulig. For et kvinnemenneske!

Hadde det vært meg i denne situasjonen, så hadde jeg nok ringt for å høre hva som virkelig var ment med disse bildene, og om det virkelig er slik som det oppfattes. Men samtidig klarer jeg ikke se noen forklaring på det...

Skrevet

Herregud for et græv!

Er faren hans klar over det?

Skrevet

Og det begynte med en fiskesuppe????

Ville nok rådet din mann til å skrive et brev til sin far. Der kan han fortelle hvor ufattelig glad han er i faren, men at han selv må se at noe er galt når alle barna hans ikke er en del av livet hans.

Det å gi babybildene slik er bare så trist og grusomt. Og dette godtar din svigerfar? Kanskje din mann bør spør sin far/stemor om de vil se han død, ettersom han er slettet fra livet deres ellers.

Hadde det vært meg da (så barnslig jeg er) så hadde jeg sendt henne denne meldingen: Tusen takk for alle de flotte babybildene. Vi har heldigvis ingen av deg å sende i retur.

Skrevet

HI her:

Ja, det begynte med at eldste datteren (søsteren til sambo) spurte om pappaen ikke kunne gi beskjed dersom de skulle ha fiskesuppe en dag, for hun hadde lyst på det, men kan ikke lage det selv. De hadde hatt tørrfisk en dag, og hun kom ikke pga det var jo ikke fiskesuppe som hun hadde spurt om. Da ble det full spetakkel for de mente hun inviterte seg selv på middag og ikke møtte opp. Ellers hadde hun gitt uttrykk for at hovedgrunnen til at hun ville feire jul med pappaen og stemoren var pga vi også skulle være der med barna våre (som hun forguder), dette likte jo ikke stemoren noe særlig... Ble igjen full sjau og drittslenging på facebook av alle steder (voksne skal de være..) Det er kun sambo som har tatt kontakt med pappaen sin og snakket ut om dette og bedt han om å ta kontakt med døtrene sine, men han er for feig. Sitter hjemme og gråter for han ikke vet hva han ska gjøre, det er jo bare å ta en tlf?

Lyst å sende en sånn melding, men jeg venter til jeg har roet meg litt. Er så utrolig sint og skuffet! Visste at hun kunne gjøre noe sånt, men at svigerfar godtar dette er helt utrolig. Får helt vondt av sambo!

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke gjort noe med det i det hele tatt, bare latt det gått forbi i stillhet, da skal du nok se at stemoren til slutt kommer tilbake og spør om dere ikke har fått bildene.

Vett sjøl hvordan det er å gjøre noe sånt og ikke få noen reaksjon tilbake igjen irretere livet av folk. ikke gidd å send noen kvasse mld eller ring, bare gjør som ingenting.

Skrevet

Det hadde jeg også gjort. Kost meg i jula, og ikke kontaktet de eller sagt noe på det. Da sitter hun og irriterer seg over at hun ikke får noe reaksjon på det.

Etter jul så ville jeg nok skrivd et brev til faren, hvis jeg var samboeren din. Og gjort det tydelig at han og søstrene vil holde sammen og at det er faren som ekskluderer seg selv fra den opprinnelige familien siden han ikke tør å si ifra om noe. At dere ikke kan godta måten dere blir behandlet på og at det er tydelig at hun ikke har noe intr i voksne stebarn og barnebarn, men at han velger dere bort siden han ikke sier imot.

Skrevet

Og glemte å si at hun har prøvd å ødelegge julen deres, dere ødelegger hennes ved å ikke gi noe reaksjon på denne "gaven". Da blir nok det temaet på julekvelden der tenker jeg :)

Skrevet

ho ho ho!! er det rart det blir krig i verden: " det hele startet med en fiskesuppe" hohoho

Skrevet

Tror jeg skal klemme alle i familien min godt etter å ha lest dette!

Til og med min sære bror som til tider kan irritere vettet av meg.. :)

Han er jo tydeligvis INGENTING i forhold til det dere har å stri med!

Takk GUD for at dette ikke er min familie!

Skrevet

Hvem er sambo? Skjønte ikke det helt jeg. Er det han som danser mambo?

Skrevet

ha ha ha , glad dette ikke er min familie!! makan til drama og lite voksne mennesker!!

Skrevet

Stemora til mannen din høres omtrent like barnslig ut som mora til mannen min. Ei barnslig ræv uten evne til å snakke normalt om ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...