Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Hva synes dere om rasen? Skal visst være ganske allergivennlig, så har litt lyst på en slik da mannen er litt allergisk mot katt, men vi gjerne vil ha katt. Er de greie puser å ha?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Google andres erfaringer med denne rasen? Finner mye info, men liker å høre fra andre som har hatt jeg da HI
Nå da? Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Prøv på denne siden: http://www.phpbbplanet.com/sibir/index.php?mforum=sibir Jeg har ikke hatt Sibir selv, har Maine Coon, men det jeg har forstått atter å ha snakket med noen folk på utstillinger, er at det er en super katt med godt gemytt og et herlig vesen. Du finner sikkert noe om allergi på forumet der. Lykke til i kattejungelen! Og sjekk gjerne ut Maine Coon også... =)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Noen allergikere tåler sibir, andre ikke. Anbefaler deg å ta kontakt med en oppdretter eller raseklubben, mange oppdrettere "låner" ut voksne katter for å se om potensielle kjøpere reagerer.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Jeg er allergisk mot katter og ble derfor anbefalt å prøve ut sibirkatten. Den mangler et protein i pelsen som gjør at den frigir færre allergener enn andre katter. Katten er også veldig sosial og snill. De blir veldig store, og en voksen hannkatt blir fort over ti kilo, altså det samme som ettåringen min;) Sibirkattens venner arrangerer besøkshjem, der dere kan besøke en katt der den bor, for å sjekke om det er noen reaksjon. Hos meg var det dessverre det, på langt nær så mye som ved andre katter, men nok til at det blir for slitsomt å skulle bo sammen med en katt. Lykke til:) http://www.sibirkattensvenner.no/wp-content/gallery/manedens-katt-2010/nr8.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå