Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Først må jeg si at jeg ER takknemlig for at vi har mat på bordet, tak over hodet, klær og varme senger å sove i. Jeg vet at det fins langt verre ting i verden, men i år gruer jeg meg til jul. Det blir bare baby og meg alene i hele jula. Mamma har sosial angst og kan ikke gå ut av huset. Hun vil heller ikke ha besøk av unger fordi forstyrrer alt. Pappa skal være sammen med sin nye kjæreste, hennes barn og barnabarn (vi er ikke invitert), Broren og søsteren min skal feire med sine svigerfamilier. Juleaften blir alene:( Har invitert venninner til middag i romjula, men alle er opptatt med familie og selskaper. Jeg kan ikke noe for det, men akkurat nå sitter jeg her og gråter. Jeg er ikke et ensomt menneske, men jeg gruer meg til å sitte alene på juleaften, i romjula og feire nyttår alene. Det er noe eget med jula, med familiekosen, hyggen og at det skjer noe utenom det vanlige. Latter, sang, nyte god mat sammen... Heldigvis er baby så liten at hun ikke skjønner at mamma er litt trist i år. Jeg skal selvfølgelig lage jul til henne, men.... Jeg vet ikke? Jeg savner familie og å ha noen å feire sammen med. Akkurat nå er jeg bare trist:(
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Fortell søskene dine eller noen venner hvordan det står til, så kan du sikkert bli med å feire hos noen av dem? har du ikke svigerfamilie du kanskje kan være hos? Viss ikke er det jo tilbud til de som sitter alene, slik de kan feire sammen mange plasser.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 De vet at jeg er alene og skal feire alene. Og når de ikke sier at jeg kan komme så føler jeg meg ikke for å presse meg på. Er ikke noe tilbud til oss som er alene og jeg er ikke så veldig lysten på å feire med fremmede mennesker. Jeg bare savner familien min og skulle ønske at de tenkte litt på oss også. Jeg vet ikke? Kanskje jeg bare syter litt, men jeg klarer ikke å slutte å gråte og er bare utrolig trist akkurat nå. (har ingen svigerfamilie) HI
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Skjønner det er trist jeg! Tror det er viktig å bestemme seg for at det skal bli en hyggelig dag for deg og babyen likevel. Gjøre det beste ut av situasjonen Juleklem til deg!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 God klem til deg! Typisk fedre som har funnet ny dame, det der. Det er så mange barn som blir "glemt" bare for å glede nydama. At det går an!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Forstår veldig godt du er trist men prøv å tenk at det er bare en dag/tid dette også, du vil nok få bedre juler senere. Du er ikke alene, jeg skulle gjerne hoppet over julen i år. Har nylig vært gjennom en tøff skilsmisse, er langt nede, klarer ikke spise og har ikke den døyt av julestemning. Heldigvis har jeg en mor som stiller opp, hun har vasket, handlet og pyntet til jul. Hun skal være med oss julaften, men drar på jobb klokken 20 så da blir det jeg og barna alene, har heller ingen planer for romjul/nyttår ennå. Men jeg synes det er trist og lite omtenksomt at ingen av dine venner har sagt du kan være hos de julaften, det er jo bare du og babyen og de vet du har det vanskelig. Jeg har flere venner som har invitert meg og barna når mamma drar på jobb, men jeg orker ikke så blir hjemme. Men godt å vite en har muligheten, da føler en seg ikke så ensom likevel. Du er beintøff, gi en lang f i hele julen i år. Kos deg med jenta og ta små turer hit og dit.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Sender en god klem til deg:) Synes du er omgitt av utrolig lite omtenksomme venner og familie. At ingen har invitert deg når de vet du sitter alene er rett og slett forferdelig. Hvorfor i allverden er du ikke invitert til julefeiring sammen med din far? Vi har invitert venner og deres barn som sitter alene til båre julaften og middag i romjula! Begge to har takket nei til julaften, men ei venninne av meg som er alenemor kommer sammen med barnet hit i romjula:O
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Tusen takk for alle svar! :-) Måtte legge baby og har tatt meg en lang dusj, pakket inn litt gaver og har ristet det litt av meg. Men det gjorde utrolig godt å gråte litt og få ut litt selvmedlidenhet. Går bedre nå og vi skal få en fin jul:-)!! Igjen: Takk for svar og en god jul til dere alle sammen! HI
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 faren din og dama hans burde skamme seg!!! Håper du på en rolig måte kan fortelle dem at du sitter alene, uten å virke som om du trenger deg på. Slik at de får driiiiitdårlig samvittighet for deg og lillegull. Det burde de virkelig!! Stor klem til deg! Skulle gjerne tatt dere med til min famile
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Tusen takk! Man kan si mye rart om bim/dib, men det finnes mye hjertevarme her inne blandt kaktusene:-) Orker ikke lage noe styr om det siden baby enda er så liten. Men blir det på samme viset til neste år, noe jeg håper det ikke gjør, så skal jeg være raskere ute og invitere mine søsken m/familie hit. Da er baby 16 måneder og skjønner litt mer. Og jeg vil, og ønsker, at hun skal få gode juleminner og en god jul. Var veldig trist, men det går bedre nå. Kan ikke grave meg ned i dritten og må se fremover. Vi skal få en trivelig jul, vi to, og neste år skal jeg være litt smartere;)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #12 Skrevet 22. desember 2010 Gooood varm klem til deg! Kanskje vi kunne feiret julen sammen? Ville sikkert vært stas, her feires julen med en bitter, sur mor som svarer negativt til alt.. Det har hun gjort de siste årene, og kunne gjerne vært foruten det på selveste julaften! Vil jo at min datter skal få kjenne på magien som det snakkes så varmt om:) Er også alene med babyen..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #13 Skrevet 22. desember 2010 Hadde blitt ganske skuffa hvis det var meg i din situasjon. Men vet du hva? Hev hodet høyt og gjør det beste utav det Kos deg med en skikkelig jentefilm og litt digg Gled deg over at du ikkej trenger å ha vondt i hodet av kakling fra mange mennesker, og minimalt og rydde opp. Tenk positivt, tenk positivt! Snart er det nytt år, og du har lært noe viktig. Ta denne opplevelsen med deg og sørg for at det ikke skjer igjen. Men hvis papaen din unnskylder seg etterpå, noe han sikkert kommer til å gjøre, så synes jeg virkelig ikke at du skal sie at det er greit, for det er det virkelig ikke! Si at du er skuffa og har vært lei deg. DET skjærer i pappa-hjertet OG det kan få ham til å tenke. Du vet, mannfolk tenker for lite. Har ikke vondt av et spark i ræva
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #14 Skrevet 22. desember 2010 Fy faen for en bedriten far du har! Han burde skjemmes!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #15 Skrevet 22. desember 2010 Huff, jeg synes så synd på deg. Synes det er så forferdelig dårlig gjort av familien din å ikke inkludere deg. Jeg ønsker deg og barnet ditt en god jul, dere har jo tross alt hverandre! Men ikke sitt og vær bekymret for hvordan det blir neste år. Da kan ALT være annerledes! Husk det:) Hilsen ei som helst ville sett deg og babyen din feire jul her sammen med oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå