Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Nå har jeg lest så mange tråder om dårlig økonomi, utakknemlige unger, gaveklaging, familieproblemer og om mennesker som må være alene i jula at jeg virkelig føler for en gladtråd om jula!! Jeg føler virkelig med dem som har det vanskelig i denne tida og de har virkelig min empati og medfølelse, Allikevel føler jeg for å vise min glede over denne fantastiske tiden. Vi har ikke den beste økonomien, men takket være noen ekstravakter i sommer jeg fikk etterbetalt for og halv skatt i november pluss at jeg begynte tidlig med julegavene har ikke økonomien gått helt på tverke i jula for en gangs skyld. Er gravid i uke 33, så begynner å bli tung og har lenge slitt med bekkenløsning, men siden jeg er sykemeldt har jeg klart å ta litt innimellom og klart å få det noenlunde hjemmekoselig i huset som vi flyttet inn i for 3 uker siden. Jul i stua har det blitt også. Har hatt mine handlerunder og blitt oppgitt over mennesker som KUN tenker på seg selv og at de skal fram, de skal få kjøpt maten sin og gavene sine og skal IKKE flytte på seg selv om en faktisk spør pent om å få komme fram... Allikevel blir det julestemning når jeg og mitt verkende bekken inntar sofaen i julepynta stue:) Så gavene er kjøpt, julegodtet er lagt, pyntingen er ferdig og jeg skal snart pakke kofferten min for å reise og feire siste jula uten mann og barn hjemme hos mamma og mormor. Det er snø, det er jul, og jeg har det godt:) Noen andre som vil spre litt juleglede?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Jaaaa, jeg gleder meg også til jul! Er også gravid i uke 33, og sykemeldt pga tegn på for tidlig fødsel, så er ikke så mye jeg har kunnet bidra med her hjemme, men jeg har en fantastisk mann som har vasket og ordnet til jul Selv har jeg strøket duker og pyntet, og nå er det så fint og koselig her! Litt julebakst har jeg til og med unnagjort (selv om det meste ble kjøpt i år) Julegavene og julehandelen er også i boks, og jeg kooooser meg med å pakke inn gaver og tenke på hvordan de vil bli mottatt av den enkelte mottaker. Har gjort meg flid og tenkt nøye gjennom hva som passer perfekt for hver og en i år, så håper virkelig gavene faller i smak. Har en 2-åring som gleder seg, har laget julepynt og julegaver i barnehagen, og gleder seg masse til nissen kommer med pakke om bare 2 dager Er så utrolig koselig med jul når man har små barn alstå! Til og med mannen min, som tidligere ikke brydde seg om jul, gleder seg mye til jul nå som vi har 2-åringen i hus I kveld før barne-tv skal vi pynte juletreet, og da er alt klart til jul hos oss Da skal vi bare nyte roen og freden, og vente på gjestene som kommer julaften Jul er kooos
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Lagret litt for tidlig gitt. Må si hva jeg faktisk gleder meg til:) Hele familien kommer til mamma for å spise grøt på formiddagen, om ettermiddagen drar vi til mormor og morfar. Vi samles alle, mamma, besteforeldre, tanter og onkler med barn. Blir alltid flere sammenkomster gjennom jula. 3. juledag reiser jeg med pappa for å feire nyttår sammen med han og mine 3 søsken, ser dem sjelden, så gleder meg til det:) Jeg er 26, snart høygravid og forlovet, men allikevel gleder jeg meg fortsatt som et barn til jul. Eneste negative er at jeg og min kjære reiser og feirer jul hver for oss, men det er siste året, og til neste jul blir det feiret sammen med mann og barn:)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Jeg tror det handler mye om å ikke sammenligne jula med slik du opplevde som barn (vi visste jo ingenting om foreldrenes stress og fikk som regel bare med oss det beste) og å senke kravenetil hva vi forventer av oss selv og andre litt. Viktig å glede oss over de små tingene blant annet.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Ditto!!! Dette er datteren min sin første jul. Her går vi alltid rundt juletreet mens vi synger fine julesanger. Så nyter vi deilige kaker mens vi pakker opp gaver. Åååååå, jeg elsker de tradisjonene. Gleder meg til jul, hvert år
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 ...og jeg gleder meg SÅNN til nissen kommer. Det er så fantastisk å se lysene i ungene sine øyne når den rødkledte skikkelsen entrer stua og sier "God dag, god dag!" Vi har en på 4,5 og en på snart 2 - og tredjemann skal komme i januar. Gleeeeeeeeeder meg til koselige dager med rolig tempo og juletradisjoner...og til å synge "Deilig er jorden" i kirken. Da får jeg skikkelig julestemning. Er ikke så ofte i kirken, men på juleaften MÅ jeg få det med meg. Blir ekstra høytidsstemning av det, synes jeg. Og ent ing til...jeg blir visst aldri for voksen til å synes at det er gøy med mandel i grøten heller, så gleder meg til det også, jeg God jul, alle sammen! <3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Åååå, for et DEILIG innlegg!!! JAA!!! Jeg gleder meg til jul - er helt juloman! Jeg stresser aldri til jul, til det er det hele planlagt for nøye Jeg handler julegaver gjennom nesten hele året, og november er absolutt deadline for de siste julegavene. Julematen som kan fryses, og juleklær etc er også kjøpt inn på novemberlønna, slik at når desemberlønna med halv skatt kommer er det kun ferskvarer som må handles inn. Dette fører til at vi har god råd i jula Jeg har en kalender som brukes når jeg planlegger juleforeberedelsene og skriver opp hva som skal gjøres og på cirka hvilke dager. Og jeg sørger for å være i rute slik at de siste par dagene før jul er jeg helt ferdig med alt bortsett fra selve julepyntingen, den tar jeg tradisjonsmessig på lillejulaften ) Så når alle andre stresser rundt som gale på kjøpesenteret de siste dagene før jul, rusler jeg rundt og koooser meg! Jeg elsker jula!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå