Gå til innhold

Dere bakere:-) trenger tips eller en ide


Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår familie hadde mormor en tradisjon med å bake hvetekaker i desember.Vi spiste dette som brød med det tradisjonelle julepålegget til.

Jeg har fortsatt denne tradisjonen etter hun gikk bort,og noen hvetekaker gir jeg bort i gave. Jeg pakker dem da i cellofan med sløyfe på.

Men jeg har lyst til å bake sløyfe på hvetekakene. Den deigen jeg lager var helt umulig å trille til en pølse,så da sliter jeg litt:-S

Kan jeg bruke butterdeig? De hever seg jo kjempemye og butterdeig hever vel ikke?

Er det noen som har tips eller råd?

Jeg bruker denne oppskriften til hvetekake:http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=610

 

Og til dere som skal ha julebrunch/lunsj/frokost- disse anbefales på det sterkeste som brød i julen:-) Kjempegode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...