ellen-propellen Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 I vår familie hadde mormor en tradisjon med å bake hvetekaker i desember.Vi spiste dette som brød med det tradisjonelle julepålegget til. Jeg har fortsatt denne tradisjonen etter hun gikk bort,og noen hvetekaker gir jeg bort i gave. Jeg pakker dem da i cellofan med sløyfe på. Men jeg har lyst til å bake sløyfe på hvetekakene. Den deigen jeg lager var helt umulig å trille til en pølse,så da sliter jeg litt:-S Kan jeg bruke butterdeig? De hever seg jo kjempemye og butterdeig hever vel ikke? Er det noen som har tips eller råd? Jeg bruker denne oppskriften til hvetekake:http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=610 Og til dere som skal ha julebrunch/lunsj/frokost- disse anbefales på det sterkeste som brød i julen:-) Kjempegode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå