Gå til innhold

Nøstebarn garn/vask i maskin?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å få strikket genser og tunika til mini i nøstebarn sitt garn. Har noen erfaring med å vaske plaggene på ullprogram i maskin med Milo? De anbefaler det jo ikke... Men satser på det kanskje går greit :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vasket alt av nøstebarn i maskina, men brukt kun kaldt program.

Jeg anbefaler å kjøpe spesialmiddel som skal bavare det naturlige lanolinet i ulla. Milo skader dette og ulltøyet mister den gode funksjonen, men tror ikke de blir ødelagde altså.

Skrevet

Jeg bruker kun Nøstebarn sin egen ullsåpe, og anbefaler den herved videre. :-)

Skrevet

Jeg vasker i maskina på håndvaskprogram med såpe fra Nøstebarn. Mannen min derimot... Han har vasket ullfleecedresser på vanlig ullprogram med Milo og det gikk bra det også. Men jeg vil tro såpe for ubehandla ull er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...