August gull Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Tenker å få strikket genser og tunika til mini i nøstebarn sitt garn. Har noen erfaring med å vaske plaggene på ullprogram i maskin med Milo? De anbefaler det jo ikke... Men satser på det kanskje går greit :-)
lilleღpersille Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Jeg har vasket alt av nøstebarn i maskina, men brukt kun kaldt program. Jeg anbefaler å kjøpe spesialmiddel som skal bavare det naturlige lanolinet i ulla. Milo skader dette og ulltøyet mister den gode funksjonen, men tror ikke de blir ødelagde altså.
Ruttetutt ヅ Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Jeg bruker kun Nøstebarn sin egen ullsåpe, og anbefaler den herved videre. :-)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Jeg vasker i maskina på håndvaskprogram med såpe fra Nøstebarn. Mannen min derimot... Han har vasket ullfleecedresser på vanlig ullprogram med Milo og det gikk bra det også. Men jeg vil tro såpe for ubehandla ull er bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå