Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Hun er 8 år og hatt astma siden hun var 3-4 år. Ikke vært veldig plaget som liten, men kulde tåler hun dårlig så i fjor hadde hun en kjip vinter og det er jo ikke noe bedre i år:( Jeg var så dum at jeg tok henne med ut to korte turer i dag (er minus 14) men det skulle jeg jo ikke ha gjort! Men hva gjør andre da? Hadde det ikke vært ferie så måtte hun jo gått til og fra skolen? Hun er inne i friminuttene og har sjeldent gym om dagen pga dette, men jeg syns det er synd at hun blir så hemmet! Hun har seretide og ventoline som hun bruker daglig. I dag gav jeg henne også flutide og tenkte å prøve det i noen dager, men hun hoster i ett! Hun sovnet etter 1 time med hosting i kveld. Stod opp og drakk vann, spyttet ut slim, og tok mer ventoline om og om igjen... Så roet det seg og hun har sovet til nå, men nå er hun igang igjen stakkars. Er det noen som har noen gode tips så hun kan få sove litt?
Himmel og hav Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Legg noe under madrassen slik at hun kan ligge med hodet høyt. Eventuelt at hun kan sitte og sove i sofakroken eller en god stol. Om dere har forstøver så hjelper det å bare puste inn saltvann også. Det hjelper til å løsne på slimet. Om dere ikke har forstøver, så bør dere skaffe en til dager/ netter som denne. Bruk Jonas-maske når hun må ut i kulda, eller en annen varmemaske. Det hjelper veldig, og kan forhindre at det blir sånn som i kveld. God bedring til henne!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Ja- tenkte selv på at vi burde hatt forstøverapp. til henne, noe vi ikke har:( Tar jeg det via legen da tro? Jeg har bygd godt opp slik at hun ligger opp med hodet. Vi hadde maske til søsteren som hadde astma som liten, så den har jeg store planer om å finne i morgen!! Har bare lagt den på et "lurt sted". Skal ikke la henne gå ut uten i morgen hvertfall! Hi
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 En nødløsning er jo at hun har noen "runder skjerf" foran munn og nese når hun MÅ ut... For å få holdt litt varme på innåndingsluften... Har du noe hostedempende tilgjengelig? Sørg ihvertfall for at hun drikker rikelig, det gjør slimet tynnere og mindre seigt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Prøvde med skjerf sundt munnen i dag, men i det ble bare fuktig og da is... Men klart bedre enn ingenting. Gav henne slimløsende hostesaft tidligere og det løste jo opp slimet litt, kan kanskje gi en gang til nå ja;) Får ringe legekontoret i morgen, men vet at fastlegen vår ikke er der på onsdager selvfølgelig:( Og så er det jo jul... Får høre om en annen lege kan se på henne. Vet jo at det er pga kulden for vi slet jo i fjor også, men da økte vi dosen hennes ganske mye og har fulgt den nå også så tror ikke vi kan øke veldig og det hjelper jo ikke stort uansett nå Men takk for inspill! Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå