Gå til innhold

Hjelp! Slimproppen har gått! Over 1 mnd til termin :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med førstefødte, og har hatt et normalt svangerskap, 35. 4. I dag gikk slimpoppen, helt klart at det var det. Har sjekket opp på nett, utseende stemmer...Jeg får info på nett at fødsel stort sett starter i løpet av 2 uker. Fikk litt panikk nå. Er ikke klar for fødsel, praktisk eller psykisk....Har noen av dere hørt om kvinner som har mistet slimproppen så tidlig som meg, og gått til termin allikevel?

Hilsen litt engstelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første gikk slimproppen seks uker før fødsel

Med andre gikk slimproppen 12 timer før fødsel.

Med tredje gikk slimproppen og vannet samtidig.

Satser på det første for din del! Lykke til :)

Skrevet

Ikke noe problem, helt vanlig at den "går" flere uker før termin. Dvs, det vil komme mer, for den fortsettes å "lages".

Skrevet

Slimproppen min gikk ca. 1 mnd før jeg født og jeg fødte på termindagen :o)

Jeg hørte da at det kunne skje, men kroppen laget en ny slimpropp, vet ikke om det stemmer da

Skrevet

Min gikk 8 uker før termin. 5 uker før termin hade jeg 3 1/2 cm åpning. Sønnen kom 2 dager etter termin ;-)

Skrevet

Slimproppen gikk 8 uker før termin, jeg fødte 6 dager etter termindato. Ikke få panikk. Den kan egentlig gå når som helst i svangerskapet, den kan nemlig dannes på nytt!

Skrevet

*puster lettet ut* håper på det beste. Takk for svar!

HI

Skrevet

Gikk på meg i uke 34-hadde termin for tre dager siden. Ikke et eneste tegn på fødsel ennå :-( Legen min sa i uke 34 at jeg kunne forberede meg på fødsel 2 uker etter at proppen gikk. Hadde også litt åpning 1-2 cm. Det har vært mange usikre uker dette her. Tror ikke at legen hadde helt styring. En gynekolog jeg snakket med i går, sa at slimproppen kan dannes mange ganger etter at den går. Ingen direkte årsak til fødsel. Så ta det med ro:-)

Skrevet

Når mormunnen begynner å flates ut og en får litt åpning er det slett ikke uvanlig at det slimet som har vært der ("slimproppen") løsner og kommer ut. Dette er bare et tegn på modning og betyr langt fra at fødselen er i gang eller kommer i aller nærmeste framtid.

Det dannes nytt slim i livmorhalsen hele tiden.

Skrevet

med nr 1 gikk den på morningen å jeg fødte på kvelden, dette var 1 dag over termin.

med nr 2 merket jeg ikke noe til den, fødte 2 dager over termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...