Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Er gravid med førstefødte, og har hatt et normalt svangerskap, 35. 4. I dag gikk slimpoppen, helt klart at det var det. Har sjekket opp på nett, utseende stemmer...Jeg får info på nett at fødsel stort sett starter i løpet av 2 uker. Fikk litt panikk nå. Er ikke klar for fødsel, praktisk eller psykisk....Har noen av dere hørt om kvinner som har mistet slimproppen så tidlig som meg, og gått til termin allikevel? Hilsen litt engstelig.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Med første gikk slimproppen seks uker før fødsel Med andre gikk slimproppen 12 timer før fødsel. Med tredje gikk slimproppen og vannet samtidig. Satser på det første for din del! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Ikke noe problem, helt vanlig at den "går" flere uker før termin. Dvs, det vil komme mer, for den fortsettes å "lages".
Lilleleen Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Slimproppen min gikk ca. 1 mnd før jeg født og jeg fødte på termindagen ) Jeg hørte da at det kunne skje, men kroppen laget en ny slimpropp, vet ikke om det stemmer da
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Min gikk 8 uker før termin. 5 uker før termin hade jeg 3 1/2 cm åpning. Sønnen kom 2 dager etter termin ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Slimproppen gikk 8 uker før termin, jeg fødte 6 dager etter termindato. Ikke få panikk. Den kan egentlig gå når som helst i svangerskapet, den kan nemlig dannes på nytt!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 *puster lettet ut* håper på det beste. Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Gikk på meg i uke 34-hadde termin for tre dager siden. Ikke et eneste tegn på fødsel ennå :-( Legen min sa i uke 34 at jeg kunne forberede meg på fødsel 2 uker etter at proppen gikk. Hadde også litt åpning 1-2 cm. Det har vært mange usikre uker dette her. Tror ikke at legen hadde helt styring. En gynekolog jeg snakket med i går, sa at slimproppen kan dannes mange ganger etter at den går. Ingen direkte årsak til fødsel. Så ta det med ro:-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 Når mormunnen begynner å flates ut og en får litt åpning er det slett ikke uvanlig at det slimet som har vært der ("slimproppen") løsner og kommer ut. Dette er bare et tegn på modning og betyr langt fra at fødselen er i gang eller kommer i aller nærmeste framtid. Det dannes nytt slim i livmorhalsen hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 med nr 1 gikk den på morningen å jeg fødte på kvelden, dette var 1 dag over termin. med nr 2 merket jeg ikke noe til den, fødte 2 dager over termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå