Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Leser masse innlegg her hvor de gruer seg til jul pga økonomien og lite julemat,det er selvfølgelig kjipt. Og at det kan føles som det værste som skjer en... Men her i huset er vi unge foreldre med masse penger på kontoen og er ute hver dag å prøver å finne gaver. Men hadde jeg kunne byttet alle de pengene,gavene med en kjærlig og god familie ville jeg ikke nølt;/ Det er urettferdighet og krangling på begge våres foreldre, sønnen vår er åtte uker og vi vil være bare oss tre i år. Men der får vi motstand, savner så veldig å glede megtil jul, kose seg med flere familie medlemmer og bare ha jule feelingen. men det er det ingenting av her. Dårlig samvittighet for at vi blir hjemme, irritert for den dårlige respekten of forståelsen på at vi vil være vår egen lille familie i år.... Veldig yrist, og derfor vil jg dere skal tenke over at selv om flere av dere ser mange shopper og gliser "noe jeg gjør" vil det ikke bety at livet er sååå flott.. mer ett "glansbilde"
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Ja, det samme tenker jeg. Vi har riktig nok ikke så mye pemger, men har spart slik at julen går som den skal... I fjor 13 des fikk vi en nydelig sønn, 17 des døde bestefar, 22 des ble han begravd, 24 des hadde jeg bryst betennelse og sorg og glede gikk hånd i hånd hele julen. Stooor glede for lillegull og dyp sorg for bestefar. I år ligger mamma på sykehus, innlagt i dag og kommer nok ikke ut før jul... Jeg kunne godt byttet vekk de pengene jeg har spart og heller feiret en skikkelig jul med de jeg er glad i!! Jul for meg er ikke lenger gaver og mat, men det å kunne være sammen med de jeg er glad i
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 uff da;/ du har virkelig måttet gjennomgå mye i desember mnd. Og kjenner at jeg ble litt trist. Men det er så sant det du sier... blir derfor litt små irritert på flere av innleggenehvor alt er gått i grus pga de ikke har nok penger.greit man må jo ha mat og gaver. Men julen består av å samles,koses og masse latter og hygge. Alt dette kjøpe greiene er jo kommet nå senere, og er over styr;/ Man må prsie seg heldigmed en god familie rundt seg, og se de som er glad i en.. Men vi er mange litt ego i jul;/ håper det ordner seg for deg;)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Skjønner at det er trist når det er sånn, men alle har sine problemer og må få lov til å klage av og til uten at noen skal bli sinte og irriterte fordi de har det verre.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Det er jo ikke sånn at om man har dårlig råd så har man det perfekt på andre måter. Mangelen på penger kommer jo gjerne på toppen av alle andre problemer i livet. Så for deres del så har dere et problem mindre siden dere har nok penger. Selv har vi dårlig råd OG ingen kontakt med nærmeste familie på noen side. Så vi har feiret jul alene bare vi og barna i alle år i tillegg til at vi må slite for å få endene til å møtes. Men vi er lykkelige da, med hverandre, så kanskje vi har en fordel i forhold til dere likevel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå