Gå til innhold

"Jobben din er viktigere enn familien!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i utgangspunktet 50 %. Firmaet jeg jobber i lurte på om det var ok at jeg ble satt opp til 80% nå i desember. Noe jeg sa ja til, fordi vi trenger virkelig pengene. Vi må gjøre endel planlegging i forhold til overlapping når jeg jobber så mye med tanke på barna i barnehagen og på skolen. Men 1 mnd er helt greit, med god hjelp fra besteforeldre.

Jeg fikk en tlf i dag fra sjefen min hvor h*n lurte på om jeg kunne stille på jobb? Jeg fortalte at dette var jo min eneste fridag før julaften og at jeg hadde mye å gjøre + familieselskap på ettermiddagen. Så desverre!

Svaret jeg fikk var bare at om ingen andre kan stille opp må du komme inn, jobben din er faktisk viktigere enn familien......

For så å avslutte med HA EN FIN FRI DAG!

Er helt matt... har ikke lyst til å gå på jobb i morgen. Vet jeg kommer til å bli innkalt på møte så fort h*n ser meg....

Jeg har ikke att en fin fri dag... jeg har hatt en klump i magen hele tia!

Hilsen gruer meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang du ikke kan jobbe så bare sier du akkurat det; jeg kan ikke. Du trenger ikke begrunne det.

Jeg hadde også en sjef som mente det samme og da var vi fler som sa klart ifra at det kommer ikke på tale, da var det snakk om å komme på jobb når jeg hadde sykt barn.

Hvis ikke du har skrevet under på en kontrakt som sier at du skal stille opp om det trengs så har sjefen ikke noe å si altså.

Skrevet

Jobben MIN er i allefall IKKE viktigere enn familien. Ny jobb kan jeg alltods skaffe meg, men familien er uerstattelig. Fortell sjefen din det hvis du blir innkalt til møte. Det hadde jeg glatt sagt.

Skrevet

Jeg ville stillt opp på kontoret hans/henens neste dag og spurt om han kunne utdype det han mener... Fortell hvordan du opplevde dette og at dette er noe du ikke finner deg i. Si at du har forståelse for at arbidsplassen er i en vanskelig situasjon, men du har faktisk gjort en god insats allerede og "ofret" mye. Jeg ville også kontaktet tillitsvalgt og bedt han ta saken videre.

Er du ekstra frekk tar du ungene med deg på jobb, og plassere dem med hver sin fargeblokk inne på sjefens kontor hvor du ber han passe på dem mens du sier du skal gjøre "det viktigste" i livet ditt og går...

Skrevet

Takk for støtten :)

Haha den var bra 22.17 :)

Men jeg er så feig... kommer sikkert ikke til å tørre å sin noe :( Jeg er redd for å miste jobben :(

Skrevet

Vil du virkelig jobbe et sted som mener jobben skal være viktigere for deg enn familien din? Var jeg deg ville jeg nok søkt på andre jobber ;) Forstår deg godt. Klart familien er viktigst og det mener nok de aller fleste med vettet i behold :)

Skrevet

Nei, jeg vil jo ikke det. MEN jeg kan ikke gå uten jobb, da faller korthuset sammen :( Skal jeg si hva jeg mener å kanskje få sparken eller skal jeg bite det i meg å vente til jeg har fått en ny jobb?

HI

Skrevet

Ja da må jo i så fall sjefen din bli veldig i beit for folk om han sier deg opp. Vair det ikke viktig at du jobbet mer nå? Slutter du, er det netto tap for bedriften en viss periode. De må finne en ny som ikke kan yte maks pga opplæring og innføring i jobben; det koster. Annonse etter folk koster, i det hele tatt, turnover koster og det kan du tenke på når du står der. Sjefen din trenger deg og det må du utnytte. Du har etter loven oppsigelsestid så han ber deg ALDRI gå på dagen + at han trenger deg akkurat nå. En oppsigelse skal dessuten være saklig.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har tidliger jobbet for en som hele livet hadde levd med at jobben var det viktigste i livet hennes. Og i hennes tilfelle kan jeg skjønne det, for butikken vi jobbet i var hennes lille baby. En god stund fungerte det bra, men til slutt syns jeg det ble forventet mer av meg enn det jeg kunne gi i forhold til min familie og mine venner, og det var før jeg fikk barn selv. Jeg fikk meg en ny jobb et annet sted og der hadde jeg det mye bedre, der hadde sjefen selv barn og levde for familien sin og drev butikken for å ha penger å leve for.

Skrevet

Med mindre det står i kontrakten din at du er tilkallingsvakt og skal være tilgjengelig 24/7, så har du rett til å planlegge fritida di og vite hvilken timeplan du har i rimelig framtid. Minst to uker i forveien, faktisk!

Han kan be deg om å strekke deg, men kan du ikke så kan du ikke. Familien er uerstattelig, og den holdningen om at jobb skal gå på bekostning av familie er ikke noe han kan komme med når du allerede har strukket deg langt i hele desember. Hvis jeg hadde hatt en jobb der jeg skulle stille på kort varsel, ville jeg ha sagt helt klart at da må jeg ha MYE mer i lønn, for å oppveie det ubekvemme. Han kan ikke si deg opp for at du nekter å ta enda en ekstradag, særlig når du har tatt mange alt!

Skrevet

Tror jeg ville søkt på masse annet mens jeg fortsatte å jobbe der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...