Gå til innhold

er det realistisk å være redd for å fly ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det heel tatt? skal fly i morgen og har ekstremt flyskrekk ;( Hvordan holder jeg rolig i maska foran barnet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike redsler er som regel ikke reelle for andre enn de som faktisk opplever den.

Jeg er ikke noe glad i å fly selv,men gjør det når jeg må. Prøver å skape en positiv opplevelse for barna, og så langt har de syntes det er kjempegøy :) JEg lar mannen ta de når vi letter og lander, da sitter jeg å titter ut vinduet og later som om jeg er veldig opptatt med det....

Skrevet

HI her, jeg pleier å få angstanfall når jeg flyr ;(

Skrevet

Er du livredd hver gang du kjører bil?

Faren for å omkomme i trafikken er veldig mye høyere en faren for å havne i en flyulykke.

Skrevet

Realistisk er det nok, men rasjonelt er det ikke.

Skrevet

Men det er jo helt grusomt å dø i en flyulykke... :(

Skrevet

Du kan jo spørre legen om noen tabeletter før dere reiser? De pleier å være behjelpelige med det....

God tur!

Skrevet

Du har barnet ditt å konsentrere deg om, det er en god avledning. Nesten terapi. Du kan fortelle hva de ulike lydene er underveis, at det er normalt at det rister litt, at man kan se lysene på bakken ved innflygningen osv osv..Mens du smiler med histoisk ro og avslappet mine, ungen må ikke bli smittet av angsten din.. Det kommer til å gå helt fint!!

Hilsen en med stor flyskrekk, men som aktisk ble mindre redd når jeg fløy med barn. For da måtte jeg bare være cooool;-)

God tur!!

Skrevet

Jeg er redd for å fly, og det dummeste jeg hører er folk som sier "Det er jo farligere å kjøre bil, jo". Det hjelper ingenting. Jeg synes det blir like dumt som å si til en som ikke liker en matrett at "Jeg liker den jo". Folk er forskjellige og har forskjellig smak, vaner og redsler.

Så en dokumentar om flyskrekk en gang, og der sa de at eneste grunnen til at det var farligere å kjøre bil er fordi det finnes så mange flere biler enn fly. Hadde det vært like mange fly som biler, hadde det vært mye farligere å fly.

Jeg synes det er realistisk og rasjonelt å være redd for å fly. I hvert fall for den det gjelder. Som liten var jeg redd for så mye. Mye av det har jeg vokst fra meg, men frykt for spy og fly har jeg enda. Og det ser jeg på som helt normalt.

Jeg vet det ikke er farlig å spy, men jeg er redd for det siden det er en ekkel og fæl opplevelse å spy. Jeg mister kontroll over kroppen. Den gjør som den vil, og det liker jeg ikke.. Det samme i et fly. Jeg har ikke kontroll over det som skjer, og det liker jeg ikke.

Til HI: Ta deg en beroligende tablett. Det gjør jeg når jeg flyr. Har enda ikke flydd sammen med barna mine, og det skal jeg ikke før jeg har flydd nok til at jeg har kontroll på frykten min. Har ikke mange nok flyturer bak meg til at jeg vet hvordan jeg reagerer hver gang. Skal ut å fly i august, og jeg gruer meg, selv om det bare er fra Bergen til Stavanger (35 minutter).

Lykke til i dag:)

Skrevet

Jeg har flydd med barnet mitt flere ganger, får ofte god hjelp fra flyvertinne osv informerer dem om flyskrekken. Det eneste jeg ikke liker er å ta av, da kan jeg få litt pusteproblemer men vi er nødt til å fly pga flytting så idag har vi virkelig ikke noe valg. Jeg skal fly 2 timer.

Noen ganger grå det veldig bra noen ganger går det ikke så bra.. Det kommer an på hvor stressa jeg er (akkurat nå .. veldig)...

Tusen takk, jeg skal fly md norwegian og tenker siden dem er litt billigere at SAS er feks tryggere?

Skrevet

Fly er skummelt.

Der som skremmer meg mest er den harde kokurransen i flybransjen.

De gjør alt for å kutte prisene.

Det gir ikke trygghet.

Skrevet

Jeg er gift med en som jobber med vedlikehold på fly, og jeg har flyskrekk. Vi har en stor omgangskrets som jobber både med vedlikehold og ombord.

For meg er det veldig beroligende når min mann forteller og forklarer hvordan alt fungerer. I et fly er det så utrolig mye back up dersom noe skulle gå galt, at sjansen for at noe går galt faktisk er minimal! Likevel skjer det fra tid til annen, og ofte er det menneskelig svikt som fører til dette. Men tenk på alle flyene som er i lufta bare over Norge til enhver tid, og hvor ofte skjer det egentlig flyulykker? Det hører med til sjeldenhetene, veldig lenge siden det har skjedd en alvorlif flyulykke i Norge. Det hender det blir gjort nødlandinger som media elsker å hause opp, men disse er stort sett kontrollerte "nødlandinger" som blir gjort for å forhindre at noe alvorlig skal skje i lufta.

Men forstår godt redselen din, liker ikke å fly selv. Snakk med flyvertinnene om det, de har god erfaring med passasjerer med flyskrekk å kan være til stor hjelp.

Skrevet

Hva er det for noe SPRØYT 8.47??

Vi vet at noen ytterst få selskaper lar sikkerheten gå på bekostning av pris, men dette er ikke Eropeiske selskaper.

Sikkerheten er det viktigste for selskapene uansett, de tåler ikke at det avdekkes svikt i sikkerhetsrutiner, da er det over og ut for dem - så den påstanden din bør du holde for deg selv så lenge du ikke kan dokumentere den!

Skrevet

Ja tusen takk :) Jeg har fått flydd med pilotene i cokcpiten de siste gangene jeg har reist med SAS dette hjalp veldig, og der inne følte jeg meg ikke redd i det hele tatt selv om vi kjørte i skikkelig uvær!!

Nå har jeg da opplevd 3 nødlandinger, en mann som gikk amok på fly på julaften noen år siden, kaffetrakter som eksploderte, reise i uvær og flod i asia /

Jeg har opplevd mye for å si det sånn, de fleste flyvertinnene/pilotene har ikke opplevd noe i næreten av det jeg har oopplevd :(

Skrevet

Har ingen ting med realisme å gjøre. Det er i ditt eget hode. For barnet ditt bør du kunne klare å holde maska.

Det er mindre farlig å fly enn å kjøre bil!

Skrevet

Jeg har aldri fått utrbrudd på et fly jeg skriker ikke jeg er helt rolig, selvsagt hadde jeg ikke flydd med barnet om jeg fikk helt noia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...