babygirl<3 Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Jeg sliter så siiiinnsykt med å finne et navn til tusta mi som jeg liker, at jeg nesten blir kvalm. Jeg synes det er KJEMPEVANSKELIG! For ikke bare skal jeg og de nærmest rundt meg like det, men jeg må jo finne et som hun også kan like når hun vokser opp.. Guttenavn er jo såå mye enklere, ææh! FØR trodde jeg alltid at dattra mi skulle hete Linnea. Men så ble jeg gravid, og har gradvis endret mening. (Mest fordi det er så populært for tiden, tror jeg..) Etter jeg ble gravid, har jeg tenkt mye på Amanda. og litt på Natalie, eller Natalia.. Det dukker også opp navn innimellom som jegsynes er veldig søte, men ikke noen jeg har tenkt mye på. Feks Martine, Michelle, Angelika, Charlotte... Jeg har også sett for meg at hun skal hete noe på A, egentlig.. Men jeg er søren ikke sikker! Synes det er så vanskelig.. Ho skal jo hete det hele livet sitt!!! I tillegg vil jeg at det skal gå an å uttale navnet internasjonalt, fordi jeg alltid har slitt litt selv med navnet mitt, vært litt flau over at man ikke kan si det på feks engelsk.. Er det noen som har tips til veldig søte, men enkle jentenavn? som man kan uttale ihvertfall på engelsk?
Alvefjeset Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Anbefaler deg å gå inn på www.babynames.com for inspirasjon! Lykke til!
RockMyWorld Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Anna, Karen, Emma, Sandra, Maria, Andrea, Alice, Mona, Sofie/a Hvis du synes guttenavn er sååååå mye enklere så kom med forslag, for det sliter vi med :-) Hehe
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Kan ramse opp noen jeg Litt spesielle: Eleah Vida Alette (veldig gammelt navn) Anéa Litt mer vanlige: Hanna Malin Nora Emily Lily Anine Avida Elvira Har et forslag til deg LyKKeLiG29: Lysander. Er få i Norge som heter det. Trodde det var et vanlig guttenavn jeg men det er det visst ikke. Hehe
Tieran Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Adriane/ Adriana Alise/Alice Andrea Amée Astrid Anna Det var noen av A-navnene jeg kom på nå som passer både på norsk og engelsk )
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Anastacia og Amelia synes jeg er fine navn... men enig med deg, mye enklere til gutter!
fox`y Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Syns d er utrolig vanskelig med jente navn jeg oxo. har 2 gutter fra før, å d var ikke noe problem å finne navn til de. jeg har guttenavn til nr 3 oxo vist ul viser feil. men sliter virkelig med jentenavn. jeg skal ha navn som begynner på L og ikke er så vanlig så må nokk leite litt for å finne et jeg liker godt:) Lykke til med navnevalget, du finner nokk et fint navn til tulla di:) Noen forslag: Amalie Andrea Alina Aylin
Navychick Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 ÅÅÅ Dette sliter jeg virkelig med jeg og. Når vi skulle ha første hadde vi flere gode forslag til jentenavn og guttenavn Vi ventet med å bestemme til Lille Philip ble født Nå venter vi en jente og jeg har alltid tenkt hun skal hete Anabell, men nå er jeg langt fra sikker! Det dukker liksom omm nye forslag hele veien som blir forkastet fortløpende pga noen ikke liker det osv Noen av i det siste har vært: Amalie - Som datteren til en god kollega heter (kanskje derfor jeg begynte å like det siden jeg hørte navnet hver dag ) Leonora - Men hvis vi får nr 3 en gang og det blir en gutt vil jeg at han skal hete Leon etter oldefaren. Amanda - Ombestemte meg igjen. Evelyn - Men veldig mange liker ikke det. Pernille - Men det heter tanten Flere av "favorittene" kommer jeg ikke på Kanskje disse kan jelpe deg
babygirl<3 Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2010 tusen takk for masse flotte forslag, kanskje jeg nærmer meg mål snart hehe ;P hvis ikke blir det nok No Name... haha Til deg som ville ha guttenavn, så kan jeg ihvertfall si favorittnavnene mine: - Kenneth - Noah - Nicolai (kommer antakeligvis til å bruke et eller flere av disse tre selv hvis jeg får en sønn en gang! Mest sannsynlig Nicolai, slektsnavn før, men er ingen "nå" som heter det i familien, også er det jo så søtt!) - Lucas - Mats - Fredrik - Leon - Erlend - Mathias ...er også kjempefine guttenavn Enkle, men fine! synes ihvertfall jeg HI
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Blir lettere når du får se babyen din, og se hva hun passer til å hete Ikke noe å stresse med
Mamman til Sofia:-) Skrevet 22. desember 2010 #11 Skrevet 22. desember 2010 Hvis vi får jente så skal vi kalle henne Albertine etter sin oldefar Albert:) Syns det er koselig å kalle opp og å ha ett navn som ikke alle har.. Bare ett forslag hvis du ønsket noe på A:) Lykke til:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 22. desember 2010 #12 Skrevet 22. desember 2010 Anéa er kjempefint og kun 40 i Norge som heter det
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 22. desember 2010 #13 Skrevet 22. desember 2010 Helt enig i at jentenavn er kjempevanskelig. Vi vet ikke hva vi får helt ennå, guttenavn har vi klart, men alle jentenavnene vi liker er oppbrukt. Det er litt fori alle vennene mine har jenter, og litt fordi jeg liker veldig godt de korte navnene på som slutter på a, og som også er på ti på topp lista. Men jeg kom på et her en dag, har ikke lufta det for mannen ennå. Han gidder ikke krangle om det før vi vet om det blir en jente. Men hadde jenta blitt født i morgen og jeg hadde bestemt hadde det blitt Angela. Ellers liker jeg veldig godt Nicoline og Kornelia, i tillegg til de typisk ti på topp som thea, ida, oda, nora, tuva, selma, sofie, julie, emma, linnea osv...
Sussa jan 2016<3 Skrevet 22. desember 2010 #14 Skrevet 22. desember 2010 har en gutt som heter Fredrik Johan. og ei jente som heter Viktoria. Alexsander e jo et fint guttenavn.og Leander, har ei venninde som har en gutt som heter Saane. det e en smule uvanlig navn i hvertfall. Josefine Mariel Sabine catrine Inger Linn Matea Maria Trine Petra jenny ingeborg ingebjørg madelene kristin(e) michelle Eg sleng no bare på med navn eg kommer på i farta Håpe det hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå