Gå til innhold

Hvordan åpner dere gavene på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie har vi alltid delt ut alle pakkene først, og så åpner vi en hver i tur og orden.

Mannens familie deler ut en og en gave som åpnes før neste pakke tas fra under treet og deles ut osv.

Begge måtene innebærer jo at alle ser på og følger med når en pakke åpnes, og så tar det litt lenger tid enn når alle bare flerrer av papiret, er kos å sitte lenge syns jeg :)

Er bare litt nysgjerrig av meg, hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her deles en og en pakke ut, som åpnes ferdig før nestemann får sin pakke. Litt koselig å bruke god tid ja, og ikke bare rushe gjennom det=)

Skrevet

Henter frem en og en fra treet og alle ser på hver pakke bli åpnet både hos vår familie og hos svigers.

Hos oss har vi blitt litt sære med åra og sluttet med til/fra-lapper, skriver heller små dikt med hint på pakkene så vi må gjette oss frem til hvem pakken går til ;)

(Eks:

pyntet for jula, se så fin

hun har tatt på finstasen sin

men hun mangler no' på bringen

så hun trenger denne tingen

Den var til meg, hadde på bunad, men manglet sølje på brystet)

Skrevet

Vi deler ut alle pakkene først og så åpner ungene sine pakker. Vi voksne åpner en og en pakke, på rundgang, etter at ungene har åpnet sine

Skrevet

Den som åpner en pakke får hente neste under treet, så ser alle på. Men nå har ungene tatt over gaveutdelingen, og frøkna kan lese navnet sitt, så hun velger ut alle sine gaver først, hehe;)

Altså får ungene åpne de fleste sine gaver først, så åpner vi voksne i fred og fordragelighet mens de leker med de nyervervede tingene sine.

Skrevet

I gubbens fam er det utdeling først og så åpning, i min er det en og en pakke. Vi gjør det ifht hvilken fam vi er hos - vi er samlet alle sammen.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Åpner en og en.

Men i fjor ble barna veldig utolmodige så da åpnet vi dems først:)

Skrevet

En og en pakke.

Skrevet

Her har vi ein utdelar (tenker det blir eldste på 5) som er innunder treet og hentar fram ein og ein pakke. Kvar pakke blir opna opp mens alle ser på. Vi triksar det gjerne litt til slik at ikkje ein sit igjen med alle til slutt, eller passar på at f.eks. lille får gitt vekk pakkane sine til besteforeldra før ho sluknar for kvelden :o)

Skrevet

Vi deler ut alle og åpner en og en slik at alle får se og giveren blir takket. Mye koseligere hvis gaveåpningen gjøres sosialt og dras ut litt framfor at alle sitter i hver sin krok og river opp gavene sine.

Skrevet

Vi deler ut til alle først så åpner vi etter tur:) Den yngste bruker å begynne. Tar en liten evighet ettersom vi har stooor familie :)

Skrevet

vi åpner en å en mens alle ser på. Men vi trikser det til så ikke plutslig en får 10 på rad å en sitter å ikke har fått noen.

Skrevet

Her deler nissen ut en stor sekk med gaver, så fortsetter de eldste barna å dele ut resten av gavene som ligger under treet.

Når alle er delt ut tar vi en og en:)

Det ender jo da med at barna holder på en god stund etter oss voksne:)

Skrevet

Vi åpner en og en..

Skrevet

I vår familie har det alltid vært minstemann som henter gaver under treet.

Den som får pakken åpner, før neste pakke hentes.

Da niesene mine var små, spiste vi middag tidligere, slik at det ikke skulle bli så sent. Koselig å bruke lang tid til pakkene synes jeg. Lettere å ha kontroll også, hva som er fra hvem og hva de andre får. Vi prøver å styre det litt, slik at ikke samme person får mange eller alle gavene nesten etter hverandre.

For 2 år siden var vi hos svigermor. Vi var 6 voksne og snuppa. Det tror eg var den mest stressende julen jeg har vært borti. Det var søsteren som hentet gaver, og det virket som om det var om å gjøre å bli fortest mulig ferdig. Mistet helt kontrollen på hvilke gaver som kom fra hvem. Ble sittendes med en hel haug på slutten. Hadde jo snuppa sine gaver i tillegg... nei det var ikke noe kos.

I år skal vi være med svigerfar og hans kone. De har aldri feiret med barn før, eller med noen overhodet. De har alltid reist på fjellet, bare de 2.

Så de gleder seg stort til å få besøk i år. Regner med vi kan styre det litt som vi vil mht pakkene- de er bare glade for at vi kommer:-)

Skrevet

Vi deler ut alle pakkene og så åpner vi en og en :) Er litt spent på hvordan det blir i år, blir ganske mange og 2 bestemte små damer på 3 og 1 år, men det går nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...