Gå til innhold

Noen som har angret på barnas navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noengang tenkt at du burde valgt et annet navn til barnet ditt, eller rett og slett gremmes litt over det navnet du valgte?

Jeg har vokst opp med et navn som moren min ikke egentlig ville ha, og jeg er på mange måter enig med henne i at det navnet hun ønsket å gi meg (men hun var nedstemt) hadde passet mye bedre til min personlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg angrer... I et svakt øyeblikk gikk jeg med på å kalle datteren min for Leandra. Syns det er altfor sukkersøtt..:/

Skrevet

Jeg var kjempeusikker med førstemann og angret litt noen mnd, men nå angrer jeg ikke. Han er fire år.

Skrevet

Nei, jeg angrer ikke idag. Men gutten vår het Henrik et par dager på sykehuset før vi ble enige om at han slettes ikke var noen Henrik... Så da byttet vi til det han har idag :)

Jeg kjenner hvertfall ett par stykker som har mislikt navnene sine og som har lagt til nye mellomnavn i voksen alder. Da har de hvertfall valget om hvilket de skal bruke :)

Skrevet

Jeg kan jo liksom ikke bytte navn etter 30 år da synes jeg ;)

Skrevet

Angret og angret... Vi hadde egentlig valgt et veldig spesielt navn til barnet vårt pga en historie som betyr mye for oss foreldre, men mange reagerte på navnet og synes det var for spesielt, noe vi til en viss grad var enige i. Vi bestemte oss derfor for å gi datteren vår ett vanlig norskt navn, men vi fortsatte å kalle datteren vår for dettte spesielle navnet som ett kallenavn. Vi angret litt, og bestemte oss for å bruke dette navnet som mellomnavn og sendte inn navneendring innen en mnd, og fikk ny fødselsatest med begge navnene. Vi er glade for det nå, det er fint med ett hallo navn og ett mer uvanlig som har sin egen spesielle historie. De to navnene blir brukt om hverandre

Skrevet

ja! Når gutten lå i magen var jeg fast bestemt på det navnet han har nå, selv om pappaen hadde helst lyst på et annet navn..Etter at han ble født, så mer og mer personligheten hans, hvordan han så ut, hvordan han springer rundt og faller på rumpa osv osv...så skulle jeg hørt på faren, for han ser akkurat ut som en liten .......! Angrer meg på det, men vil ikke bytte navn nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...