Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Da jeg søkte OS så fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulla ha så mye skatt (36%), så de satt den ned til 5 %, nå fikk jeg jo skattekort igjen og der står 36%?? Forvirra jeg, må jeg ringe inn igjen eller må jeg betale 36% skatt til neste år? :/
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Står det % på del 1 av skattekortet, eller på del 2; at du skal betale 36% av bi-inntekter? Er det sånn at det står 36% på del 1 ringer du og ber om nytt kort, for det er feil prosentsats=)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Har du endret skatteklassen din? Er du alene skal du skattes i klasse to. Det står på skattekortet. Jeg skatter 21% og tjener 250 000
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Står klasse 2, men trodde ikke jeg skulle få bare 9000kr i os, jeg klarer meg ikke til neste år jeg da, når alt er basert på inntekten jeg har nå! :/ HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Det synes jeg var mye å betale i skatt da. Spesielt når du ikke tjener såpass at du klarer deg på den inntekten. Jeg anbefaler deg å snakke med ligningskontoret, sjekke om de har gjort noen beregninger feil. Snakk så med nav og forklar de situasjonen. Evt kan du kanskje søke bostøtte og barnehagestøtte?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Jeg er 20 år, har aldri arbeidet kun gått skole. Skal videre på skole neste år, har studielån og billån, jeg har søkt om barnehage støtte og fått det gjennom men h*n begynner ikke i bh før etter sommeren så jeg får kontantstøtte frem til det. Barnet er 1 år i januar. Måtte ringe ekstra å endre på det sist også, skulle tro det lå inne, jeg får ikke mer neste år en hva jeg gjør nå.. Rart. Jeg er 100% alene med barnet. HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Sikker på det ikke er på del 2 det står 36%? Hvis du får så mye som 9000,- i OS tjener du mindre enn meg, og jeg betaler kun 5% i skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå