Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Jeg skal jobbe i julen så har fri i dag,morgen og torsdag- heldigvis! Er jo litt å gjøre nå rett før jul;) I dag har jeg handlet inn siste rest av mat og tilbehør (håper jeg) Jeg og barna har laget leverpostei til oss og foreldrene mine og jeg har begynt på en deig til surdeigsbrød som skal bakes over 3 dager. Jeg har gått tur med de eldste og bikkja, hentet minste i barnehagen og stekt pannekaker mens barna var ute i snøværet og herjet:) Nå er det tid for bading og barn-tv på minste mens jeg kan slappe av litt før jeg drar med meg de eldste ut for å måke- det trengs gitt! I morgen starter ferien for minstemann også så da skal vi kose oss masse alle sammen:) Elsker denne førjulstiden når jeg er ferdig med alle gavene og styret!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 hva ville dumed dette innlegget da? skryte på deg at du er en fantastisk mor som kan lage leverpostei og bake brød?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Ja- var jo akkuratt det jeg var ute etter;) Nei- det var vel bare et hyggelig innlegg om tiden nå før jul! Men hyggelig at du syns at jeg er en fantastisk mor som kan lage leverpostei og bake brød! Takk for det:) Hi
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har tatt bort adventspynten og fått opp rød julepynt..koselig å dille med sånt Satt frem alle pakkene som skal være med i bilen når vi reiser av gårde på julaften. Skrudd sammen et nattbord fra Ikea. Vært på tur med bikkja 2 ganger. Ferdig med all baking og julegavehandling, så bare nyter tiden fram mot jul
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har ikke gjort en dritt! Enda jeg har vært oppe med lys våken baby siden halv fem! GJESP!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Tja hva har jeg gjort. Vært hjemme med to syke barn, så lekt litt sykepleier, har jeg jo gjort. Vasket og strøket juleduk og tøket litt støv. Og meglet MASSE mellom eldste og hans venn som har vært på besøk. ( blir ikke forundret om eldste våkner i morgen, og er syk) Ikke gjort så mye juleting, egentlig. Men så er jeg heller ikke spesielt julete av meg, så gjør ikke mer enn jeg må. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Så fint at du nevnte stryking av juleduk ano.17:56! Det hadde jeg glemt:) Får gjøre det når barna er i seng.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har vasket juleduken, den er heldigvis av et slikt stoff som ikke skriker etter å strykes så det gjør jeg nok ikke i år heller. Jeg har funnet fram og strøket 3 juleantrekk til hver, minus meg selv. Vasket litt klær, lagt på plass litt klær, kloret en skjorte som hadde fått grønnskjær, tatt ut av oppvaskemaksinen, tørket over kjøkkenbenker og bord 2 ganger, laget middag, ryddet etter matlagingen og satt på oppvaskemaskinen igjen,levert barna til kakebaking hos tante og onkel. Surfet på nettet, tatt meg en blund og et bad. Reiet opp senger og ryddet underveis en del ganger etter barna + matet minsten og skiftet skittbleier 3 ganger. Gredd hår og skiftet klær på barna før de skulle avgårde. Meklet 4-5 ganger om leker o.l. Tørket snørr 7 ganger og vasket skitne barnehender noen ganger, tørket romper x antall ganger, hentet posten, ryddet på vaskerommet, støvsugd smuler på kjøkken. Gjort klar gaver som skal leveres hos tante og onkel når barna hentes. Leita meg grønn etter en lue som har vært forsvunnet en ukes tid. Vært ute med restavfall og matavfall. Vasket noe gris i kjøleskapet og hatt klorin i do. Betalt regninger. Sminket meg, byttet til presentable klær, tatt yttertøy på barna. Ikke kronologisk rekkefølge! Kommer med oppdatering senere.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Vært hjemme med sykt barn i dag. Har vasket og pyntet ferdig hele huset til jul, mangler bare juletreet og det tar vi i morgen før barne-tv Har handlet inn all maten til jul, godt å bli ferdig med det! Har pakket inn de siste julegavene. Vært hos legen. Ellers valige ting som: vasket klær, laget middag, badet mini Nå er det så godt som klart for jul her, så i kveld skal jeg bare sitte å nyte roen og freden i mitt pyntede hus! God jul alle sammen
Lilleleen Skrevet 21. desember 2010 #10 Skrevet 21. desember 2010 I dag har jeg laget troika- konfekt som jeg fant på villaperlsesukker sin blogg. Har prøvesmakt, og de blir veldig gode ) Ellers så har jeg tent opp i peisen, hentet ved, vært på nettet, sett på tv, matet, skiftet bleie på og kosa masse med klumpen min. Har også ryddet kjøkkenet ett par ganger og satt på noen maskiner med klær og alt som hører til klesvask.. ) Har hatt en ganske rolig og avslappet dag ) ' Er ferdig med alle julegavne, er bare å pakke inn akebrettet til klumpen, noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal gjøre det på best mulig måte? )
Gjest Skrevet 21. desember 2010 #11 Skrevet 21. desember 2010 I dag var jeg på jobb far 7-15, hentet minsta i bhg, ryddet rommet hennes og gjorde klart til gjestene som skal sove der med god hjelp av eldste. Så har vi bakt kakemenn (og snegler og ender og rever og elger), spist kakemenn, vasket klær, solgt dupeditter på finn.no for 5000 kr, støvsugd, kjeftet, sunget, lagt barna, sendt mannen på flyet (håper han rekker hjem til lillejulaften...). Nå skal jeg vaske badet og gulvene i huset. Og ta ut av maskinen.
Gjest Skrevet 21. desember 2010 #12 Skrevet 21. desember 2010 I dag har vi gjort svært lite. Sov til kl.10, spiste lang frokost, dusjet og dro på besøk til tante & onkel og søskenbarn m/barn. Var der ganske lenge før vi kjørte og hentet en pakke på posten for en venninne, dro innom henne og så hjem. Spist middag, lest bok og bare sløva. I morgen skal vi på nissefest og lader opp til det:)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 o så interessant det var og høre om dukene dere har strøket, kakene dere har bakt og klærne dere har vasket. gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Har egentlig ikke gjort en dritt i dag.. Har fridag,og barnefri,huset ble vasket i helgen,julehandelen er ferdig(tror jeg),så jeg nyter en lat dag:-) Men har vært en tur hos foreldrene mine og spist middag da:-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 kledd gutten min på 2 år i nisseklær, sminket på han røde kinn og fregner og leverte han på nissefesten i barnehagen. så har jeg kjøpt inn julegaver og pakket dem inn + skrevet kortene. 3 av gavene skal jeg gi til barnehagen i morgen (siste dag for sønnen min i år), så det var godt å få de unnagjort. nå skal jeg rydde og vaske huset. om en time drøye drøye. men er heldigvis ikke så mye som må gjøres. tar max en time ellers har jeg tenkt ut hva resten av julegavene jeg skal kjøpe skal være og kjøpe det og pakke det inn i morgen for i morgen har jeg barnefri (gutten skal være hos pappan) så da har jeg lengre tid på meg også skal jeg kjøpe juletre og sett det opp. og kjøpe inn all julematen. jeg er gravid og sliten, så må ta innkjøpingen stykkevis + er alenemor og har ikke bil. guuud så trøtt jeg er i dette svangerskapet i forhold til det forrige hehe. men en god jul blir det <3
Lilleleen Skrevet 21. desember 2010 #16 Skrevet 21. desember 2010 Men anonym 20:12, det er lov til å la være å lese da, må ikke lese alle innleggene på forumet.... bare å ikke klikke på de som ikke er interessange det ;o) ;oP
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #17 Skrevet 21. desember 2010 jeg har vært på jobb + overtid, med et helvetes vondt bekken..(29 uker på vei) Mannen hadde ,takk og pris, laget middag da vi ventet gjester i ettermiddag. Jeg vasket gulvene og gjestedoen og da det var gjort fikk jeg melding om at gjestene ikke kom allikevel! AArg!! sofaen resten av kvelden =)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #18 Skrevet 22. desember 2010 Håper du ordner ordentlig til jul i hjemmet ditt for UNGENE.. Selv om DU ikke er julete av deg, så håper jeg du prioriterer det for ungenes del...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå