Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4 dager på overtid i dag og begynner å bli veldig lei..

2 gangsfødende og gikk 4 dager over tiden med førstemann også... I dag setter jeg min lit til fullmånen :)

Hadde litt slim med blod i til morgenen, senere på dagen var det brun/rødt utflod. Så nesten ut som mensen. Ringte sykehuset og pratet med en jordmor, hun sa at det var slimproppen og en vanlig begynnelse på fødsel. ( Hadde det ikke slik første gang).

Så nå sitter jeg her å venter på riene da..... Det er masse liv i magen, har vært det hele tiden. Men de store riene lar vente på seg, kjedelig.

Kjenner at det knytter seg litt av og til, men det er langt tid mellom hver gang.

"Det kan ta timer eller dager". Håper for min del at det er snakk om timer, for jeg skal hjem til jul.

Storebror blir kjørt ned til mine foreldre i tilfelle vi må kjøre til sykehuset i natt.

Til alle andre som venter: Håper vi er ferdige snart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min andre fødsel startet akkurat slik. Slimproppen gikk på fredag (da var det ikke noe blod, kun slim) og tirsdagen etter kom litt blod på morgenen. Husker jeg ringte føden den morgenen jeg oppdaget blodet og jeg husker ikke hva hun kaldte det. Men det var ihvertfall en begynnende fødsel, sa hun, og jeg skulle derfor komme på kontroll senere på dagen (17 dager før termin).

Det kom mere frisk blod etterhvert og så kom riene. Om natten igjen fødte jeg.

Så kanskje det ikke er slimproppen, men rett og slett en fødsel som er på gang.

Lykke til, skal se det blir fødsel før jul.

Skrevet

Masse lykke til!!! om det blir i dag eller i morgen, så blir det en stor dag..

Jeg er innflytter på gård og her sies det at dersom man går overtiden og ikke har født innen julaften skal man ta seg en tur i stallen ;oP Det skal visst sette igang fødsel.. (litt skeptisk, men jeg holder meg unna stallen, for jeg har termin i mars :oP)

Masse lykke til!

Skrevet

akkurat som jeg skulle skrivd innlegget selv!

Hadde litt rødlig slim på morningen idag, og litt senere var trusa litt dekket av tyntflytende rødlig/brunlig utflod, så har regna med at det var slimproppen og har ikke ringt sykehuset da... så her sitter jeg å venter jeg også! :) noen går maange dager etter at slimproppen har gått, men jeg håååper det kan skje noe snart...

litt kynnere (bare øverst i magen) og ikke noe mer... så skal gå å strutte litt mot fullmånen tror jeg :) hehe :) to dager til termin her :)

Skrevet

Er minus 4 dager her også.. var på do inatt, og da kom det friskt blod, de neste gangene jeg gikk på do var det blodtilblandet slim og det var det helt til i formiddag. Nå er det ingenting, og jeg sitter som deg og venter på at det skal ta seg opp, men det ser dårlig ut for min del... Litt tak i magen, men ikke noe annet enn kynnere.. begynner og bli meget utålmodig men men... Hvordan går det med dere andre? Har det skjedd noe mer??

Skrevet

Sikkert på at det ikke er tegningsblødning da? :)

"Riene skal åpne livmorhalsen og skyve barnet nedover i bekkenet. Når livmorhalsen begynner å åpne seg, kommer det noen ganger en liten blødning - en såkalt tegningsblødning. Dette er et tegn på at noe er i gjære. Tegningsblødning er en liten, frisk og gjerne litt slimtilblandet blødning, og er ikke farlig. "

Skrevet

Er hjemme ennå. Hadde noen rier i går kveld, men de var ikke store. Jeg var trøtt så jeg la med i elve tiden. Siden har jeg nesten våknet hvert 30-40 minutt av en rie. Det er samme tidsintervallet nå, men de har begynt å bli så vonde at jeg tenkte det var best å stå opp. Venter på neste snart.

Legen har saggt at det kommer til å gå fort når det først kommer i gang. Så jeg er litt i tvil om når vi skal kjøre. Vi har en god halv time til sykehuset. Men det snør ute og her har de ennå ikke vært å brøytet. Godt at mannen min har stor bil med 4x4 trekk :)

Takk for alle svar på innlegg og lykke til alle sammen :)

Skrevet

jeg har regelmessige kynnere som ikke blir noe mer, hatt det hele natt, men når jeg våkna så var trusa mi helt våt! (men ikke sånn at det var vått på lakenet også) gjennomsiktig blankt.... og når jeg tok den av så drypte det noen dråper ned på gulvet (sorry detaljer!), men kan dette være fostervann? må jeg ringe føden? jeg har time hos jordmor klokka 10.30, kan jeg vente til jeg skal møte henne og evnt ta med trusa å vise henne?? hjelp....!

Skrevet

Så spennende. Kanskje ligger du med det lille nurket ditt i armene dine nå.

Tegningsblødning var det jeg skulle frem til. Det er helt sikkert det du har hatt.

Kom med tilbakemelding så snart du kommer hjem.

Lykke til alle andre her også. Høres ut som det blir noen fødsler til her før jul.

God jul.

Skrevet

Det ble jaggu fødsel på meg ;) natt til 23 kom han :) jeg ringte føden for det kom ut enda litt mer tyntflytende, med blod i.. da fikk jeg beskjed om å pakke tinga (i tilfelle), ta meg en varm dusj og en god frokost og så komme ut på sjekk, var der ute i tolv tiden, og kl ett hadde jeg 3-4cm åpning... 12 timer senere var han ute :) lurer på hvordan det gikk med de andre her ;)

God jul!!

Skrevet

Gratulerer, littlefairy *Fødeklar*. Virker som du hadde en flott fødsel. Da fikk du gutten din på lille julaften. En bedre julegave kunne du jo ikke ha fått.

God jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...