Gå til innhold

Ønsker å forløse barnet selv... når tiden er inne! Flere som har tenkt på det? :)


90210

Anbefalte innlegg

Er fortsatt i uke 6 og syns tiden går supersakte! .. hehe

Har bestilt time til privat ultralyd i januar og gleder meg kjempemye, selv om man ser fint lite, er en ultralyd alltid litt betryggende samt et minne for livet. =)

 

Det synker lissom litt ekstra inn når man ser den lille spiren inni magen med et bankende hjerte! =)

 

Eneste symptomene jeg kjenner til er at jeg er supertrøtt 24/7..

Og at brystene er UTROLIG ømme.. hehe

Samt også litt oppblåst i magen, men det vil forhåpentligvis gi seg etter en stund. :)

 

Har allerede fødeplanene klare.. hehehe

Har fått tenkt mye..

Jeg vil nemlig føde uten smertestillende denne gangen, i tillegg vil jeg ta imot barnet selv om jeg får lov :)

Det forutsetter selvfølgelig at alt går normalt og uten komplikasjoner.

 

Men det er mye man kan planlegge nå bare for å oppdage når tiden er inne at ingenting går etter planen.. hehe

Men lov å håpe likevel :)

 

Hvordan står det til med dere andre der ute med spire i magen da? =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 2 barn fra før av og har født begge uten smertestillende. Og med førstemann var jeg så heldig at jeg fikk tatt henne imot selv når hun kom ut.

 

Sto på knærne, og strakk armene automatisk bakover og dro henne mot meg når hun kom ut. La henne under meg og tørket av henne selv. Sto da krumbøyd over henne på alle 4, og ingen slapp til...Det var ikke planlagt i det hele tatt,

 

Med nr 2 hadde jeg håpet på å få til det samme, men der var navlestrenger snurret rundt halsen flere ganger, så jordmor måtte ta ham.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeeez! Har ikke tenkt på at det er en mulighet en gang, jeg... Tror ikke jeg som førstegangsfødende skal satse på et sådant stunt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg skjønner ikke at noen ønsker det..

Med første synes jeg det var greit å få 10 sek å summe seg på, før jeg fikk henne. Hadde jo holdt på i 20 timer, så var det plutselig over.

Har ingen ønsker om det denne gangen heller. Ei venninne av meg gjorde det på første. Synes det er litt ekkelt jeg..

 

Men håper dere som ønsker det får oppleve det:-)

 

Skal bli jm etterhvert så får nok tatt i mot nok babyer med tiden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe syns det virker spennende jeg :D

Er noe som ikke er så "vanlig" og regner med man får en helt egen følelse av det.. at man tenker "åh jeg bar ungen i 9 mnd.. JEG fikk henne/han ut på egen hånd!" må være litt spesielt da :D

 

Så jeg kommer til å spørre jordmora om det er en mulighet, så sant det ikke er komplikasjoner. :)

Men det sier jeg NÅ da.. for alt jeg vet kan jeg ligge å banne å steike å skrike "bare dra'n ut NÅ!!!!" hehehe

 

Men satser på at planen min funker og at jeg klarer å balangsere tankene mine slik at hele fødselen kan foregå rolig og avslappet :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste ble født i vann, jeg løftet han selv opp av vannet etter at han var kommet ut. Fantastisk følelse! Dette var ikke planlagt, ble bare sånn :)

Jeg er litt sånn at jeg tar det som det kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja det høres litt spennende ut, litt xtra spesielt liksom :)

Jeg håper inderlig jeg får lov, er redd at sier jordmora nei under fødselen kan det komme et par veldig stygge ord ut av meg ja! hehehehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

med min første ønsket jeg smertestillende, men hadde ingen planer om å ta babyen imot selv. Men sånn ble det altså. Stå på alle fire, og jeg fikk unstruksjoner underveis av jordmor. Helt fantastisk!

Dette var uten smertestilende, men fy fader som jeg angret på det når jeg var 9cm... men så gikk det jo fort da!

med nr to fikk jeg epidural, da tok jeg ikke imot selv..

hadde liksom ikke tenkt på det.

Vet ikke hva jeg vil denne gangen, gjerne i vann!! det høres digg ut!!!

 

det er bare lurt å tenke på fødselen allerede nå... så kan man spørre litt rundt med andre osv.

 

jeg har litt lyst til hjemmefødsel på en måte, men på en annen måte vil jeg ha trygge sykehuset rundt med med leger og ekspert team tilfelle noe går galt liskom,.,..

 

mixy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så utrolig bra gjort da! =)

¨Ja tenker at eg kan komme til å angre på at jeg ikke ville ha smertestillende rundt 8-9 cm... men da er det allerede for seint så ingen vei tilbake :P Da MÅ man bare liksom :)

 

Jeg har selv også tenkt på hjemmefødsel frem og tilbake, men kom frem til at jeg personlig syns det er tryggest å føde på sykehus, med tanke på om noe skulle skje barnet eller meg selv, så finnes det riktig utstyr og bemanning til å hjelpe der. Det er det ikke hjemme...

¨

Men det ser også spennende ut å føde i badekar, men eneste jeg kvier litt over med den tanken er at man sitter splitter pine naken oppi der.. til utstilling for alle som befinner seg i rommet.. . eh.. Min mor skal være med, så nei.. heheheh

 

Men ja er sant som du sier, er jo greit å tenke over slike ting litt tidlig, slik at man får diskutert alternativer og evnt få høre de forskjellige versjonene.=)

¨

Merkelig, men sant at jeg gleder meg allerede til å føde... Ikke til selve serte delen da selvfølgelig, men til hele opplevelsen, syns det var en herlig opplevelse sit, fra jeg kom inn til jeg reiste hjem. Syns rett og slett det var gøy å føde :P (selvsagt sa jeg ikke det da jeg nå der å pressa, men nå i ettertid når smertene er glømt bort så :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...