Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Å han gjør det. Men jeg tror det er pga store mandler som han skal opereres for i januar. Men hos helseseøster i dag så hadde ikke de fått den gamle journalen vår da vi har flytta, så de hadde ingen tall å sammenligne med. Han er 14 kilo og 95 cm. høy. Han har lagt på seg 4 kilo på 2 år. Jeg syns ikke han er veldig tynn, men han er jo en liten snart 4 åring. Jeg tror matlysten kommer til å bedre seg når mandlene er ute. Men nå spiser han dårlig, å sier han har vondt i magen nesten hver gang jeg tilbyr han mat. Så nå har de testet han for allergier også. Noen som vet gjennomsnittet for gutter på 4 år? Noen som har erfaring med at matlysten blir bedre når mandlene er ute?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 her er lengdestatistikk for jenter - du finner sikkert for gutter på de samme sidene.... http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_hfa_girls_p_2_5.pdf Han veier forøvrig 1 kg mer og er like høy som min datter på 2,5 år. Hun er litt høyere og litt lettere enn gjennomsnitt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Så på den linken. Hmm...hva betyr disse strekene men 3rd, 15th osv ? Hvilken linje skal jeg lese av på?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Hmm, vanskelig å si noe om. Men min sønn på 4 år og 9 Mnd er 118 cm og veier 23,5 kg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Er du sikker på at sønnen din ikke er veldig liten for alderen? Mini her i hus er rett under 1 år og ca 78 cm og 12 kg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Takk for svarene. På den linken fant jeg bare høyden. Hm.. Sist han var hos helseseøster var jo på kontrollen for 2 år siden. Da lå han nederst på skalaen. Men så er det jo ikke noe kontroll før 4 års alder. Så i mars skal vi på 4 års kontroll. Jeg vet ikke om han er veldig liten for alderen jeg.. Finner ingen skjemaer heller. Men virker som vekt og høyde går greit sammen, for han er ikke veldig tynn. Får håpe matlysten kommer når mandlene er ute! Han har jo spist dårlig i 1,5 år. Men han er en glad og livlig gutt, hverken mye syk eller slapp. Forsåvidt klaget på magen i det siste, men jeg lurer faktisk på om det er fordi han er sulten stakar, men ikke har så stor matlyst/vanskelig med å svelge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå