*Lissi* Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 For noen mnd. siden var jeg sikker på jeg kom til å stresse denne julen. Men, tror aldri jeg har vert så avslappet før:-) Julegavene er i boks. Kunne sikkert vasket og bakt litt mer, men tenker som så at det holder. Skulle ut å kjøpe en krans til graven til søsteren min i går, men holdt på å gi opp. Kaos med folk over alt. Nesten umulig å få parkert bilen og folk som snek i kø... Så har krøllet meg sammen i sofaen foran peisen med min nyfødte prinsesse:-) Har tenkt å bare kose meg og nyte de siste dagene av året. Være takknemlig for 5 nydelige barn og verdens beste kjæreste:-) Om alt ikke er 100% perfekt får det så være. Jul blir det uansett!! Tror altfor mangen stresser for mye dagene før jul. All kosen blir jo borte...
ventejenta Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Jeg stresser heller ikke! Julegavene er kjøpt inn, huset ser bomba ut, men vi reiser bort i jula, så det gjør ikke noe:-) Jeg har noen få gaver å pakke inn, og så må jeg vaske klær og pakke til vi reiser bort, men jeg har ferie fra og med i dag, så har god tid til å få gjort alt! Rekker kanskje å få ryddet bort noe av rotet før vi drar også.... Deilig å nyte førjulsdagene!
Mamma'n til Thias Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Nix Jeg stresser ikke Tror jeg har ca alle gaver i boks, og huset er som det pleier Vi skal lage pepperkaker på lille julaften før vi koser oss med nissegrøt. Setter grøten ut til nissen, pynter juletreet sammen med barna. Ungene legger seg, og vi voksne pynter resten av huset til jul.¨ Når ungene våkner på julaften og finner huset julepyntet - ja, da er det jul Det viktigste med julen, for meg, er å finne roen og nyte familien. Vi snakker mye om verdier og hvor glade vi er i hverandre, finner på mye morro sammen og spiser god mat.
Ksenia & Anjem Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Ja har stresset mye denne desembermåneden...Har vært dobbelt opp med juleverksteder i bhg og på skole, julekonserter og masse annet styr..Er jo koselig, men blir litt mye når man har to barn og dobbelt av alt. Julegavene har jeg ikke stresset med, har bestilt det meste over internett og fått det i fred og ro på posten. I går handlet vi masse mat, ble litt styr det også, men slike ting må gjøres..Så ja desmeber er en slitsom måned, men koselig
Lemonia Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Jeg stresser aldri til jul. Jeg synes det er koselig å lage julemat og bake kaker, planlegge, kjøpe og pakke julegaver, skrive handlelister og alt annet som hører forberedelsene til. Spenningen, ventetiden og forberedelsene er halve moroa. :-)
Mammapudding Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Har stresset litt i år ja..men det er nok fordi jeg ikke er vant med å jobbe i slutten av desmeber, så har alltid hatt god tid til alt og dermed ikke noe stress. Som student var det jo veldig behagelig når siste eksamen var overstått rundt 10.desember I år er jeg i full jobb og er ikke hjemme før 16.30, og da er det jo middag og vanlig husarbeid..og Leah legger seg 19, så har slitt litt med å få tiden til å gå opp. Men har bakt og pyntet i helgene, brukt noen lunsjpauser på jobb til småærender osv..Men ja, har vært litt stress :/ Men nå er vi ferdige med innkjøp av mat og gaver, så nå kan jula nytes
lille sprelle Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Nei! Vi skal feire jul hos andre enn oss selv og gavene var i boks før 1.12. Huset er vasket av vår ypperlige renholder!
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Njei, stresser ikke. Gjør det vanige husarbeidet som jeg pleier, og alt annet som jeg pleier. Jobber jo ved siden av, så det er jo ikke bare bare å slaffe rundt hele desember. Gavene er ferdige, har bare noen få å pakke inn. Julematen er kjøpt inn, og skal handle siste rest av "dill" i kveld. Treet står klart i stua, mangler bare litt pynt Skal jobbe i morra, har fri idag, så idag tar jeg vaska!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 Nei, jeg stresser aldri før jul. Jeg elsker julen og koooooser meg med forberedelser osv. Lar nesten aldri butikkene pakke inn gaver fordi jeg elsker å pakke inn selv. Jeg liker å bake, jeg liker å ha gjester, og jeg er ikke dne som gidder å bry meg mest om huset ser strøkent ut eller ei til en hver tid. Så lenge badet og kjkkenet ser ok ut og det ikke ligger altfor stre hybelkaniner rundt om kring, så tenker jeg at det er helt greit. Det er familien som er viktig for meg i julen, at alle koser seg, at barna får pyntet pepperkakehus, vi synger julesanger, lage julegaver sammen, besøker venner og familie og bare koser oss som familie.
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Jeg stresser litt, men det er ikke selve jula som gjør det. Mister jobben neste år, har et sinnsykt årsoppgjør foran meg og oppdaget at vi har kondensproblemer i hele taket i det nye huset. Konstruksjonsfeil. Så jobber jeg alle dagene, har syke barn og skal både ha julaften og nyttårsaften med masse folk. Så jeg klarer ikke tenke at det ordner seg uansett akkurat nå. Gavene er i boks, og jeg har vasket det meste, men vet ikke hvordan jeg skal klare å være flere steder på en gang... Jaja. Når alt kommer til alt, er det ikke de store problemene i livet heldigvis.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. desember 2010 #11 Skrevet 22. desember 2010 Jeg stresser ikke før jul, jeg koser meg med alt som skal gjøres. I år er første gang jeg skal steke ribbe og ha ordentlig julemiddag her hjemme, så jeg prøvestekte en ribbe i begynnelsen av måneden. Ellers var jeg ferdig med alle julegaver i midten av måneden, og det meste av baking også. Vi har hatt tid til å dra bort på besøk og hatt middagsgjester flere ganger i førjulstiden, og virkelig kost oss. I dag skal badet vaskes og noen klær stykes, men det er det. I morgen får vi gjester, så det blir iltt matlaging, og størsta har ferie fra barnehagen, så da blir det nok litt hektisk.
Alba44 Skrevet 22. desember 2010 #12 Skrevet 22. desember 2010 Jeg stresser ikke! Ler litt av de som løper febrilsk rundt og klager over julestresset. Desember er en kosemåned for meg som jeg ser frem til hvert år.
Gjest Skrevet 22. desember 2010 #13 Skrevet 22. desember 2010 På hjemmefronten har jeg (nesten) steinkontroll og har hatt det lenge. På jobb, herregudoghjelpes, fy flate for et massivt kaos det var i ettermiddag. Overtid og overtid og superstress. Gleder meg til i morgen, siste dag for jul, har utrolig nok for føste gang på "for ever" fri julaften.
solstråle69 Skrevet 22. desember 2010 #14 Skrevet 22. desember 2010 Jeg tilhører gruppen som synes det er koselig å starte med juleforberedelser i Oktober - og derav blir det ikke stress! :-) Tror de som stresser mest i Desember, er de samme som hyler om at juleforberedelsene for all del ikke må starte før 1. Desember....
gulterkult Skrevet 22. desember 2010 #15 Skrevet 22. desember 2010 signerer solstråle over her! Vet med meg selv at jeg blir irritabel når jeg blir stresset, så jeg starter også tidlig + at jeg koser meg mer med ting når jeg har goood tid! Stresset litt i fjor da vi skulle få gjester, men i år skal vi bort og jeg stresser ikke noe. Halvrent hus, gaver i boks og i morgen skal vi kose oss hjemme med god mat! Første julen med baby, så er det ting jeg har oversett så skylder jeg på ungen, hehe.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 23. desember 2010 #16 Skrevet 23. desember 2010 Jeg stresser ikke. Her planlegges alt i god tid, slik at jeg slipper stress. Og jeg kjøper aldri julegaver rett før jul, da er det jo helt grusomt mye folk! Vasker heller ikke ned hele huset fra gulv til tak, det er mer ork enn kos i julestriden. Vaskingen fordeler jeg heller utover hele året. Viktig å kose seg i denne tiden God jul til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå